اعتراض کارگران فولاد اهواز مجله اجتماعی اقتصادی شماره۵۸

اعتراض کارگران فولاد اهواز در مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۵۸ -۱۷آذر۱۳۹۷

با سلام خدمت شما بینندگان گرامی‌. خوشحالیم از اینکه مجددا در خدمتتون هستیم، تا با هم نگاهی به صفحات این شماره از مجله اجتماعی اقتصادی داشته باشیم. امیدواریم بتونیم در این برنامه ،گوشه ای ازمشکلات جامعه ، وفجایعی که به وسیله حاکمان دزد وغارتگر در میهن عزیزمون در جریانه رو،‌ هرچه بیشتر نشون بده.

امروز هم با سه گزارش در خدمت شمائیم. ابتدا اخبار رو میبینیم سپس گزارش نخست رابا قیام کارگران فولاد اهواز شروع می کنیم که همچنان غریو شعارهاشون بگوش می رسه بعد از اون گزارشی تکان دهنده ازیکی از روستاهای پل دختر از استان خوزستان رو خواهید دید ودر انتها هم گزارشی داریم ازوضعیت بیماران و بیمارستانها‌یی که این روزها یکی از معضلات اجتماعیه. با ما همراه باشید برای دیدن این بخش از برنامه اخبار:

اخبار مجله اجتماعی- اقتصادی


نقدینگی نجومی ۲۰۰۰ هزار میلیارد تومانی در چشم انداز


رسانه حکومتی نسیم آنلاین: کل نقدینگی انباشته شده تاریخ ایران تا مرداد ماه سال ۱۳۹۲ ،۴۹۰ هزار تومان بوده است و اکنون در فاصله کمتر از شش سال به رقم ۱۸۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است و پیش بینی ها نشان می دهد در چند ماه آینده به ۲۰۰۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد. به گفته کارشناسان اقتصادی با وجود نقدینگی نجومی، در کشور بزودی شاهد ابرتورم خواهیم بود.

گرانی ۷۰ درصدی کالاهای اساسی دودش در چشم مردم و صدهزار میلیارد تومان سودش در جیب نظام


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ارتجاع: سالانه ۱۳ تا ۱۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی آن هم با نرخ چهار هزار و ۲۰۰ تومان اختصاص پیدا می‌کند. در حالی که بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان رانت از این طریق به جیب دلالان رفته است.» در این شرایط شاهد افزایش قیمت ۷۰ درصدی کالاهای اساسی نسبت به سال گذشته هستیم.

قیمت ارز کاهش یافت ولی قیمت‏ها همچنان در اوج مانده‏اند


روزنامه حکومتی ابتکار: مردم در شرایط بد اقتصادی به سر می برند، که دیگر تحمل فشارهای موجود را ندارند و در برابر افزایش 70 درصدی قیمت کالاهای اساسی کمر خم کرده‏اند. با وجود کاهش قیمت ارز ، قیمت کالاهای اساسی که به دنبال افزایش ارز بالا رفته بود، با پایین آمدن آن کاهش نیافته است. سوال اینجاست که چرا قیمت کالاها کاهش نمی‏یابد؟

۵۰ میلیارد دلار خسارت سالیانه ناشی از فرسایش خاک


رییس انجمن علوم خاک رژیم: برآوردها نشان می دهد سالانه ۲ میلیارد تن از خاک کشور دچار فرسایش می شود. خسارت این میزان فرسایش خاک در کشور سالانه به بیش از 50 میلیارد دلار می رسد.

قیمت مرغ رکورد زد


بهای مرغ رکورد زد به طوری که قیمت هرکیلوگرم از این محصول در تهران برای مصرف کننده به ۱۱۶۰۰ تومان رسید که ۳۱۷۵ تومان بالا تر از سقف نرخ مصوب تنظیم بازار است.

قیمت سیب تا ۱۲ هزار تومان در بازار افزایش یافت


قیمت عمده فروشی هر کیلوگرم سیب درختی در میدان مرکزی میوه و تره بار تهران تا ۹ هزار تومان و در سطح خرده فروشی تا ۱۲ هزار تومان افزایش یافت.

غارت سرمایه های کشور توسط کارگزاران حکومتی


یک کارشناس اقتصادی رژیم: با طبقه خاصی که ایجاد کردند، با خصوصی سازی یک سری ثروتمند شدند که این شیوه ادامه دارد. مثلا یک سوم فلان کارخانه را به فلان شخص دادند به یک سوم قیمت و اینگونه اولین گام خصوصی سازی پولدار کردن یک عده‌ای بود و این افراد هم دنبال تولید و رونق آن کارخانه و تولید نبودند و نیستند.۷۰ درصد وام‌ها به ۲ الی ۳درصد افراد جامعه داده شده است. که هیچکدام در تولید نرفتند و مالیات هم از این افراد گرفته نشده؛ حتی یارانه‌ هم به این افراد می‌دهند.

۱۹ نوع سهمیه در کنکور در خدمات وابستگان به حکومت و مانع پیشرفت طبقات محروم


یک کارگزار رژیم در دانشگاه تهران: ۱۹ نوع سهمیه در کنکور داریم. در برخی ظرفیت‌های دانشگاهی ۵۰ درصد سهمیه وجود دارد، اینها سهمیه‌های بی‌دلیلی است که راه پیشرفت طبقات محروم را بسته است. در تمام کشورها تنها عامل ارتقای طبقات محروم، آموزش است.

گزارش اول « گزارش اعتراضی کارگران فولاد اهواز »


این روزها خیابونهای اهواز پرازجنب وجوشه و جلوه تازه ای به خود گرفته ، جلوه ای از پایداری وایستادگی ، طنین شعارهای کارگران فولاد حکایت از عزم جزم کارگران برای گرفتن حق به یغما رفتشونه . از اعتصاب کارگران فولاد اهواز گزارشی تهیه کردیم که باهم می بینیم .

گزارش دوم « روستایی بامردم انگشت بریده »


راستی شما با دیدن تصاویری از انگشتهای بریده مردم زحمتکش یک روستا چی فکر می کنید ؟وچه نتیجه ای می گیرید ؟ سهم این روستا وصدها روستای دیگراز ثروت بی کران ایران با گذشت ۴دهه ازحاکمیت آخوندها چی می تونه باشه؟جواب درتصاویریست که الان می بینید که گویای بسیاری از واقعیات تلخ و مصیبتهایی است که مردم میهنمون با آن مواجه هستند؟ هر چند که بسیار دردناکه ودل هر انسانی را به درد می آره، ولی برای افشای هرچه بیشتر ظلم وبی عدالتی در این حاکمیت دزد وچپاولگر چاره ای جز این نیست ؟پس بهتره به پای این گزارش بنشینیم وخودتان قضاوت کنید.

گزارش سوم « بیمار بدون بیمارستان در اسلام شهر »


وضعیت اسفناک بیمارستانها وفقدان امکانات درمانی به نقطه ای رسیده که بیمارستانها از پذیرش بیماران امتناع کرده وبیماران را سرگردان به حال خودشان واگذار می کنن . امروز به اسلام شهر می رویم ویکی ازهمین بیمارستانها را با هم می بینیم . به این گزارش در این زمینه توجه کنید

اعتصاب و تظاهرات کارگران فولاد اهواز در روز ۱۴ آذر همچنان ادامه دارد

تظاهرات و راهپیمایی کارگران فولاد اهواز در خیابانها و بازار اصلی شهر با شعار "کارگر میمیرد ذلت نمی‌پذیرد" + فیلم
لطفا به اشتراک بگذارید: