ـ اروپا باید رژیم ایران را تحریم کند-۲۰دقیقه

 اروپا باید رژیم ایران را تحریم کند-۲۰دقیقه-۱۷ آذر


 

آمریکا خواستار تحریم رژیم ایران توسط اروپاست چرا این رژیم با آزمایش موشکی قطعنامه شورای امنیت را نقض کرده است:

گزارش

اروپا باید رژیم ایران را تحریم کند

مارک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا میگوید به زودی طرحی در بروکسل برای مجازات افراد و نهادهایی که به برنامه موشک های بالستیکی تهران یاری می رسانند، مورد بررسی قرار می گیرد.

واشنگتن از اروپا خواست برنامه موشک های بالستیکی رژیم ایران را هدف مجازات قرار بدهد. این برنامه به گفته آمریکا بیانگر تهدیدی خطرناک و فزاینده است.

یکشنبه گذشته وزیر خارجه آمریکا، مایک پمپئو، آزمایش یک موشک بالستیکی میانبرد را توسط حکومت ایران محکوم کرد و گفت موشک آزمایش شده قادر به حمل شماری کلاهک است و می تواند کل خاورمیانه و مناطقی از اروپا را هدف قرار بدهد.

وزیر امور خارجه آمریکا گفته است آزمایش اخیر موشکی رژیم ایران ناقض قطعنامه ٢٢٣١ شورای امنیت سازمان ملل است. این قطعنامه آزمایش موشک های قادر به حمل کلاهک های اتمی را برای رژیم ایران ممنوع اعلام کرده است.

در واکنشی جداگانه برایان هوک فرستاده ویژه دولت آمریکا در امور ایران، گفت ادعای تهران مبنی بر اینکه آزمایش های موشکی اش جنبه دفاعی دارد، کاملاً بی اساس است.

وزیر امور خارجه آمریکا در جریان سفرش به بروکسل برای شرکت در نشست ناتو از اتحادیه اروپا خواست که برنامه موشک های بالستیکی رژیم ایران را هدف تحریم قرار بدهد. به گفته وزیر امور خارجه آمریکا حمایت دیگر کشورها کارزار دولت آمریکا را برای اعمال بیشترین فشارها بر رژیم ایران تقویت می کند.
لطفا به اشتراک بگذارید: