تحولات ایران وجهان در۲۰ دقیقه-۱۶ آذر

تحولات ایران وجهان در۲۰ دقیقه-۱۶ آذر


 

1-دونالد ترامپ : اجازه نمی دهیم رژیم ایران، این اصلی ترین حامی تروریسم، مرگبارترین سلاح روی زمین را تصاحب کند(رژیم ایران اصلی ترین حامی تروریسم در جهان ـ

 

2-هشدار استرالیا نسبت به سفر شهروندان دوتابعیتی به ایران. شهروندان دوتابعیتی در معرض خطر بازداشتهای خودسرانه در ایران هستندهشدار استرالیا نیست به خطر سفر شهروندان دوتابعیتی به

 

3-سناتور تد کروز از اعضای ارشد سنای آمریکا از دستگیری مدیربلندپایه شرکت مخابراتی هواوی چین به خاطر نقض تحریم رژیم ایران استقبال کرداستقبال از دستگیری مدیر شرکت هواوی ـ

 

گزارش 1ـ ردیابی نفتکشهای رادار گریز رژیم ایران

۱۶ نفتکش رادارگریز رژیم ایران توسط یک شرکت فرانسوی ردیابی شد. رژیم به این صورت می خواهد تحریمها را دور بزند:

گزارش

ردیابی نفتکشهای رادار گریز رژیم ایران

 شرکت فرانسوی استارت-آپ روز چهارشنبه ۱۴ آذرماه رژیم ایران را به استفاده از نفتکش های رادارگریز برای مقابله با تحریمهای دولت آمریکا متهم و اعلام کرد اخیرا ۱۶ نفتکش رادارگریز را ردیابی کرده است.

تحقیقات اخیر این شرکت نشان می دهد، رژیم ایران در نوامبر سال ٢۰١٨ میلادی روزانه پانصد و سی هزار بشکه نفت را مخفیانه برای مقابله با اعمال تحریم های آمریکا صادر کرده است

 در گزارش این شرکت آمده است رژیم ایران در مجموع یک میلیون و سی و چهار هزار بشکه نفت در ماه نوامبر صادر کرده که این میزان صادرات برابر با میزان صادرات نفت ایران در سال ٢۰١۵ میلادی و پیش از تعلیق تحریمهای آمریکا است.

در گزارش آمده است نفت کش های ایرانی با وجود خاموش کردن سیستم هدایت کننده خود و در نتیجه گریز از رادار در تصاویر ماهواره ای قابل رؤیت هستند. شرکت "کررُس*"karrasx نیز با استفاده از تصاویر ماهواره ای توانسته است شانزده نفت کش رادار گریز رژیم ایران را در حال سوخت گیری ردیابی کند.

 

گزارش 2ـ بی عملی در قبال رژیم ایران بی حاصل است

ژنرال استنلی مک کریستال General Stanley McChrystal که 38 سال در ارتش بوده و تمامی نیروهای ناتو در افغانستان را فرماندهی کرده است می گوید بی عملی در قبال رژیم ایران بی حاصل است. بخشهایی از مصاحبه وی با اکونومیست

گزارش

بی عملی در قبال رژیم ایران بی حاصل است

 

ژنرال ”استنلی مک کریستال“Stanley McChrystal نیروهای ویژه آمریکا را دگرگون کرد و تیمی را که ابو مصعب الزرقاوی رهبر القاعده در عراق را کشت هدایت کرد . وی از افزایش نیروها در افغانستان حمایت کرد.

اما در سال 2010 به دولت اوباما انتقاد کرد که به قیمت از دست دادن موقعیتش تمام شد.

در 8 سال گذشته وقت زیادی را صرف منعکس کردن سیاستهایی که خوب پیش رفته یا آنچه خوب پیش نرفته است کرده است و آنها را در یک کتاب به نام « رهبری ، افسانه و واقعیت » منتشر کرده است.

رژیم ایران یک تهدید است. دونالد ترامپ در رابطه با این رژیم سخت تر برخورد میکند این به چه معنی است و وی چه کاری میتواند انجام دهد ؟

ژنرال مک کریستال: دونالد ترامپ به موضوع هسته ای به عنوان جزء لاینفک سایر موضوعات نگاه می کند.

دولت اوباما تصمیم گرفت تا پیگیری سلاح هسته ای را جدا کند و هنوز در حال جدل کردن در رابطه با اقداماتی است که سپاه پاسداران و بقیه در سراسر منطقه انجام میدهند. سیاستی که کمک کننده نیست .آنها تلاش کردند که این (سیاست ) را جداگانه انجام دهند. رئیس جمهور ترامپ همه اینها را با هم دنبال می کند.

 من فکر نمیکنم باید رژیم ایران را تحمل کنیم و در رابطه با کارهایی که در منطقه با حماس و حوثی ها و در داخل سوریه انجام میدهد، در نجنگ باشیم.

 اما همزمان ، من فکر میکنم باید در رابطه با استراتژی ای که میخواهیم پبیش ببریم باید عمیقا فکر کنیم تا با نتایج غیر منتظره مواجه نشویم.

 

گزارش3 ـ همکاری آمریکا و انگلستان برای قطع کمک رژیم ایران به تروریسم

آمریکا و انگلستان برای قطع کمک رژیم ایران به تروریسم همکاری می کنند. این اظهارات سفیر آمریکا در لندن است:

گزارش

همکاری آمریکا و انگلستان برای قطع کمک رژیم ایران به تروریسم

رابرت وود جانسون سفیر آمریکا در لندن گفت: آمریکا و انگلستان باید برای قطع کمک رژیم ایران به تروریستها کنار هم بایستند.

وی در بیانیه ای که وزارت خارجه آمریکا آن را منتشر کرد، نوشت: «ایالات متحده آمریکا به اعمال فشار حداکثری بر رژیم ایران تا زمانی که رفتار بدخیم خود را تغییر دهد، ادامه می دهد.»

سفیر آمریکا در لندن افزود: «ما تا جای ممکن با متحدان و شرکای خود برای رسیدن به این هدف، و هدف نهایی که شامل رسیدن به یک توافق خوب است که امنیت شهروندان ما را تامین کند و همه اقدامات بدخیم ایران را در برگیرد، کار خواهیم کرد.»

رابرت وود جانسون در بخش دیگر بیانیه خود با اشاره به فشار جدید آمریکا بر رژیم ایران نوشت: هفته گذشته همکاران اروپایی ما در اعلام تحریم های پیشنهادی علیه مقامات اطلاعاتی رژیم ایران، به ما پیوستند. این مقامات مظنون به توطئه برای طراحی عملیات تروریستی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا هستند. این یک گام رو به جلو است و مورد استقبال قرار می گیرد اما این روند ممکن است با پیشنهاد اتحادیه اروپا برای تاسیس ساز و کار ویژه نقل و انتقالات مالی که شرکت ها را قادر می سازد تحریم های آمریکا را دور بزنند، تضعیف شود.

وی افزود: ادامه روابط تجاری با رژیم ایران تنها باعث می شود منابع به بزرگترین کشور حامی تروریسم در جهان سرازیر شود. این تجارت رژیم ایران را قادر می سازد از تروریستها، شبه نظامیان، و گروه های نیابتی حمایت خشونت بار کند و رژیم را، به زیان مردم ایران، غنی سازد.

سفیر ایالات متحده می گوید توافق هسته ای نتوانسته مانع فعالیت های بی‌ثبات کننده رژیم ایران در خاورمیانه شود.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا نیز اول خرداد امسال با اعلام راهبرد جدید آمریکا در قبال رژیم ایران، ۱۲ شرط را برشمرد که فهرست خواسته‌های آمریکا برای تغییر رفتار این رژیم است.

برخی از این شروط شامل توقف حمایت از تروریسم و خودداری از اقدامات مخرب در منطقه نظیر حمایت از حزب الله لبنان و دخالت در کشورهای منطقه است.

 

گزارش4 ـ جیمز جفری:‌ راه دور زدن تحریمها توسط رژیم ایران را می بندیم

جیمز جفری نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه می گوید ما راه دور زدن تحریمها توسط رژیم ایران را می بنیدم:

 

گزارش

جیمز جفری:‌ راه دور زدن تحریمها توسط رژیم ایران را می بندیم

آخرین بار که شما در مورد استراتژی در سوریه صحبت کردید، یکی از سه محور استراتژی بیرون کردن همه نیروهای تحت فرماندهی ایران از تمام سوریه بود. آیا این همچنان یک بخش از استراتژی است و آیا پیشرفتی در این زمینه وجود دارد؟

سفیر جفری: بله این بخشی از استراتژی کلی است. من میگویم که ما در تحمیل کردن این هدف مشخص به همه افراد پیشرفت داشتیم. ما فکر میکنیم که افرادی که باید گوش کنند، دارند گوش میکنند. من چیزی ندارم که اعلام کنم و نکته مشخصی ندارم که به آن اشاره کنم. این در جریان است. و تکرار میکنم همانطور که آن بار گفتم این در کادر یک راه حل سیاسی برای کل درگیری است. که همه نیروهایی که از سال 2011 به آنجا آمدند بیرون بروند.

تایم کد: 18:45- 19:55

سفیر جیمز جفری در پاسخ به سؤال دیگری گفت: من میگویم که ما وضعیت ایران را از نزدیک زیر نظر داریم. ما تنها طرفی نیستیم که وضعیت ایران را از نزدیک زیر نظر دارد.

تایم کد: 20:16 – 22:00

نیروهای آمریکا برای یک مأموریت در سوریه هستند که شکست دائمی داعش است. این یک مأموریت نظامی است که از مجوز کنگره در سال 2001 علیه تروریسم بعد از حادثه یازده سپتامبر نشأت میگیرد. این مأموریت نظامی ارتش ما در آنجا است. ما حضور دائمی در آنجا نخواهیم داشت ولی حضور داریم تا زمانی که شروط ما برآورده شوند: شکست دائمی داعش، همانطور که پیشتر گفته شد خارج شدن همه نیروهای تحت فرماندهی رژیم ایران از کل سوریه و یک روند سیاسی غیر قابل برگشت. رئیس جمهور ما گزینه های مختلفی دارد مثل نیروی نظامی. ... این میتواند یک نیروی سازمان ملل باشد مطابق قطعنامه 2254، میتواند آتش بس تحت مدیریت سازمان ملل باشد، میتواند نیروهای شریک ما باشد، میتواند نیروهای کشورهای دیگر باشد. در زمینه اقتصادی، تحریم علیه این رژیم را هر جا اعمال می کنی. ما این تحریمها را تمام مدت اعلام میکنیم. بطور مشخص تمرکز ما روی انتقال نفت از ایران به سوریه و پول برگشتی آن است. ما این را بشکل خیلی تهاجمی پیگیری میکنیم.

 

گزارش5 ـ اروپا باید به اقدام قاطع علیه رژیم ایران دست بزند

یارومیر اشته تینا نماینده پارلمان اروپا سکوت و بی عملی در قبال تروریسم رژیم ایران را محکوم کرد و خواستار اقدام قاطع در این رابطه شد. وی که به تازگی همراه هیأتی از قرارگاه اشرف 3 بازدید کرده و با رزمندگان دیدار کرده است این موضعگیری را در سایت یورواکتیو درج کرده است:

گزارش

اروپا باید به اقدام قاطع علیه رژیم ایران دست بزند

یارومیر اشته تینا می نویسد؛ پاسخ فدریکا موگرینی نماینده عالی (اتحادیه اروپا) به یک سلسله از توطئه های ترور توسط رژیم ایران در خاک اروپا سکوت کامل بوده است

یارومیر اشته تینا نماینده پارلمان اروپا، خبرنگار چک، نویسنده و یک سیاستمدار است. او همچنین یک خبرنگار شرایط جنگی در مناطق شوروی سابق بوده است. او اخیرا معاون زیرکمیته امنیت و دفاع در پارلمان اروپا بوده است

یارومیر اشته تینا می نویسد: هفته گذشته همراه با همکارانم در پارلمان اروپا تونی کلام و استرون استیونسون نماینده سابق پارلمان اروپا از اشرف3 دیدار کردم که محل جدید اپوزیسیون دموکراتیک ایران یعنی سازمان مجاهدین خلق ایران در آلبانی در حومه تیرانا می باشد.

این دیداد به واقع یک سفر انگیزاننده بود که چشمم را به این واقعیت باز کرد که چگونه دروغپراکنی و فیک نیوز(خبر جعل) می تواند افکار عمومی نسبت به واقعیات را فریب بدهد . آنهم از سوی رژیمی مانند رژیم ایران که امکانات وسیعی مالی خود را برای منحرف ساختن حقایق هزینه می کند.

حدود 3000نفر از اعضای اپوزیسیون دموکراتیک که خیلی هایشان تمامی زندگیشان را وقت مبارزه کرده اند در این قرارگاه هستند

 

گزارش7 ـ اعزام ناو هواپیمابر جان سی استتینس به آبهای خلیج فارس

رژیم آخوندی روز 10آذر یک موشک بالستیک آزمایش کرد. متعاقبا رسانه های خبری از اعزام یک ناو هواپیمابر آمریکایی به خلیج فارس خبر دادند:

گزارش

اعزام ناو هواپیمابر جان سی استتینس به آبهای خلیج فارس

به گزارش اسکای نیوز ناو هواپیمابر جان سی استنیس john c Stennis در مسیر رسیدن به خلیج فارس است . همراه با آن تعداد دیگری کشتی های جنگی نیز وجود دارند . این ناو در پایان همین هفته به مقصد خواهد رسید

 وال استریت ژورنال به نقل از مقامهای پنتاگون گفت هدف از اعزام این ناو مهار رژیم ایران است

این ناو هواپیما بر از اولین روزی که در سال ۱۹۹۵ وارد کار شد بصورت مستمر فعال بوده است

جان سی استنیس در سالهای ۲۰۰۰ ، ۲۰۰۷ و ۲۰۱۲ در آبهای خلیج فارس حضور داشته است

 رژیم ایران پس از شنیدن خبر اعزام این ناو هواپیمابر ابراز نگرانی کرد .

پیام آمریکا در این رابطه بسیار روشن است .شاید پیام را حسن روحانی که تهدید کرده بود تنگه هرمز را خواهد بست گرفته باشد.

 ولی مشخصات این ناو هواپیمابر که قرار است دو ماه در این ماموریت باقی بماند چیست ؟

 مدل این ناو نیمیتز یا ناوهای هواپیمابر غول پیکر است و بعنوان یکی از غول پیکر ترین ناوهای جهان بحساب می آید .

این ناو هواپیمابر گنجایش ۶۵۰۰ نفر را دارد . شامل ۳۵۰۰ خدمه و علاوه بر این ۲۵۰۰ نیروی هوا دریا چرا که نزدیک به ۱۰۰ هواپیمای جنگی و هلی کوپتر را با خود حمل می کند .

این ناو هواپیمابر با سوخت اتمی کار می کند .

 دو رآکتور اتمی با ۴ موتور توربین دار دارد که به آن امکان حرکتی معادل ۳۰ گره دریایی معادل ۶۵ کیلومتر در ساعت را می دهد

اسکای نیوز . ناو هواپیما بر جان سی استنیس

 

گزارش 8ـ امواج گرانشی حاصل از برخورد دو سیاهچاله

بزرگترین امواج گرانشی حاصل از برخورد دو سیاهچاله کشف شد

گزارش

امواج گرانشی حاصل از برخورد دو سیاهچاله

اخترشناسان دریافتند که دو سیاهچاله در فضا با یکدیگر برخورد کرده و سیاهچاله جدیدی را بوجود آوردند که جرم آن ۸۰ برابر خورشید است. این برخورد که بزرگترین برخورد کشف شده تاکنون است، امواج گرانشی بزرگی ایجاد کرده است و دانشمندان با دریافت آن متوجه این اتفاق در فضا شدند.

امواج گرانشی ارتعاشاتی در فضا هستند که در پی حرکت اجسام با جرم و سرعت بالا و یا برخورد میان اجرام ایجاد می‌شود. این امواج سبب می‌شود تا اخترشناسان اتفاقات فضایی را کشف و درک کنند.

شرح این رویداد با کمک لیزرهای پیشرفته در ایالات متحده و مرکز پیشرفته ویگرو (Virgo) در ایتالیا منتشر شده است.

در این روش دو آشکارساز مخصوص، امواج گرانشی را با دقت بالا ثبت می‌کنند. سه آشکارساز هم پرتوهای لیزری را به فضا به صورت حرکات رفت و آمدی می‌فرستند تا بتوانند امواج گرانشی را کشف و ثبت کنند.

از سال ۲۰۱۶ ده امواج گرانشی دیگر به دلیل ادغام سیاهچاله‌ها ایجاد شدند که یکی از آنها نیز در نتیجه برخورد ستاره‌های نوترونی بود.

۲۹ ژوئیه امسال نیز دو برخورد میان سیاهچاله‌ها رخ داد که سبب پیدایش سه موج گرانشی شد و آنها یک سیاهچاله بزرگتر با جرمی معادل ۵۶ تا ۶۶ برابر جرم خورشید ایجاد کردند.

بررسی امواج گرانشی می‌تواند به فیزیکدانان اطلاعات ارزشمندی در مورد چگونگی شکل‌گیری سیاهچاله‌های دوتایی بدهد.

فیزیکدانان هنوز مطمئن نیستند که چطور چنین سیاهچاله‌های بزرگی شکل می‌گیرد یا چگونه با یکدیگر جفت می‌شوند. به عنوان مثال، دانشمندان نمی‌دانند که آیا آنها جفت ستاره‌هایی هستند که به سیاهچاله‌های خود فرو می‌روند یا هر کدام به عنوان یک سیاهچاله مستقل به دیگری متصل می‌شوند.

 

کشف انبار مهمات بزرگ در بلغارستان؛ دو ایرانی دستگیر شدند

الشرق الاوسط : مقامات بلغارستان از کشف یک انبار مهمات که حاوی بیش از ۱۰۰ قبضه اسلحه اتوماتیک از جمله تفنگ کلاشینکوف بود، خبر دادند. در این عملیات، ۵ شهروند بلغاری و دو ایرانی بازداشت شدند. متهمان یک دستگاه چاپ اسناد جعلی در حوزه خود داشتند که توسط نیروهای امنیتی ضبط شد.

 
لطفا به اشتراک بگذارید: