علی صفوی : مسؤلین جنایتها در ایران باید محاکمه شوند-۲۰دقیقه-۱۷ اذر

علی صفوی : مسؤلین جنایتها در ایران باید محاکمه شوند-۲۰دقیقه-۱۷ اذر




دکتر علی صفوی از اعضای کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت ایران طی مصاحبه یی با اسکای نیوز گفت:‌ مسئولین کشتار 67 در ایران باید محاکمه شوند

گزارش

علی صفوی : مسؤلین جنایتها در ایران باید محاکمه شوند





 عفو بین‌الملل روز سه‌شنبه ۱۲آذر با انتشار گزارشی درباره قتل‌عام سال ۶۷اعلام کرد مقامهای رژیم ایران با پنهان نگه‌داشتن سرنوشت و محل دفن هزاران زندانی سیاسی که ۳۰سال قبل به‌صورت قهری ناپدید شده و در زندانها اعدام شدند، هم‌چنان در حال ارتکاب جنایت علیه بشریت هستند.

این جنایتهابا شهادت نزدیک به ۱۰۰ خانواده مستند شده است . رژیم ایران آنها را از دانستن سرنوشت بستگان زندانی شان محروم کرده است . هزاران مخالف سیاسی ناپدید شده و کشتار شدند و سه دهه است که جنایات این رژیم بی جواب گذاشته شده است.

اکثر قربانیان این جنایات آنچنان که در گزارش عفو بین الملل آمده است از هواداران سازمان مجاهدین خلق ایران بوده اند .

عفو بین الملل خواهان اقدامی بین المللی برای پیگرد و حسابرسی از مسؤلین این جنایات شده است . این جنایات هنوز هم ادامه دارد چرا که این رژیم واقعیت ها را می پوشاند .

 چیزی که این پرونده را سنگین تر می کند این است که اغلب دست اندرکاران این جنایات در مناصب کلیدی دولت هستند و تا کنون نیز در همین مناصب باقی مانده اند. از جمله آنها وزیر دادگستری این رژیم است.

در ارتباط با اسرار این قتل عام با علی صفوی عضو کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت ایران گفتگو می کنیم.

اسکای نیوز: جنایات رژیم ایران به دهه های قبل بر می گردد و بیش از سی سال است که رژیم ایران آنها را مسکوت نگاه داشته است . اولین سؤالی که مطرح می شود این است که چرا ؟

 علی صفوی: این گزارش بسیار تکان دهنده است . تمامی اعضای این حکومت در جنایت دست داشته اند . سکوتی که وجود داشته به دلیل سیاست مماشات با این رژیم بوده و تاسف بار این که جامعه جهانی از این سکوت جانبداری کرده و روابط تجاری خود را با قاتلان در ایران ادامه داده است .

مریم رجوی خواهان یک کارزار برای عدالت و دستگیری تمامی دست اندرکاران این جنایت شده و می بایست که آنها محاکمه شوند و به دادگاه های بین المللی سپرده شوند

بعضی از دست اندرکاران این جنایات مسؤلین نظام هستند ، حسن روحانی و وزیر دادگستری اش و وزیر سابق او دراین جنایات دست داشته اند.

 با صراحت می گویم مردم ایران با اعتراضات و تظاهراتی که از دسامبر گذشته شروع کرده اند خواهان تغییر و سرنگونی این رژیم هستند.

 شعارهایی که می دهند دستگیری مسؤلین و به پای میز محاکمه کشاندن آنهاست .

 چیزی که اتفاق افتاده فراموش شدنی نیست و کسانی که خود را بیگناه معرفی می کنند نباید بتوانند فرار کنند.

اسکای نیوز-انعکاس سازمان عفوبین الملل و قتل عام 67گفتگو علی صفوی
لطفا به اشتراک بگذارید: