در خاطره روزها ۱۸ آذر ۱۳۹۷ – ۹ دسامبر


در خاطره روزها ۱۸ آذر ۱۳۹۷  


[caption id="attachment_189790" align="alignleft" width="250"]حمایت از مقاومت ایران حمایت از مقاومت ایران[/caption]

۱۸ آذر ۹ دسامبر «۲۰۱۰ میلادی» حمایت از مقاومت ایران


یکصد و یازده قانون گذار آمریکا از ۳۷ ایالت، در اقدامی بی سابقه در یک قطعنامة دو حزبی از «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه آمریکا خواستند که اپوزیسیون اصلی دمکراتیک «سازمان مجاهدین خلق ایران» را از لیست خارج سازد. ارائه دهندگان قطعنامه شامل رهبری دو حزب «دمکرات» و «جمهوریخواه»، بودند.





[caption id="attachment_189791" align="alignleft" width="250"]نخستین حضور انگلیس در ایران نخستین حضور انگلیس در ایران[/caption]

۱۸ آذر ۹ دسامبر «۱۸۵۶ میلادی» نخستین حضور انگلیس در ایران


نیروهای تفنگدار انگلیسی برای نخستین بار در این روز با اشغال نظامی بوشهر، بخشی از خاک ایران را به بهانه بودن نیروهای ایران در هرات اشغال کردند. پس از ۱۷ ماه، طبق «قرارداد پاریس» قرار شد ایرانیان تنها تحت شرایطی بتوانند وارد «هرات» شوند.





[caption id="attachment_189792" align="alignleft" width="250"]قیام اسپارتاکوس قیام اسپارتاکوس[/caption]

۱۸ آذر ۹ دسامبر «۱۸۵۶ میلادی» قیام اسپارتاکوس


«اسپارتاکوس» یک سرباز احتیاط ارتش رم بود که به دستة گلادیاتورها تبعید شد. کار گلادیاتورها کشتن یکدیگر در رزم برای سرگرمی امپراتور بود. «اسپارتاکوس» بر این عمل ضد انسانی شورید. قیام «اسپارتاکوس» بزرگترین شورش بردگان تاریخ باستان بود که به خون نشست.





[caption id="attachment_189793" align="alignleft" width="250"]روز جهانی مبارزه با فساد روز جهانی مبارزه با فساد[/caption]

۱۸ آذر ۹ دسامبر «۲۰۰۳ میلادی» روز جهانی مبارزه با فساد


یک کنوانسیون سازمان ملل پس از بحث بسیار و بررسی آمارها و شنیدن دلایل و عقاید اصحاب نظر، روز «نهمدسامبر» هر سال را روز مبارزه با فساد اعلام کرد.





 
لطفا به اشتراک بگذارید: