موج محکومیت آزمایش موشکی رژیم ایران-۲۰دقیقه-۱۴ آذر

موج محکومیت آزمایش موشکی رژیم ایران-۲۰دقیقه-۱۴ آذر




آزمایش موشک بالستیک رژیم ایران با موجی از محکومیت بین المللی روبرو شده است. آمریکا، المان، انگلستان و فرانسه بلافاصله این اقدام تحریک آمیز را محکوم کردند





توجه: رد هرموضعگیری زیر آن است. گوینده لطفا تا آخر بخواند
در امریکا استیون منوچین وزیر خزانه داری در حساب توئیتری خود نوشت:

وزارت خزانه داری برنامه موشک بالستیک تحریک آمیز رژیم ایران را قویا هدف قرار داده است و قصد دارد که اختیارات تحریمی علیه همه کسانی که درگیر فعالیتهای ممنوعه میشوند بصورت تهاجمی اجرا کند.

https://twitter.com/stevenmnuchin1/status/1069264020396494849

جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا گفت:‌ «خطری که از سوی رژیم ایران وجود دارد، چند جانبه است و قطعاً آنها با این آزمایش موشکی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد را زیر پا گذاشتند، قطعنامه ای که به آنها می‌گوید دست به این آزمایش‌ها نزنید. این اقدام نشان می‌دهد که تاکنون تمام تلاش‌های ما برای منصرف کردن رژیم از حمایت ازتروریسم، راه به جایی نخواهد برد.»

مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا که نخستین بار خبر آزمایش موشکی ایران را فاش کرد گفت آزمایش این نوع موشک نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل است.

سناتور مارکو روبیو از اعضای ارشد سنای آمریکا آزمایش خطرناک موشکی رژیم ایران را محکوم کرد.

https://twitter.com/SenRubioPress



دولت آلمان نیز به آمریکا پیوست و این ازمایش موشکی را محکو کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آلمان گفت ما ضمن محکوم کردن آزمایش موشکی اخیر رژیم ایران، این اقدام را نقض قطعنامه ۲۲۳۱ سازمان ملل متحد و موجب افزایش تنش در منطقه می دانیم.

آلمان خواستار توقف آزمایشه موشکی رزیم ایران شد

منبع:‌دویجه وله – توئیت12آذر

https://bit.ly/2Ea0NuR

فرانسه نیز آزمایش موشکی رژیم ایران را محکوم کرد و آن را تحریک‌آمیز و برهم زننده ثبات دانست

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه گفت «این اقدام رژیم ایران با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل سازگار نیست» و رژیم تهران باید فورا تمام فعالیت‌های موشکی بالستیک خود را که قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای دارد متوقف کند.

جرمی هانت، وزیر خارجه انگلستان نیز روز یکشنبه از آزمایش موشکی اخیر رژیم ایران به ‌شدت ابراز نگرانی کرد و آن را «تحریک‌آمیز» خواند.

لطفا به اشتراک بگذارید: