پرونده پولشویی دویچه بانک -۲۰دقیقه-۱۴ اذر

پرونده پولشویی دویچه بانک -۲۰دقیقه-۱۴ اذر


در یک پرونده پولشویی در آلمان؛ پلیس دفتر مرکزی دویچه بانک را بازرسی کرد. دویچه بانک پیشتر نیز به اتهام پولشویی میلیاردها دلار برای رژیم آخوندی توسط آمریکا جریمه شده بود:

در ادامه تحقیقات بر روی پرونده پولشویی در آلمان، دفتر مرکزی دویچه بانک هفته گذشته توسط ماموران پلیس این کشور تحت بازرسی قرار گرفت. پلیس آلمان همزمان با بازرسی از دفتر مرکزی این بانک در شهر فرانکفورت، چند شعبه اصلی دیگر این موسسه بزرگ مالی را تفتیش و مورد بازرسی قرار داد.







این تحقیقات و بازرسی ها پس از افشای موارد متعدد تخلف مالی و فعالیت مخفیانه شرکت های بزرگ جهان آغاز شد که منشا آن انتشار اسنادی محرمانه موسوم به اسناد پاناماست.

دادستان کل آلمان اعلام کرده است اتهامات یاد شده دست کم متوجه دو تن از کارکنان دویچه بانک است و گمان می رود که برخی از مسئولان در این بانک نیز دستشان به این رسوایی آلوده باشد.

منابع قضایی آلمان با انجام این تحقیقات همچنین درصدد اثبات کوتاهی مسئولان بانک در عدم اطلاع رسانی و افشاء موارد مظنون به پولشویی و فعالیت مجرمانه شرکت های فراساحلی ایجاد شده توسط برخی مشتریان این بانک هستند.

انتشار خبر بازرسی و توقیف برخی اسناد در دفتر مرکزی دویچه بانک سبب شد تا ارزش سهام این موسسه سرشناس مالی با افت سه درصدی مواجه شود.

دویچه بانک یکی از موسساتی است که فعالیت های مالی آن با انتشار اسناد پاناما با اتهام پولشویی همراه شده است. بر اساس تحقیقات انجام شده بر روی این پرونده دویچه بانک مظنون به فراهم کردن تسهیلاتی برای تعدادی از مشتریان برای تاسیس شرکت در «بهشت های مالیاتی» و پولشویی با مبالغ بدست آمده از «فعالیت های مجرمانه» است.

دوبچه بانک پیشتر به اتهام پولشویی میلیاردها دلار برای آخوندها توسط آمریکا جریمه شده بود.
لطفا به اشتراک بگذارید: