تحولات ایران وجهان در۲۰دقیقه-۱۳آذر

تحولات ایران وجهان در۲۰دقیقه-۱۳آذر


1-بررسی آزمایش موشکی رژیم ایران در شورای امنیت بررسی آزمایش موشکی رژیم ایران در شورای امنیت ـ منبع : خبرگزاری فرانسه _ ۱۳/۹/۹۷

 

2-جیمز جفرینماینده ویژه آمریکا در امور سو:‌ تمرکز ما روی انتقال نفت از ایران به سوریه و پول برگشتی آن است آمریکا رژیم ایران را در سوریه زیرنظر دارد ـ

منبع:‌ سایت وزارت خارجه آمریکا 3 دسامبر 2018 ـ فیلم دارد

 

3-برایان هوک رئیس گروه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا: رژیم ایران مدعی است که آزمایشهای موشکی‌اش صرفاً طبیعت دفاعی دارد. آیا توطئه بمبگذاری این رژیم در پاریس هم دفاعی بود؟ آیا بمبگذاری رژیم ایران در پاریس دفاعی بود؟!

منبع: سایت وزارت خارجه ایالات متحده ۱۲/۹/۹۷

 

گزارش1 ـ آزمایش موشکی نقض قطعنامه شورای امنیت

رژیم آخوندی با ازمایش جدید موشکی بار دیگر قطعنامه 2231 شورای امنیت را نقض کرد. گزارشی از اسکای نیوز:

گزارش

آزمایش موشکی نقض قطعنامه شورای امنیت

مایک پمپئو فاش کرد رژیم ایران اخیرا یک موشک بالستیکی با برد متوسط را که قادر است کلاهکهای مختلف حمل کند آزمایش کرده اما رژیم ایران این آزمایش را نفی یا تایید نکرده است

رژیم ایران بعد از نقض قطعنامه های بین المللی در رابطه با برنامه‌های موشکیش در بحران قرار گرفته است

آزمایش این موشک، تحریک جدیدی برای جامعه جهانی و نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد محسوب میشود

این در حالیست که رژیم ایران این قوانین را نادیده میگیرد و میگوید که برنامه موشکی ، دفاعی است و قوانین بین المللی را نقض نمی‌کند.

انگلستان نیز به واشنگتن پیوست. جرمی هانتgerme hant  وزیر خارجه انگلستان نگرانی شدید کشورش را از شلیک موشک بالستیکی رژیم ایران ابراز داشت و گفت این آزمایش، منطقه را تهدید میکند.

وزیر خارجه انگلستان توضیح داد حمایت از توافقنامه اتمی با رژیم ایران، از نگرانیها در مورد برنامه موشکی بی ثبات کننده رژیم ایران نمی کاهد

وی تأکید کرد لندن تصمیم به متوقف کردن این اعمال گرفته است.

توسعه موشکهای بالستیک رژیم ایران و حمایت این رژیم از شبه نظامیان در سوریه و یمن و لبنان و عراق، علت خروج آمریکا از توافقنامه اتمی(برجام) بود.

این دو موضوع همچنین علیرغم مخالفت برخی کشورهای اروپایی ضرورت رسیدن به یک توافق جداگانه با رژیم تهران در رابطه با پایان دادن به این فعالیتها را ایجاب کرد.

پیشتر رژیم تهران تهدید کرده بود که نفتکشها را در تنگه هرمز هدف قرار میدهد

یکی از فرماندهان سپاه پاسداران ماه گذشته تهدید کرده بود که پایگاههای آمریکایی و ناوهای هواپیمابر در منطقه در تیررس رژیم ایران قرار دارند.

علاوه بر آن رژیم ایران حوثیهای یمن و حزب الله لبنان را با موشکهای بالستیک تسلیح کرده است.

رفتار رژیم ایران، نظریه آمریکا که باعث شد از توافقنامه اتمی دست بکشد را تأیید میکند.

جیمس متیس وزیر دفاع آمریکا می گوید رفتار رژیم ایران اثبات میکند که تلاشهای واشنگتن برای گفتگو با این رژیم به منظور توقف حمایتش از تروریسم موفق نمیشود.

 

گزارش2 ـ  هشدار نسبت به برنامه موشکی رژیم ایران

جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا نسبت به آزمایش موشکی رژیم ایران و تهدیدهای آن هشدار داد:

گزارش

هشدار نسبت به برنامه موشکی رژیم ایران

خبرنگار فاکس نیوز:

وزیر پمپئو بیانیه ای صادر کرد که در آن آمده بود رژیم ایران یک موشک بالستیک با چند کلاهک جنگی مستقل را ازمایش کرده است. شما در رابطه با این شلیک چی میتوانید به ما بگویید؟ و شما به تهدید از جانب رژیم ایران چه نمره ای میدهید مثلا در مقایسه با تهدید کره شمالی؟

وزیر دفاع آمریکا جیمز متیس: ایران نمونه جالب رژیمی است که به بهترین منافع مردم خودش توجه نمیکند. آنها در این نقطه یک آرمان (افراطی) دارند. آنها اقداماتی انجام میدهند، اقدامات مستمر، که عملا مردم خودشان را در موضع بدتری قرار میدهد.

تهدید رژیم ایران چند وجهی است، و قطعا آنچه آنها با این شلیک انجام داده اند محتوای قطعنامه شورای امنیت ملل متحد را نقض میکند. قطعنامه ای که به آنها میگوید این نوع شلیکها را انجام ندهند. این بیانگر این است که بهترین تلاشهای ما برای وادار کردن آنها به دست برداشتن از حمایت تهاجمی از تروریسم ناموفق بوده است. کما اینکه تلاش سازمان ملل برای متوقف کردن آزمایش موشکی آنها ناموفق بوده است.

اگر با تهدید رژیم ایران به ویژه در سطح منطقه برخورد نشود وضع بدتر خواهد شد.

در صورتی که ابزارهای دیپلماتیک کار نکرد، به میزان بیشتری میتوانیم همه را متحد کنیم تا با رژیم ایران مقابله کنیم، ما باید این کار را بکنیم.

ما باید با کشورهای منطقه کار کنیم تا جلو شرارتهای رژیم ایران را بگیریم.

رژیم ایران با نیروهای نیابتی خود مانند حزب الله در لبنان چه کار میکند. شما دیده اید که آنها در سوریه چکار کردند تا یک آدم کش را در قدرت نگه دارند و وی امروز در قدرت نمیبود در صورتی که رژیم ایران کمک نمیکرد.تکرار میکنم، ما هیچ مشکلی با مردم ایران نداریم؛ مسأله رژیم ایران است.

 

گزارش3 ـ اروپا و آمریکا بایستی با تروریسم رژیم ایران مقابله کنند

علیرضا جعفرزاده معاون دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت ایران در واشینگتن در مقاله یی که در تاونهال درج شده نوشت:‌ اروپا و آمریکا شاهد افزایش بیسابقه تهدیدات تروریستی از سوی رژیم ایران بوده اند. اولین کاری که لازم است این کشورها انجام دهند اخراج عوامل رژیم ایران است که بطور غیرقانونی عمل می کنند...

گزارش

زیرنویس: اروپا و آمریکا بایستی با تروریسم رژیم ایران مقابله کنند

طی سال گذشته، اروپا و آمریکا افزایش بیسابقه یی را در تهدیدات تروریستی دیده اند...اینها نه کار داعش یا القاعده بلکه کار رژیم آخوندی در ایران بوده است.

وقتی در دسامبر سال گذشته اعتراضات سراسری در ایران فوران کرد ملاها فهمیدند که چنگالشان بر قدرت سست می شود. مردم ایران بیش از پیش رژیم حاکم را ببر کاغذی می بینند...

آخوندها که نتوانسته اند قیام در داخل را سرکوب کنند روی به حملات در خارج کشور آورده اند. وزارت اطلاعات و امنیت تهران برای چند دهه توطئه های تروریستی را در خارج سازمان می داده و از پوش سایتهای دیپلوماتیک استفاده کرده است.

اما جدیدترین افزایش عملیات در اروپا و آمریکا نه تنها با آگاهی کامل و حمایت علی خامنه ای ولی فقیه و حسن روحانی رییس جمهور بلکه همچنین ظریف وزیرخارجه انجام شده است... رژیم ایران پیشتر حملاتش در اروپا را متوقف کرده و در عوض به سرکوب در داخل و به ترور و بمبگذاری در خاورمیانه بسنده کرده بود

به این ترتیب آخوندها با این وضعیت و حفظ معاملات با اروپا تعادلی را حفظ کرده بودند و این معامله یی بود که برایشان می صرفید. اعتراضات جاری در ایران با اینحال این معادله را تغییر داده است.

هدف ترور عمدتان مخالفانی بوده اند که در خارج زندگی می کنند بخصوص رهبری و اعضا و حامیان شورای ملی مقاومت ایران و مجاهدین خلق ایران.

اما چرا مجاهدین خلق ایران؟ زیرا رژیم تهران به این اذعان کرده است که آنها موتور تغییر در ایران هستند...

در یک قطعنامه دو حزبی در کنگره آمریکا که 100نماینده کنگره از آن حمایت کرده اند توطئه ترور رژیم ایران علیه شهروندان آمریکا و سایر شرکت کنندگان در گردهمایی ایران آزاد2018 ـ آلترناتیو در پاریس محکوم شده است.

این قطعنامه از دولت آمریکا خواسته است با متحدان اروپایی کار کند و مقامات رژیم ایران دست اندر کار ترور را شناسایی و به پای میز عدالت بکشاند.

سابقه کارهای تروریستی رژیم ایران در خارج نشان می دهد هر شش هفته یک عملیات ترور در آمریکا یا اروپا صورت گرفته است.

دولتهای غربی لازم است گامهای مادی بردارند اگر که برای جلوگیری از حملات در آینده جدی هستند. اولین کاری که لازم است با آن شروع کنند اخراج عوامل رژیم ایران است که بطور غیرقانونی عمل می کنند...

پس گرفتن استاتوی دیپلوماتیک از رژیم ایران پیامی قوی به حاکمان ایران خواهد فرستاد و در عینحال آنها را از امکان استفاده از سایتهای کلیدی دیپلوماتیک برای توطئه و طراحی حملات محروم می کند...

 

گزارش4 ـ رژیم ایران بنزین روی آتش بحرانها در منطقه می‌ریزد

سفیر آمریکا در یمن هشدار می دهد: رژیم ایران بنزین روی آتش بحرانها در منطقه می‌ریزد

گزارش

رژیم ایران بنزین روی آتش بحرانها در منطقه می‌ریزد

متیو تویلر سفیر آمریکا در یمن رژیم ایران را متهم کرد که به بحران‌سازی، آتش‌افروزی و تلاش برای بی‌ثبات کردن منطقه دامن می زند

وی گفت: رژیم ایران یکی از نیروهای اصلی است که برای گسترش بی‌ثباتی در منطقه تلاش می‌کنند. این رژیم «بنزین روی آتش می‌ریزد».

سفیر آمریکا در یمن افزود: «هر جایی در منطقه که شاهد بی‌ثباتی هستیم، شاهد فرصت‌طلبی‌های رژیم ایران هستیم. آنها از اختلافات دینی سیاسی و فقر سوءاستفاده می‌کنند و آتش بحران را در منطقه‌ای از جهان دامن می زنند که برای همه ما مهم است».

سفیر آمریکا در این راستا به اوضاع کنونی یمن اشاره کرد و گفت: این وضعیت به خاطر حمایت نامحدود رژیم ایران از کودتاگرانی است که دولت قانونی یمن را سرنگون کردند

پیش از متیو تویلر، برایان هوک رئیس گروه ایران در وزارتخارجه آمریکا گفته بود رژیم ایران به شبه‌نظامیان حوثی تسلیحاتی می‌دهد تا به جنگ ادامه بدهند.

تسلیحات رژیم ایران عامل بی ثباتی در همه منطقه خاورمیانه است. این رژیم با صدور هرج و مرج می‌کوشد ثبات منطقه خاورمیانه را برهم زند.

 

گزارش۵ ـ جوخه های ترور رژیم ایران در عراق

یک مقام امنیتی عراق می گوید رژیم تهران برای ساکت کردن منتقدان خود در عراق تیم‌های ترور اعزام کرده است.  

گزارش

جوخه های ترور رژیم ایران در عراق

به گزارش نشریه انگلیسی دیلی تلگراف تیمهای ترور به دستور قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران برای ترور مخالفان رژیم ایران در عراق مستقر شده اند

این روزنامه در جدیدترین گزارش خود به نقل از منابع امنیتی انگلیسی نوشت:‌

تیم‌های ترور ایرانی پس از انتخابات ماه مه 2018 عراق و پس از ناکامی کاندایداهای مورد حمایت این رژیم در این کشور مستقر شدند

تیمهای ترور رژیم ایران مخالفانی را از جریانهای مختلف سیاسی در عراق هدف قرار داده اند از جمله عادل شاکر التمیمی همپیمان نزدیک حیدرالعبادی، نخست‌وزیر سابق عراق در سپتامبر گذشته توسط عناصر نیروی قدس ترور شد . وی بعنوان نماینده عراق در زمینه بازسازی روابط بغداد با کشورهای همسایه مانند اردن و عربستان سعودی کارمیکرد

شوقی الحداد نیز که از نزدیکان مقتدی صدر به شمار می‌رفت در ماه ژوئیه و پس از آن‌که رژیم ایران را به تلاش برای تقلب در انتخابات عراق متهم کرد، کشته شد.

این گزارش می افزاید: تیم‌های ترور رژیم ایران در ماه اوت نیز سعی کردند راضی الطائی را ترور کنند ولی در این کار ناکام ماندند. راضی الطائی مشاور علی سیستانی است که خواستار پایان دادن به نفوذ رژیم ایران در دولت جدید عراق شده بود.

گزارش دیلی تلگراف در پایان می نویسد: رژیم ایران بسیج خود را برای ارعاب دولت عراق با بکارگیری تیمهای ترور جهت ساکت کردن منتقدان خود افزایش داده است. این کار رژیم ایران تلاشی برای به شکست کشاندن تلاشهای دولت جدید عراق در راستای پایان دادن به دخالتهای این رژیم در عراق است.

970910-اسکای نیوز-دیلی تلگراف گروههای ترور رژیم ایران در عراق

گزارش۶ ـ دی‌اکسید کربن جو زمین در سال ۲۰۱۷ به رکورد جدیدی رسید

سازمان جهانی هواشناسی، وابسته به سازمان ملل متحد، اعلام کرد که در سال ۲۰۱۷ حجم دی‌اکسید کربن موجود در جو زمین به رکورد جدیدی رسیده است و نشانه‌ای از کاهش آن مشاهده نمی‌شود. این خبر امید به کاهش تولید دی‌اکسید کربن را که نتیجه مصرف سوخت‌های فسیلی و عامل اصلی گرمایش زمین است، زیر سئوال می‌برد.

گزارش

دی‌اکسید کربن جو زمین در سال ۲۰۱۷ به رکورد جدیدی رسید

بررسی‌های علمی نشان می دهد بدون کاهش سریع حجم دی‌اکسید کربن و سایر گازهای گلخانه‌ای تاثیرات گرمایش جو زمین مخرب‌تر و برگشت‌ناپذیرتر خواهد شد. فرصت‌های موجود برای اقدام در این زمینه رو به پایان است.

طبق یافته‌های علمی، حجم دی‌اکسید کربن که در سال ۲۰۱۶ حدود ۴۰۳ در میلیون بود در سال ۲۰۱۷ به ۴۰۵ در میلیون رسیده است. این حد از افزایش با ضریب متوسط افزایش دی‌اکسید کربن طی یک دهه اخیر انطباق دارد که به گفته سازمان جهانی هواشناسی سریع‌ترین حد افزایش طی ۵۵ میلیون سال است.

میزان دی‌اکسید کربن موجود در جو زمین از دوران پیشاصنعتی و سال ۱۷۵۰ تاکنون حدود ۴۶ درصد افزایش یافته است.

نگران‌کننده‌ترین موضوع این است که نیمی از افزایش حجم دی‌اکسید کربن از دوران پیشاصنعتی تاکنون در ۳۰ سال اخیر روی داده است

به دلیل وقوع پدیده جوی «ال‌نینو» در سال ۲۰۱۶ که معمولا پس از آن تراکم دی‌اکسید کربن کاهش می‌یابد انتظار می‌رفت که در سال ۲۰۱۷ افزایش حجم این گاز گلخانه‌ای کمتر شود.

قرار است در مذاکراتی که ماه آینده به ابتکار سازمان ملل در لهستان برگزار می‌شود مقررات مشخصی برای اجرای معاهده اقلیمی پاریس در سال ۲۰۱۵ تنظیم شود. هدف معاهده اقلیمی پاریس پایان دادن به مصرف سوخت‌های فسیلی در قرن بییست‌ویکم است.

 

گزارش۷ـ آموزش برنامه نویسی به کودکان در چین

چین در مدارس خود برنامه نویسی را به کودکان آموزش می دهد:

گزارش

آموزش برنامه نویسی به کودکان در چین

این یک ربات است.

وقتی جیسون وانگ بچه بود، اسباب بازی ها این شکلی نبود.

رباتی در کار نبود ، فقط ماشین های اسباب بازی از جنس پلاستیک وجود داشت

و اگر این چنین چیزهایی وجود داشت دور از دسترس وی بود .

”جیسون وانگ “ یک محقق ربات :من در یک خانواده فقیر بزرگ شده ام .

اما ”وانگ“ که از شرق چین آمده است در یک مدرسه خوب روی ربات ها مطالعه میکند و بعد از فارغ التحصیل شدنش به این فکر افتاد که یک ربات جدید اسباب بازی بسازد که بچه ها هم بتوانند آنرا بخرند بسازد و ایده های خود را به واقعیت تبدیل کنند. وی نام آنرا ”میک بلاک“MAKE BLOCK گذاشت.

این ایده اولیه است.

”میک بلوک“ ، یکی از معدود کمپانیهای تکنولوژیکی چین است که در خارج چین به موفقیت تجاری دست پیدا کرده است ، و آخرین سرمایه گذاری آن، ارزش این شرکت را به بیش از 350 میلیون دلار رسانده است .

...

بسیاری از داوطلبان سرمایه گذاری در حال حاضر چینی هستند

محقق ربات : ما اول میخواهیم در آمریکا ، به یک موفقیت برسیم و بعد به چین برگردیم و ...

طراحی ، نوآوری و ساخت را در چین انجام دهیم.

اقتصاد نیز در حال تغییر است و به سرعت در میان قشر متوسط در حال گسترش است و این به معنی این است که بچه های چینی به تکنولوژی های گرانتری دسترسی پیدا میکنند و مشتریان زیادتری( برای این شرکت) میشوند و بعد از برنامه های درسی شان در مدرسه ، به دانش، تکنولوژی مهندسی و ریاضیات ، میپردازند.

 

نیکی هیلی رژیم ایران را یک رژیم تروریستی نامید

نیکی هیلی سفیر آمریکادر سازمان ملل متحد طی سخنانی در مؤسسه هادسون رژیم ایران را یک رژیم تروریستی دانست و گفت: پولهای غرب که رژیم ایران از آن برای کمک مالی به حزب الله،‌ ارسال موشک به یمن و جنگ در دفاع اسد استفاده می کرد، در حال تمام شدن است

 
لطفا به اشتراک بگذارید: