بی عملی درقبال رژیم ایران بی حاصل است-۲۰دقیقه

بی عملی درقبال رژیم ایران بی حاصل است-۲۰دقیقه-۱۶ آذر


 

ژنرال استنلی مک کریستال General Stanley McChrystal که 38 سال در ارتش بوده و تمامی نیروهای ناتو در افغانستان را فرماندهی کرده است می گوید بی عملی در قبال رژیم ایران بی حاصل است. بخشهایی از مصاحبه وی با اکونومیست

گزارش

بی عملی در قبال رژیم ایران بی حاصل است

 

ژنرال ”استنلی مک کریستال“Stanley McChrystal نیروهای ویژه آمریکا را دگرگون کرد و تیمی را که ابو مصعب الزرقاوی رهبر القاعده در عراق را کشت هدایت کرد . وی از افزایش نیروها در افغانستان حمایت کرد.

اما در سال 2010 به دولت اوباما انتقاد کرد که به قیمت از دست دادن موقعیتش تمام شد.

در 8 سال گذشته وقت زیادی را صرف منعکس کردن سیاستهایی که خوب پیش رفته یا آنچه خوب پیش نرفته است کرده است و آنها را در یک کتاب به نام « رهبری ، افسانه و واقعیت » منتشر کرده است.

رژیم ایران یک تهدید است. دونالد ترامپ در رابطه با این رژیم سخت تر برخورد میکند این به چه معنی است و وی چه کاری میتواند انجام دهد ؟

ژنرال مک کریستال: دونالد ترامپ به موضوع هسته ای به عنوان جزء لاینفک سایر موضوعات نگاه می کند.

دولت اوباما تصمیم گرفت تا پیگیری سلاح هسته ای را جدا کند و هنوز در حال جدل کردن در رابطه با اقداماتی است که سپاه پاسداران و بقیه در سراسر منطقه انجام میدهند. سیاستی که کمک کننده نیست .آنها تلاش کردند که این (سیاست ) را جداگانه انجام دهند. رئیس جمهور ترامپ همه اینها را با هم دنبال می کند.

 من فکر نمیکنم باید رژیم ایران را تحمل کنیم و در رابطه با کارهایی که در منطقه با حماس و حوثی ها و در داخل سوریه انجام میدهد، در نجنگ باشیم.

 اما همزمان ، من فکر میکنم باید در رابطه با استراتژی ای که میخواهیم پبیش ببریم باید عمیقا فکر کنیم تا با نتایج غیر منتظره مواجه نشویم.
لطفا به اشتراک بگذارید: