گزارش خبری: هشدار ها از همه سو-۱۵ آذر

گزارش خبری: هشدار ها از همه سو-۱۵ آذر


با بالا گرفتن شعله های اعتراض و اعتصاب، شاهد بالا گرفتن هشدارهای مهره‌ها و رسانه‌های رژیم هستیم، هشدارهایی با مضمون بود و نبود رژیم و برای حفظ نظام. این هشدارها را از همه جای نظام، می‌توان شنید. گزارش کوتاهی داریم از جدیدترین هشدار ها که مبین وحشت از خشم انفجاری مردم و بلوغ تضادها در راس نظام و بی راه حلی و بی اعتمادی مردم است. با هم ببینیم:

روز ۴آذر آخوند روحانی در جلسه‌یی با حضور جمعی از وزرا، نمایندگان، و مسئولان کشوری و سرکردگان نظامی رژیم، باز هم به «امیددرمانی» و تکرار آمارهای دروغ و ساختگی در مورد کاهش تورم متوسل شد، روحانی ضمن اذعان به شکست سیاست سرکوب گفت« اسلام از آغاز با زور و بگیر ببند همراه نبوده است».

وی در حالی که نظام آخوندی را«دین و مذهب» می نامید هشدار داد« نباید به گونه ای اقدام کنیم که مردم از دین و مذهب، بیزار شوند». وی با باند رقیب گوشزد کرد در شرایط گرانی نباید مردم را به دولت بدبین کرد تا اعتراضی به زبان نیاورند هشدار داد« امروز برخی جناح بندی های عجیب و غریب در کشور وجود دارد که می خواهند همه مشکلات را گردن یک عده خاص بیندازند و یا صرفا بگویند که دولت خوب کار نکرد».


یک نمونه از این اعتراض‌ها به روحانی، امروز نمایش ولی فقیه ارتجاع در حضور مهمانان خارجی را به هم ریخت.




یک نویسنده روزنامه جوان وابسته به سپاه پاسداران در سایت شخصی اش خبر داد هنگام شروع سخنرانی روحانی پدر دانشمند هسته ای رژیم رو به خامنه‌ای از ضرر روحانی برای کشور گفت.

اما دغدغه اصلی کارگزاران حکومتی بر سر قیام مردم است. و اصلی ترین هشدارها در این عرصه به گوش می رسد.

یک سایت حکومتی در روز دوم آذر در حالی که تلاش داشت کلمات فروپاشی و سرنگونی را به کار نبرد، آنها را توصیف کرد و نوشت: « وقتی می‌نویسیم فقدان مدیریت و برخوردهای متفرعنانه برخی مسئولین و فساد اداری و ... دارد مثل موریانه اعتماد مردم را می‌خورد و آنها به نهادهای رسمی بی‌اعتماد می‌شوند و جبران این خلا کار دشوار و گاه ناممکنی است می‌گویند سخت نگیرید! در آسیاب دشمن آب نریزید و سیاه نمایی نکنید و ....








ما می‌گوییم و شما جدی نمی‌گیرید! دردناک و آزاردهنده است که همه ما ساکنان یک کشتی هستیم و اگر صدمه ببیند همه غرق می‌شویم.

در عین‌حالی که درک می‌کنیم در این کشتی شما بر عرشه نشسته‌اید و حمام آفتاب می گیرید و ما در موتورخانه عرق می‌ریزیم اما باز بیشتر از شما دل با این کشتی داریم. این نشانه های کوچک را جدی بگیرید. جدی بگیرید پیش از آنکه دیر شود. با بیل جلوی این آب‌های باریک را بگیرید پیش از آنکه با پیل هم نشود جلویشان را گرفت».


اینکه چرا نمی شود با پیل جلویش گرفت را روزنامه حکومتی آرمان پیشتر بیان کرده بود.


این روزنامة بایادآوری شعارهای دیماه گذشته که به سرعت به شعار مرگ برخامنه‌ای بالغ شد اشاره کرده و از جمله نوشته بود:‌« شعارها و رفتار‌ها به سمت رادیکال شدن پیش رفت. از همین روی شعار «اصلاح‌طلب، اصولگرا/ دیگه تموم ماجرا» به هشداری بدل شد که جریانات اصلی سیاسی درون کشور را هدف قرار داده بود».

این روزنامه سپس ضمن اشاره به «مجاهدین» و مقاومت ایران و در حالی که نظام آخوندی را «کشور» نامیده هشدار می‌دهد: « میل به این گروه‌ها آینده کشور را خطرناک و دلهره انگیز می‌کند. بنابراین شعار «اصلاح‌طلب، اصوالگرا؛ دیگه تموم ماجرا» نباید هیچ نیروی خودی را خوشحال کند».
لطفا به اشتراک بگذارید: