تحولات ایران وجهان در۲۰دقیقه-۱۴ آذر

تحولات ایران وجهان در۲۰دقیقه-۱۴ آذر


مقدمه:‌

-نگرانی اعضای شورای امنیت از آزمایش موشکی رژیم ایران

 

-مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا: رژیم ایران بعد از برجام پولهای بدست آمده را در اختیار تروریستها و دیکتاتورها قرار داد

https://twitter.com/tictoc/status/1069934875753496576

 

-نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد: جامعه بین المللی نمی تواند چشم خود را به روی نقض قطعنامه های شورای امنیت توسط رژیم ایران ببنند

https://usun.state.gov/remarks/8819

 

گزارشات:

گزارش ۱ـ قربانیان بمبهای جهنده رژیم ایران

گزارش ۲- موج محکومیت آزمایش موشکی رژیم ایران

گزارش۳ ـ موشک پرانی رژیم ایران اثبات تغییر ناپذیری آن

گزارش ۴ـ باید با تهدیدهای رژیم ایران مقابله کرد

گزارش ۵ـ پرونده پولشویی دویچه بانک

گزارش۶ ـ اروپا باید به اقدام قاطع علیه رژیم ایران دست بزند

گزارش۷ـ حمله به نیروهای رژیم اسد توسط نیروهای آمریکایی در سوریه

گزارش ۸ـ هشدار دبیر کل سازمان ملل در مورد افزایش وخامت زیست محیطی جهان

 

فراخوان فلسطین به یونسکو برای حفاظت از مسجد ابراهیمی

وزارت خارجه فلسطین طی بیانیه‌ای (یونسکو) را به حفاظت از مسجد ابراهیمی در شهر الخلیل فراخواند. در بیانیه وزارت خارجه فلسطین آمده است:‌ از مقامهای یونسکو تقاضا می کنیم تا مسئولیتهای خود را برای جلوگیری از نقض حریم مسجد ابراهیمی انجام دهند.

https://bit.ly/2PgiGt7

 

 

قربانیان بمبهای جهنده رژیم ایران

قربانیان تروریسم رژیم ایران ،چشم به راه مجازات این رژیم به خاطر حملات به نیروهای آمریکایی، در عراق هستند

بیش از 500 ( حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و افغانستان با بمب های جهنده یا کنار جاده یی بطور مستقیم در ارتباط با رژیم ایران بوده و حالا سربازان مجروح و خانواده های آنهایی که مدال طلایی دریافت کرده اند در دادگاه، به دنبال اقدامی علیه رژیم ایران هستند که تامین مالی این سلاحها را که منجر به کشته شدن نیروهای آمریکایی در 90 حمله جداگانه شده ، به عهده داشته است.

باید ببینیم این سلاحها که به EFP مواد منفجره نفوذ کننده شناخته میشوند و مدل پیشرفته تر IED میباشند ، چه چیزی هایی هستند،

اینها تسلیحاتی است که مقامات آمریکایی میگویند بطور انکار ناپذیری رد آنها به تولید کنندگان بمب به ایران میرسد.

پروفسور ”پیتر رُوِن هنسن“ ،Peter Raven –Hansen : «هر موقع که EFP در حملات استفاده می شد ، ما میتوانستیم بطور قابل اطمینانی رد آنها را تا ایران بدست بیاوریم» .

EFP از یک کلاهک مسی تشکیل شده است که مواد منفجره را شکل میدهد و شکل انفجار بمب را تغییر میدهد .

این مدل بسیار قدرتمند تر ِ IED است که نیروهای آمریکایی تابحال دیده اند و قادر است بطور کامل یک هاموی را نابود کند و همه کسانی را که در داخل آن قرار دارند به قتل برساند.

”پیتر رُوِن هنسن“: «شما میدانید وقتی این ( انفجار ) به داخل خودرو نفوذ میکند، این انفجار در ( داخل خودرو ) مسدود میشود، و روی قربانیان تاثیر ( مرگبار ) میگذارد که در اغلب موارد بسیار بدتر از انفجاری است که در یک محیط باز، صورت میگیرد .

بسیاری از مجروحین جدی حداقل از سال 2005 تا 2008 ، تا قبل از اینکه ما شروع به تهیه اقدامات دفاعی بکنیم ، در اغلب موارد براثر انفجار این بمبها بوده اند».

سربازان قدیمی مانند ” رابرت کین“ .... و سربازان دیگری که مجروح شده اند در رابطه با این حملات با EFP، در یک جلسه استماع در دادگاه فدرال در واشنگتن شهادت دادند.

02:40

بر اساس سندهای دادگاه ، مراحل ساخت ، نیاز به صدها میلیون دلار دارد که با پولشوی از طریق بانکهای غربی بدست می آید .

 

https://www.militarytimes.com/news/your-military/2018/12/02/victims-look-to-punish-iran-for-attacks-against-us-troops-in-iraq/

 

موج محکومیت آزمایش موشکی رژیم ایران

آزمایش موشک بالستیک رژیم ایران با موجی از محکومیت بین المللی روبرو شده است. آمریکا، المان، انگلستان و فرانسه بلافاصله این اقدام تحریک آمیز را محکوم کردند

توجه: رد هرموضعگیری زیر آن است. گوینده لطفا تا آخر بخواند
در امریکا استیون منوچین وزیر خزانه داری در حساب توئیتری خود نوشت:

وزارت خزانه داری برنامه موشک بالستیک تحریک آمیز رژیم ایران را قویا هدف قرار داده است و قصد دارد که اختیارات تحریمی علیه همه کسانی که درگیر فعالیتهای ممنوعه میشوند بصورت تهاجمی اجرا کند.

https://twitter.com/stevenmnuchin1/status/1069264020396494849

جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا گفت:‌ «خطری که از سوی رژیم ایران وجود دارد، چند جانبه است و قطعاً آنها با این آزمایش موشکی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد را زیر پا گذاشتند، قطعنامه ای که به آنها می‌گوید دست به این آزمایش‌ها نزنید. این اقدام نشان می‌دهد که تاکنون تمام تلاش‌های ما برای منصرف کردن رژیم از حمایت ازتروریسم، راه به جایی نخواهد برد.»

مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا که نخستین بار خبر آزمایش موشکی ایران را فاش کرد گفت آزمایش این نوع موشک نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل است.

سناتور مارکو روبیو از اعضای ارشد سنای آمریکا آزمایش خطرناک موشکی رژیم ایران را محکوم کرد.

https://twitter.com/SenRubioPress

 

دولت آلمان نیز به آمریکا پیوست و این ازمایش موشکی را محکو کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آلمان گفت ما ضمن محکوم کردن آزمایش موشکی اخیر رژیم ایران، این اقدام را نقض قطعنامه ۲۲۳۱ سازمان ملل متحد و موجب افزایش تنش در منطقه می دانیم.

آلمان خواستار توقف آزمایشه موشکی رزیم ایران شد

منبع:‌دویجه وله – توئیت12آذر

https://bit.ly/2Ea0NuR

فرانسه نیز آزمایش موشکی رژیم ایران را محکوم کرد و آن را تحریک‌آمیز و برهم زننده ثبات دانست

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه گفت «این اقدام رژیم ایران با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل سازگار نیست» و رژیم تهران باید فورا تمام فعالیت‌های موشکی بالستیک خود را که قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای دارد متوقف کند.

جرمی هانت، وزیر خارجه انگلستان نیز روز یکشنبه از آزمایش موشکی اخیر رژیم ایران به ‌شدت ابراز نگرانی کرد و آن را «تحریک‌آمیز» خواند.

 

موشک پرانی رژیم ایران اثبات تغییر ناپذیری آن

موشک پرانی اخیر رژیم ایران نشان می دهد که این رژیم تغییر ناپذیر است. گزارشی از اسکای نیوز:

محکومیت های جهانی و قطعنامه های شورای امنیت نتوانسته رژیم ایران را وادار کند دست از تهدیدهایش بر دارد

این رژیم جهان را با شلیک موشک های بالستیکی تحریک می کند و می گوید این گونه اعمال را ادامه خواهد داد

وزیر دفاع این رژیم در مخالفت با قطعنامه 2231 شورای امنیت مدعی شد:

ما یکی از قدرتمند ترین نیروهای موشکی جهان هستیم و تجارب موشکی مان را متوقف نخواهیم کرد

فرانسه اعلام کرد آزمایش موشکی این رژیم تحریک آمیز و بی ثبات کننده است

در این رابطه لوک کافی مدیر مرکز پژوه داگلاس برای سیاستهای خارجی به اسکای نیوز گفت

این گونه اعمال رژیم ایران نشان می دهد نسبت به صلح و ثبات منطقه جدی نیست . این اقدام بار دیگر اثبات کرد که رژیم ایران بعد از توافق اتمی رفتارش را تغییر نمی دهد

اوباما با توافق اتمی به مردم امریکا و کنگره قول داد رژیم ایران تغییر می کند و این واقعیت نداشت ولی دولت ترامپ راه دیگری را در مقابل رژیم ایران در پیش گرفت

ما می بینیم که دولت آمریکا پیامهای قدرتمندی را به رژیم ایران می دهد

 

باید با تهدیدهای رژیم ایران مقابله کرد

برایان هوک رئیس گروه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا در جریان سفر به بروکسل بلزیک گفت رژیم ایران با شبه نظامیانش که مانند سرطان در منطقه تکثیر شده اند عامل بی ثباتی است. ما باید با این رژیم مقابله کنیم

برایان هوک گفت:‌: دولت ایران مدعی است که آزمایشات موشکی‌اش صرفاً طبیعت دفاعی دارد. چگونه حامی شماره یک تروریسم جهان می‌تواند مدعی دفاع شود؟ نگرانی‌های امنیتی رژیم ایران کاملاً خودساخته است. آیا توطئه بمبگذاری پاریس دفاعی بود؟ آیا تلاش برای قتل در دانمارک دفاعی بود؟ آیا قاچاق موشک به حوثی‌ها در یمن برای حمله به عربستان سعودی و امارات دفاعی است؟ آیا پناه دادن به القاعده دفاعی است؟ آیا قاچاق هروئین از طریق ایتالیا دفاعی است؟ آیا سرنگون کردن دولت مشروع بحرین بصورت قهرآمیز دفاعی است؟

رئیس گروه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا افزود: تا بحال، 12 سال است که شورای امنیت ملل متحد به رژیم ایران می‌گوید که آزمایش و تکثیر موشک‌های بالستیک را متوقف کند اما این رژیم به سرپیچی از شورای امنیت ملل متحد ادامه میدهد و رفتار آن مانند یک رژیم یاغی است. آزمایش و تکثیر موشک‌های بالستیک توسط ایران نشان میدهد برجام رفتار این رژیم را تغییر نداده است. مستثنی کردن موشک‌ها از توافق اتمی ایران یک اشتباه بود و یکی از دلایل اصلی است که آمریکا این توافق را ترک کرد.

بگذاید برای لحظه‌ای قدمی به عقب برداریم. نیازهای دفاعی رژیم ایران درصورتیکه این کشور تصمیم به جنگ‌های فرقه‌ای طی 39 سال گذشته نمی‌گرفت، کاملاً متفاوت می‌بود. این سیاست خارجی رژیم ایران است که ایران را در مسیر تصادم با دیگر کشورها قرار داده است.

شبه نظامیان رژیم ایران مانند سرطان گسترش می‌یابند و ثبات را از بین می‌برند و صلح و تجارت جهانی را در تنگه هرمز و باب‌المندب تهدید می‌کنند .

برایان هوک گفت : ما ازمایش موشکی را محکوم می‌کنیم همچنانکه انگلیسی‌ها و دیگران محکوم کرده‌اند.

همین چند روز پیش ما شواهد جدیدی در مورد تکثیر موشکی رژیم ایران ارائه کردیم. 3 روز بعد، آنها یک موشک بالستیک میانبرد دیگر را آزمایش کردند. مدتی است که ما به جهان هشدار میدهیم که تهدید درگیری منطقه‌ای در صورتیکه ما قادر به ممانعت از آزمایشات و تکثیر موشکی ایران نباشیم در حال افزایش است. ایران در مسیر اشتباهی قرار گرفته و کارزار فشار حداکثر ما طرحی شده تا این رژیم را از درآمدهایی که برای آزمایشات و تکثیر موشکی، تروریسم، حملات سایبری، تهاجمات دریایی، و بسیاری نقض‌های حقوق بشری نیاز دارد، محروم کند. مردم ایران سزاوار دولتی هستند که نماینده منافع آنها و نه صرفاً منافع سران خشونت‌طلب و فاسدشان باشد.

هشتاد درصد درآمد ایران از صادرات نفت است و ما میدانیم که اگر بتوانیم پول را دنبال کنیم، یعنی نفت را دنبال کنیم، ما می‌توانیم یک تفاوت جدی در محروم کردن رژیم از درآمدهایش که برای بی‌ثبات‌سازی خاورمیانه و اروپا بدان نیاز دارد، ایجاد نمائیم.

https://www.state.gov/r/pa/prs/ps/2018/12/287742.htm

 

پرونده پولشویی دویچه بانک

در یک پرونده پولشویی در آلمان؛ پلیس دفتر مرکزی دویچه بانک را بازرسی کرد. دویچه بانک پیشتر نیز به اتهام پولشویی میلیاردها دلار برای رژیم آخوندی توسط آمریکا جریمه شده بود:

در ادامه تحقیقات بر روی پرونده پولشویی در آلمان، دفتر مرکزی دویچه بانک هفته گذشته توسط ماموران پلیس این کشور تحت بازرسی قرار گرفت. پلیس آلمان همزمان با بازرسی از دفتر مرکزی این بانک در شهر فرانکفورت، چند شعبه اصلی دیگر این موسسه بزرگ مالی را تفتیش و مورد بازرسی قرار داد.

این تحقیقات و بازرسی ها پس از افشای موارد متعدد تخلف مالی و فعالیت مخفیانه شرکت های بزرگ جهان آغاز شد که منشا آن انتشار اسنادی محرمانه موسوم به اسناد پاناماست.

دادستان کل آلمان اعلام کرده است اتهامات یاد شده دست کم متوجه دو تن از کارکنان دویچه بانک است و گمان می رود که برخی از مسئولان در این بانک نیز دستشان به این رسوایی آلوده باشد.

منابع قضایی آلمان با انجام این تحقیقات همچنین درصدد اثبات کوتاهی مسئولان بانک در عدم اطلاع رسانی و افشاء موارد مظنون به پولشویی و فعالیت مجرمانه شرکت های فراساحلی ایجاد شده توسط برخی مشتریان این بانک هستند.

انتشار خبر بازرسی و توقیف برخی اسناد در دفتر مرکزی دویچه بانک سبب شد تا ارزش سهام این موسسه سرشناس مالی با افت سه درصدی مواجه شود.

دویچه بانک یکی از موسساتی است که فعالیت های مالی آن با انتشار اسناد پاناما با اتهام پولشویی همراه شده است. بر اساس تحقیقات انجام شده بر روی این پرونده دویچه بانک مظنون به فراهم کردن تسهیلاتی برای تعدادی از مشتریان برای تاسیس شرکت در «بهشت های مالیاتی» و پولشویی با مبالغ بدست آمده از «فعالیت های مجرمانه» است.

دوبچه بانک پیشتر به اتهام پولشویی میلیاردها دلار برای آخوندها توسط آمریکا جریمه شده بود.

 

 

اروپا باید به اقدام قاطع علیه رژیم ایران دست بزند

یارومیر اشته تینا نماینده پارلمان اروپا سکوت و بی عملی در قبال تروریسم رژیم ایران را محکوم کرد و خواستار اقدام قاطع در این رابطه شد. وی که به تازگی همراه هیأتی از قرارگاه اشرف 3 بازدید کرده و با رزمندگان دیدار کرده است این موضعگیری را در سایت یورواکتیو درج کرده است:

یارومیر اشته تینا می نویسد؛ پاسخ فدریکا موگرینی نماینده عالی (اتحادیه اروپا) به یک سلسله از توطئه های ترور توسط رژیم ایران در خاک اروپا سکوت کامل بوده است

یارومیر اشته تینا نماینده پارلمان اروپا، خبرنگار چک، نویسنده و یک سیاستمدار است. او همچنین یک خبرنگار شرایط جنگی در مناطق شوروی سابق بوده است. او اخیرا معاون زیرکمیته امنیت و دفاع در پارلمان اروپا بوده است

یارومیر اشته تینا می نویسد: هفته گذشته همراه با همکارانم در پارلمان اروپا تونی کلام و استرون استیونسون نماینده سابق پارلمان اروپا از اشرف3 دیدار کردم که محل جدید اپوزیسیون دموکراتیک ایران یعنی سازمان مجاهدین خلق ایران در آلبانی در حومه تیرانا می باشد.

این دیداد به واقع یک سفر انگیزاننده بود که چشمم را به این واقعیت باز کرد که چگونه دروغپراکنی و فیک نیوز(خبر جعل) می تواند افکار عمومی نسبت به واقعیات را فریب بدهد . آنهم از سوی رژیمی مانند رژیم ایران که امکانات وسیعی مالی خود را برای منحرف ساختن حقایق هزینه می کند.

حدود 3000نفر از اعضای اپوزیسیون دموکراتیک که خیلی هایشان تمامی زندگیشان را وقت مبارزه کرده اند در این قرارگاه هستند

 

https://www.euractiv.com/section/defence-and-security/opinion/eu-should-support-iranian-freedom-fighters-instead-of-investing-in-a-fading-theocracy/

 

حمله به نیروهای رژیم اسد توسط نیروهای آمریکایی در سوریه

نیروهای آمریکایی شامگاه یکشنبه، مواضع نیروهای رژیم اسد و متحدانشان را در شرق این کشور بمباران کردند.

دیدبان حقوق بشر سوریه مستقر در لندن گزارش داد یکشنبه چندین انفجار بادیه شرق سوریه را لرزاند که مشخصا بمباران یک کاروان متعلق به نیروهای رژیم اسد سوریه با بیش از 15 راکت بود. این کاروان در شرق العلیانیهalalyaneya در حال حرکت بود.

این منطقه در شمال غرب پایگاه نظامی التنفALTANAF واقع است که نیروهای آمریکایی در آن مستقر هستند. تا کنون ایالات متحده در این باره اظهار نظر نکرده است.

بنا بر اعلام دیدبان حقوق بشر سوریه، تا کنون گزارشی از تلفات انسانی در نتیجه این حمله منتشر نشده است.

خبرگزاری رسمی رژیم اسد نیز گزارش داد: ائتلاف بین‌الملل به رهبری آمریکا برخی مواضع ارتش سوریه را در حومه شرقی استان حمص بمباران کرد.

این خبرگزاری به نقل از یک منبع نظامی نوشت: «نیروهای ائتلاف ساعت هشت شب، با چندین راکت، شماری از مواضع ارتش سوریه را در کوه الغرابALGARAB واقع در جنوب غرب شهر السخنه در حومه شرقی دمشق بمباران کرد».

این حمله سه روز پس از آن صورت می گیرد که اسرائیل، مناطقی در حومه استان‌های دمشق و قنیطره را بمباران کرد. در این حمله، انبارها و پایگاه‌های اسلحه وابسته به سپاه پاسداران ایران و حزب‌الله لبنان بمباران شد.

 

هشدار دبیر کل سازمان ملل در مورد افزایش وخامت زیست محیطی جهان

آنتونیو گوترز، دبیر کل سازمان ملل در اجلاس آب و هوا در لهستان که با حضور 200 کشور برگزار شده نسبت به وخامت زیست محیطی جهان هشدار داد

آنتونیو گوترز گفت:‌ باوجودی که شاهد وخیم‌تر شدن وضعیت آب و هوا و بازتاب های ویرانگر آن در نقاط مختلف جهان هستیم، هنوز به اندازه کافی، و با سرعت لازم، اقدامی برای جلوگیری از وخامت بیشتر اوضاع صورت نداده‌ایم.“

وی که در نشست جهانی آب و هوا ،”کوپ 24“در لهستان سخنرانی میکرد افزود” قابل فهم نیست که اقدامات بین‌المللی در این زمینه نه تنها به کُندی صورت می‌گیرد، بلکه در برخی موارد انتخاب‌ها و مسیرهای نادرستی را پیموده‌ایم.“

نمایندگان حدود ۲۰۰ کشور مختلف جهان از روز یکشنبه برای شرکت در کنفرانس آب و هوای سازمان ملل در لهستان گردهم آمده اند تا در چارچوب "کوپ ۲۴" منشور بین المللی پیش گیری از تغییرات خطرناک زیست محیطی را مورد بحث و بررسی قرار دهند. پیشتر و در نشست ”کوپ 21“در سال 2015 در پاریس بنای توافقهای بین المللی به تصویب رسید که در منشور آن محدود شدن حداکثر گرمایش زمین به ۲ درجه سانتی گراد مورد تصویب قرار گرفته است. اما نشست "کوپ ۲۴" در حالی کار خود را شروع کرده است که مشکلات زیست محیطی شامل افزایش درجه حرارت زمین و افزایش سطح آب دریاها، در بسیاری از کشورهای توسعه یافته نیز قابل رویت است. هر چند که کشورهای در حال توسعه پیش از این نیز با معضلات مهمی همچون خشکسالی، افزایش سطح آب دریاها و توفان های فاجعه بار دست به گریبان بوده‌اند که تغییرات جوی بیسابقه در سال‌ها اخیر بر ادامه آن افزوده است.

 

فراخوان فلسطین به یونسکو برای حفاظت از مسجد ابراهیمی

وزارت خارجه فلسطین طی بیانیه‌ای (یونسکو) را به حفاظت از مسجد ابراهیمی در شهر الخلیل فراخواند. در بیانیه وزارت خارجه فلسطین آمده است:‌ از مقامهای یونسکو تقاضا می کنیم تا مسئولیتهای خود را برای جلوگیری از نقض حریم مسجد ابراهیمی انجام دهند.

https://bit.ly/2PgiGt7

 

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: