در خاطره روزها ۱۲ آذر ۱۳۹۷ – ۳ دسامبر


در خاطره روزها ۱۲ آذر ۱۳۹۷  


[caption id="attachment_187582" align="alignleft" width="250"]اعدام کشیش حسین سودمند اعدام کشیش حسین سودمند[/caption]

۱۲ آذر ۱۳۶۹ ۳ دسامبر اعدام کشیش حسین سودمند


رژیم آخوندی کشیش حسین سودمند را در محوطة زندان مشهد به دار آویخت و پیکرش را در مخروبه‌های حومة شهر دفن کرد. وی نخستین کشیشی بود که رسماً توسط مقامات قضایی به خاطر عدم انکار آئین مسیحیت و به جرم «ارتداد» اعدام شد.





[caption id="attachment_187583" align="alignleft" width="250"]رفراندم قانون اساسی ولایت فقیه رفراندم قانون اساسی ولایت فقیه[/caption]

۱۲ آذر ۱۳۵۸ ۳ دسامبر رفراندم قانون اساسی ولایت فقیه


«خمینی» که در پاریس وعده داده بود با تشکیل مجلس مؤسسان، نمایندگان مردم به بررسی و تصویب قانون اساسی جدید می‌پردازند، در این روز قانون اساسی دست‌پخت خبرگانش را به رفراندم گذ اشت و با فریبکاری به کرسی نشاند و از طریق آنان اصل ضد مردمی «ولایت فقیه» را در این قانون گنجاند.





[caption id="attachment_187584" align="alignleft" width="250"]تغییر نام چند شهر ایران تغییر نام چند شهر ایران[/caption]

۱۲ آذر «۱۳۰۹ خورشیدی» ۳ دسامبر تغییر نام چند شهر ایران


در این روز چند شهر ایران نام جدید یافتند. شهر «دزداب» به «زاهدان»، شهر «نصیرآباد» به «زابل» و شهر «استرآباد» به «گرگان» تغییر نام یافتند.





[caption id="attachment_187585" align="alignleft" width="250"]دخالت در افغانستان به هر قیمت دخالت در افغانستان به هر قیمت[/caption]

۱۲ آذر ۳ دسامبر «۲۰۱۰ میلادی» دخالت در افغانستان به هر قیمت


طبق اسناد افشا شدة «ویکی لیکس»، رژیم آخوندی در حالی که با کمکهای مالی، شبه نظامیان طالبان را تقویت می‌کرد، همزمان برخی از معاونان وزرا و چند نفر از مقام‌های کاخ ریاست جمهوری افغانستان را نیز حمایت مالی می‌کرد.





[caption id="attachment_187586" align="alignleft" width="250"]نخستین عمل پیوند قلب نخستین عمل پیوند قلب[/caption]

۱۲ آذر ۳ دسامبر «۱۹۶۷ میلادی» نخستین عمل پیوند قلب


برای نخستین بار در تاریخ پزشکی، دکتر «کریستیان بارنارد» در بیمارستان شهر «کیپ تاون» در آفریقای جنوبی، عمل پیوند قلب انجام داد و از آن پس پیوند قلب امری رایج شد. این عمل در مورد فردی ۵۳ ساله به نام «اوییس ویشانسکی» انجام شد.





لطفا به اشتراک بگذارید: