باید با تهدیدهای رژیم ایران مقابله کرد-۲۰دقیقه-۱۴ آذر

باید با تهدیدهای رژیم ایران مقابله کرد-۲۰دقیقه-۱۴ آذر


برایان هوک رئیس گروه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا در جریان سفر به بروکسل بلزیک گفت رژیم ایران با شبه نظامیانش که مانند سرطان در منطقه تکثیر شده اند عامل بی ثباتی است. ما باید با این رژیم مقابله کنیم

برایان هوک گفت:‌: دولت ایران مدعی است که آزمایشات موشکی‌اش صرفاً طبیعت دفاعی دارد. چگونه حامی شماره یک تروریسم جهان می‌تواند مدعی دفاع شود؟ نگرانی‌های امنیتی رژیم ایران کاملاً خودساخته است. آیا توطئه بمبگذاری پاریس دفاعی بود؟ آیا تلاش برای قتل در دانمارک دفاعی بود؟ آیا قاچاق موشک به حوثی‌ها در یمن برای حمله به عربستان سعودی و امارات دفاعی است؟ آیا پناه دادن به القاعده دفاعی است؟ آیا قاچاق هروئین از طریق ایتالیا دفاعی است؟ آیا سرنگون کردن دولت مشروع بحرین بصورت قهرآمیز دفاعی است؟

رئیس گروه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا افزود: تا بحال، 12 سال است که شورای امنیت ملل متحد به رژیم ایران می‌گوید که آزمایش و تکثیر موشک‌های بالستیک را متوقف کند اما این رژیم به سرپیچی از شورای امنیت ملل متحد ادامه میدهد و رفتار آن مانند یک رژیم یاغی است. آزمایش و تکثیر موشک‌های بالستیک توسط ایران نشان میدهد برجام رفتار این رژیم را تغییر نداده است. مستثنی کردن موشک‌ها از توافق اتمی ایران یک اشتباه بود و یکی از دلایل اصلی است که آمریکا این توافق را ترک کرد.

بگذاید برای لحظه‌ای قدمی به عقب برداریم. نیازهای دفاعی رژیم ایران درصورتیکه این کشور تصمیم به جنگ‌های فرقه‌ای طی 39 سال گذشته نمی‌گرفت، کاملاً متفاوت می‌بود. این سیاست خارجی رژیم ایران است که ایران را در مسیر تصادم با دیگر کشورها قرار داده است.

شبه نظامیان رژیم ایران مانند سرطان گسترش می‌یابند و ثبات را از بین می‌برند و صلح و تجارت جهانی را در تنگه هرمز و باب‌المندب تهدید می‌کنند .

برایان هوک گفت : ما ازمایش موشکی را محکوم می‌کنیم همچنانکه انگلیسی‌ها و دیگران محکوم کرده‌اند.

همین چند روز پیش ما شواهد جدیدی در مورد تکثیر موشکی رژیم ایران ارائه کردیم. 3 روز بعد، آنها یک موشک بالستیک میانبرد دیگر را آزمایش کردند. مدتی است که ما به جهان هشدار میدهیم که تهدید درگیری منطقه‌ای در صورتیکه ما قادر به ممانعت از آزمایشات و تکثیر موشکی ایران نباشیم در حال افزایش است. ایران در مسیر اشتباهی قرار گرفته و کارزار فشار حداکثر ما طرحی شده تا این رژیم را از درآمدهایی که برای آزمایشات و تکثیر موشکی، تروریسم، حملات سایبری، تهاجمات دریایی، و بسیاری نقض‌های حقوق بشری نیاز دارد، محروم کند. مردم ایران سزاوار دولتی هستند که نماینده منافع آنها و نه صرفاً منافع سران خشونت‌طلب و فاسدشان باشد.

هشتاد درصد درآمد ایران از صادرات نفت است و ما میدانیم که اگر بتوانیم پول را دنبال کنیم، یعنی نفت را دنبال کنیم، ما می‌توانیم یک تفاوت جدی در محروم کردن رژیم از درآمدهایش که برای بی‌ثبات‌سازی خاورمیانه و اروپا بدان نیاز دارد، ایجاد نمائیم.

https://www.state.gov/r/pa/prs/ps/2018/12/287742.htm

 
لطفا به اشتراک بگذارید: