تحولات ایران وجهان در۲۰ دقیقه-۱۸ اذر

تحولات ایران وجهان در۲۰ دقیقه-۱۸ اذر


 

 

1-تایمز مالی انگلستان:‌ وزیران خارجه اتحادیه اروپا روز دوشنبه در بروکسل تشکیل جلسه می دهند تا درباره تحریم رژیم ایران رایزنی کننداجلاس اتحادیه اروپا برای بررسی تحریم رژیم ایران ـ

 

 

2-خبرگزاری رویترز: پول ایران بی ثبات شده و ارزش آن به دلیل اقتصاد لرزان و تحریمهای آمریکا افت کرده است رویترز:‌ پول ایران بی ثبات شده است ـ

 

 

3-سیل و آب گرفتگی در هشت استان ایران خسارات فراوانی به بار آوردسیل و آب گرفتگی در هشت استان ایران

 

 

 

گزارش1 ـ سرانگشتان رژیم ایران در عراق و لبنان

در لبنان دولتی وجود ندارد و در عراق دولتی نیم بند وجود دارد

در لبنان شبه نظامیان حزب الله و در عراق شبه نظامیان حشد الشعبی سلطه خود را بر همه جا گسترده اند. گزارشی از اسکای نیوز

گزارش

‌ سرانگشتان رژیم ایران در عراق و لبنان

در نتیجه سلطه جویی رژیم ایران است امنیت عراق و لبنان زیر سؤال است و روند سیاسی به انحراف رفته است.

اهداف توسعه طلبانه رژیم ایران ادامه دارد و به آشوب کشاندن هر دو کشور برای ایجاد خلاء سیاسی هدفی است که این رژیم دنبال می کند

نحوه نفوذ رژیم ایران در هر دو کشور لبنان و عراق یکی است و نتیجه آن ایجاد کشوری بدون دولت و در دیگری دولتی نیم بند است

هنوز عراقی ها در انتظار تکمیل دولت هستند که بتواند بحرانهای متعدد کشورشان را بر طرف کند

ولی رژیم ایران نه تنها در امور داخلی شان دخالت می کند بلکه اهرم های قدرت در این کشور ها را در دست دارد

 در عراق این اهرم ها از طریق شبه نظامیان و سیاسیونی در دست رژیم ایران است که تحت امر او عمل می کنند

هر توافق سیاسی در این کشور می بایست مورد دلخواه رژیم ایران باشد

در عراق رژیم ایران تلاش می کند منصب وزارت کشور را به فالح الفیاض رئیس سابق شبه نظامیان حشد الشعبی ، بدهد .ولی گروههای سیاسی با این تلاش ها مخالفند

در لبنان هم شبه نظامیان وابسته به رژیم ایران زبان حال این رژیم را بیان می کنند

 رژیم ایران توسط بازوی نظامی اش در این کشور توانسته است حاکمیت خود را بر تصمیم گیری های سیاسی لبنان تحمیل کند

دکتر حارس سلیمان نویسنده و پژوهشگر سیاسی گفت یک بحران انفجاری میان دونالد ترامپ و رژیم ایران در مورد توافق اتمی و مهار دخالتهای این رژیم در منطقه بطور مشخص در یمن و عراق و لبنان و سوریه وجود دارد. به همین دلیل است که رژیم ایران تلاش می کند با کارت هایی که در منطقه دارد بازی کند.

 کلیپ

اسکای نیوز سرانگشتان رژیم ایران در عراق و لبنان

 

 

گزارش2 ـ یکی از بزرگ‌ترین حامیان مالی حزب‌الله در آمریکا اتهامات خود را پذیرفت

یکی از بزرگ ترین حامیان مالی حزب الله در آمریکا اتهامات خود را پذیرفت

گزارش

‌ یکی از بزرگ‌ترین حامیان مالی حزب‌الله در آمریکا اتهامات خود را پذیرفت

قاسم تاج الدین، فردی که از او به عنوان «یکی از بزرگ ترین حامیان مالی حزب الله» لبنان یاد می شود، در دادگاهی در ایالات متحده آمریکا اتهامات خود را پذیرفت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه این فرد ۶۳ ساله و متهم به «تبانی با هدف پولشویی» است. وی روز پنج شنبه ۱۵ آذر در دادگاهی در واشنگتن حاضر شد و ضمن پذیرش موارد اتهامی پذیرفت با دادگاه همکاری کند.

آمریکا می گوید قاسم تاج الدین «یکی از بزرگ ترین حامیان مالی» یک «تشکیلات تروریستی» یعنی حزب الله لبنان در سال ۲۰۰۹ میلادی بوده است. وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد این فرد که از همکاری با شرکت های آمریکایی منع شده است، تلاش کرده تا با دور زدن این تحریم با شرکت های آمریکایی معامله کند.

در گزارش وزارت دادگستری آمریکا در مورد پرونده قاسم تاج الدین آمده است: «بنا بر کیفرخواست پرونده موجود در پیوست این گزارش که به امضای تاج الدین رسیده، نامبرده با همدستی حداقل ۵ فرد دیگر برای انجام یک معامله ۵۰ میلیون دلاری از طریق شرکت های آمریکایی اقدام کرده و به این ترتیب حکم ممنوعیت معامله با شرکت های آمریکایی را نقض کرده است.»

این مرد لبنانی که اهل بیروت است، در سال ۲۰۱۷ در مراکش دستگیر و به آمریکا مسترد شد. وی از آن زمان تاکنون در بازداشت به سر می برد.

بنا به اعلام وزارت دادگستری آمریکا، دادگاه قاسم تاج الدین در اواسط ژانویه ۲۰۱۹ برگزار خواهد شد.

دولت آمریکا از سال ۱۹۹۷ تاکنون حزب الله لبنان را که مورد حمایت رژیم ایران است به عنوان یک سازمان تروریستی می شناسد.

 

 

 

 

گزارش 3ـ هزاران ایرانی شعار مرگ بر دولت مردم فریب می دهند

ایرانیها شعار ”مرگ بر دولت مردم فریب“ میدهند. هزاران نفر در اعتراضات گسترده در سرتاسر کشور شرکت میکنند. گزارشی از نشریه سان انگلستان

گزارش

هزاران ایرانی شعار مرگ بر دولت مردم فریب می دهند

رژیم استبدادی ایران از نا آرامی های گسترده مدنی در سراسر کشور تکان خورده است . کارگران فولاد شعار میدهند ” مرگ بر دولت مردم فریب“.

جمهوری اسلامی گرفتار تظاهراتهای قهرآمیز شده است. رژیمی که توسط تحریمهای بین المللی که دونالد ترامپ اعمال کرده فلج شده است. ترامپ این رژیم را به ساختن مخفیانه سلاحهای اتمی متهم کرده است.

همانطور که پیشتر در ماه اوت گزارش شد، رژیم ایران بر سر تظاهرات کنندگان آتش گشود در حالیکه کارشناسان هشدار دادند که کشور در آستانه انقلاب قرار گرفته است - اکنون به نظر می آید که این به واقعیت تبدیل شده است . این واقعیت را در اعتراضات کارگران مبارز می توان دید. کسانی که به رغم تهدید شلیک توسط مقامات دولتی به خیابانها می آیند.

تصاویری از ایران بیرون می آید که کارگران خشمگین فولاد و کارگران دیگر در خیابانها راهپیمایی میکنند بدلیل اینکه آنها مدتهاست حقوق دریافت نکرده اند.

قیمتهای روزا فزون در مغازه ها و سقوط ارزش ریال مشکلات مردم را افزایش میدهد.

برخی تظاهرکنندگان در تهران شعار می دادند: ”نه حاکم، نه دولت نیستند به فکر ملت.“

برخی تظاهرکنندگان با اشاره به پشتیبانی رژیم از بشار اسد فریاد میزدند ”سوریه را رها کن، فکری به حال ما کن“.

بر اساس گزارشها تظاهرکنندگان همچنین شعار می دادند: ”می ایستیم، می میریم، حقمون و پس میگیریم“ . آنها فریاد میزدند ”نصر و من الله و فتح قریب، مرگ بر این دولت مردم فریب.“

 

 

گزارش4 ـ ساختگی بودن ادعای رژیم اسد

آمریکا و انگلستان: ادعای رژیم اسد و رژیم اسد در مورد حمله شیمیایی رزمندگان سوری به حلب ساختگی است

گزارش

ساختگی بودن رژیم اسد

ایالات متحده آمریکا و انگلستان، دولت‌های سوریه و روسیه را متهم کرده‌اند که خبر مربوط به حملات شیمیایی مخالفان دولت بشار اسد به حلب را جعل کرده‌اند.

وزارت امور خارجه آمریکا گفته است هدف از این کار " تضعیف اعتماد" به آتش‌بس موجود در استان ادلب بوده است.

در همان زمان رزمندگان سوریه حمله شیمیایی را رد کرده و گفتند این ادعاها با هدف حملات به مناطق تحت کنترل آنها صورت گرفته است.

روز جمعه، آمریکا اعلام کرد "اطلاعات موثقی" دارد که نشان می‌دهد خبر حمله شیمیایی نادرست بوده و روسیه و سوریه از گاز اشک‌آور استفاده کرده بودند.

آمریکا خواهان دسترسی بازرسان مستقل به این منطقه شده و گفته دولت سوریه نباید در منطقه مورد ادعا "دستکاری" کند.

آمریکا از "امکان جعل نمونه‌ها و آلوده کردن محل مورد ادعا، قبل از بازرسی دقیق آن توسط بازرسان سازمان منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی ابراز نگرانی کرده است."

بخش‌هایی از منطقه حلب و استان حما و ادلب در اختیار رزمندگان سوری است

وزارت امور خارجه بریتانیا هم گفته است "چیزی در تائید ادعای" سوریه و روسیه مبنی بر حمله شیمیایی ندیده است.

انگلستان می‌گوید "به احتمال قوی از گاز کلر در حادثه یاد شده آنگونه که حکومت سوریه و متحدانش ادعا می‌کنند، استفاده نشده است."

مرکز نظارت بر حقوق بشر سوریه که در انگلستان مستقر است گفته است به دنبال حمله ۲۴ نوامبر در بخش غربی حلب، ۱۰۰ نفر به دلیل مشکلات تنفسی در بیمارستان درمان شدند.

 

گزارش5 ـ گفتگو های صلح یمن در سوئد

دولت سوئد درخواست رژیم ایران برای شرکت در گفتگوهای یمن را که در استکلهم سوئد برگزار شده رد کرد. آمریکا می گوید نقش رژیم ایران در یمن مخرب است. گزارشی از العربیه:

گزارش

‌ گفتگو های صلح یمن در سوئد

وزیر خارجه یمن گفت در صورتیکه شبه نظامیان حوثی از شهر حدیده بیرون نروند گزینه نظامی بر روی میز خواهد بود

 خبرگزاری رویترز به نقل از مسؤلان یمنی گفت دولت یمن پیشنهاد می کند به موازات مشورتهایی که در سوئد انجام می شود فرودگاه صنعا را با این شرط که هواپیماها در فرودگاه عدن بازرسی شوند بازگشاییخواهدشد

 در گفتگوهای صلح یمن در سوئداز طرفشبهنظامیانحوثیگروهیبه ریاست محمدعبدالسلام،وهیأتیازدولتقانونییمن بهریاستخالد الیمانی،وزیرخارجهدولت منصورهادیپسازیکسالونیمتوقف مذاکرات،سرانجامگفتگوهاییراباهدفرسیدنبهصلحدرکاخ ژوهانسبورگدر حوالی استکهلم  پایتخت سوئدآغازکردند.

 مارتینگریفیتس ،فرستادهویژهسازمانمللدریمندرابتدایآغازمذاکراتدرسخنانی،باتشکرازطرفینبرایحضوردرسوئد،گفت: برای رسیدنبهصلحوپایاندرگیریها ،هردوطرفبایدتصمیماتسختیبگیرند.او   افزود: آینده یمندردستانحاضریندراینجلسهاستومشکلاتیمنحلنخواهدشدمگراینکهبهصدایتمامیگروههاییمنیگوشدادهشودوپیشازاینکهدیرشود،بایدکنترلاوضاعرادردستبگیریم.

 نماینده سازمانمللدرسخنانخودهمچنینازامضایتوافقیبرایتبادلاسراوبازداشتشدگانبینطرفینخبردادوتأکیدکرد: روزهای آتیبرایروندصلحسرنوشتساز خواهدبود.«

همزمانبااینگفتگوهاشبهنظامیانحوثییکمرکزتجاریدرحدیدهراخمپارهبارانکردندکهدرنتیجهساختمانآنبهآتشکشیدهشد

دراینراستامدیر برنامهتغذیهجهانیگفتشبهنظامیانحوثیدررسیدنکمکهایانساندوستانهبهیمنسنگاندازیمیکنند .

970916-العربیه -یمن گفتگوهای حوثی و دولت قانونی در سوئد

 

گزارش6 ـ توافق اعضای اوپک و روسیه

اعضای اوپک برای کاهش تولید۸۰۰هزار بشکه نفت در روز به توافق رسیدند

گزارش

توافق اعضای اوپک و روسیه

در ماه‌های اخیر و بعد از اجرای تحریم‌های آمریکا علیه فروش نفت ایران، عربستان سعودی در میان کشورهای عضو اوپک و روسیه به عنوان کشوری غیر عضو تولید نفت خود را برای جبران کسری نفت ایران در بازار بالا برده‌اند. اتفاقی که مورد اعتراض رژیم ایران قرار گرفته و در نقطه مقابل اجازه افزایش قیمت نفت را نداده است.

بر اساس آمار سال ۲۰۱۷، رژیم ایران بعد از عربستان سعودی و عراق، سومین تولید کننده نفت در میان کشورهای عضو اوپک بوده است. قطر هم اعلام کرده است از ابتدای سال ۲۰۱۹ این سازمان را ترک خواهد کرد.

زنگنه در حاشیه روز نخست اجلاس اوپک قیمت بشکه‌ای ۶۰ تا ۷۰ دلار را قیمتی مناسب برای اعضای اوپک خواند و افزود: «هرچند کار بسیار سخت است، ولی فکر می‌کنم به حصول توافق نزدیک باشیم.« ما در حال حاضر قیمت نفت به حدود ۵۰ دلار در هر بشکه سقوط کرده است که در ۱۴ماه اخیر کم سابقه است

ایران هرچند خواهان حفظ محدودیت تولید نفت برای کشورهای عضو اوپک است، اما خود را مستثنی از این محدودیت می‌داند و می‌گوید به دلیل تحریم‌های نفتی آمریکا، باید از این محدودیت‌ها معاف باشد.

اکنون با اعمال تحریمهای نفتی علیه رژیم ایران این رژیم بیش از پیش تحت فشار قرار می گیرد. وصول درآمدهای برای رژیم هم امری بسیار سخت شده است چرا که تحریم بانکی هم تأثیر خود را بر مبادلات دلاری با رژیم گذشته است.

وال استریت ژورنال اعلام کرد: اوپک بهمراه روسیه و متحدانش میزان تولید نفت را یک میلیون و دویست هزار بشکه در روز کاهش خواهند داد... دولتهای عضو اوپک از تولید خود هشتصد هزار بشکه خواهند کاست وروسیه و متحدانش چهارصد هزار بشکه کاهش را تقبل کردند

 

گزارش7 ـ یک زن رهبر حزب دموکرات مسیحی آلمان شد

بار دیگر یک زن رهبر حزب دموکرات‌مسیحی آلمان شد . وی جانشین آنگلا مرکل در رهبری حزب می شود:

گزارش

یک زند رهبر حزب دموکرات مسیحی آلمان شد

کنگره حزب دموکرات‌مسیحی آلمان در شهر هامبورگ رهبر جدید این حزب را انتخاب کرد. آنگرت کرامپ کارنباور ENGRET KRAMP KARENBAVER  با ۵۱۷ رای به عنوان جانشین آنگلا مرکل و رهبر جدید حزب دموکرات‌مسیحی آلمان انتخاب شد.

کنگره حزب دموکرات مسیحی آلمان روز جمعه ۱۶ آذر (۷ دسامبر) در شهر بزرگ هامبورگ برگزار شد. یک زن، آنگرت کرامپ کارنباور، و دو مرد، فریدریش مرتس و ینس اشپان برای رهبری حزب نامزد شده بودند. در دور اول رای‌گیری ینس اشپان حذف شد.

در دور دوم رای‌گیری رقابت میان آنگرت کرامپ کارنباور و فریدریش مرتسMERTS  بود. از مجموع ۱۰۰۱ نماینده حاضر در کنگره رای ۹۹۹ نفر سالم و معتبر بود. از این تعداد ۵۲۷ نفر به آنگرت کرامپ کارنباور و ۴۸۲ نفر به فریدریش مرتس رای دادند.

به این ترتیب کرامپ کارنباور ۷/ ۵۱ درصد و فریدریش مرتس ۲/ ۴۸ درصد آرای نمایندگان کنگره حزب حاکم دموکرات مسیحی را به دست آوردند.

آنگرت کرامپ کارنباور بعد از آنگلا مرکل، دومین زنی است که رهبری حزب دموکرات مسیحی آلمان را به دست می‌گیرد.

پس از اعلام نتایج رسمی انتخابات رهبری حزب، خانم کارنباور با پذیرفتن نتایج انتخابات، از نمایندگان کنگره و رای آنها تشکر کرد

فریدریش مرتس نیز در سخنان کوتاهی پیروزی رقیبش را به وی تبریک گفت و از حامیانش خواست با تمام نیرو از کارنباور، رهبر جدید حزب، پشتیبانی کنند. مرتس اعلام آمادگی کرد که همچنان از حزب خود حمایت کند اما گفت برای هیات رهبری جدید حزب نامزد نخواهد شد.

فریدریش مرتس هم‌چنین از اعضای کنگره حزب خواست به ینس اشپان که در دور اول رقابت‌ها برای رهبری حزب حذف شده بود، برای عضویت در هیات رهبری جدید حزب رای دهند.

عکسهای متعدد

 

 

رادیو بین المللی فرانسه: روحانی کشورهای غربی را با بمب تهدید کرد

رادیو بین المللی فرانسه: حسن ‌روحانی کشورهای غربی را با "مواد مخدر، پناهجویان و بمب" تهدید کرد. وی به کشورهای غربی هشدار داد "با تضعیف ایران از راه تحریم" این کشورها نخواهند توانست از زیر آوار مواد مخدر، پناهجویان و بمبها و ترورها به سلامت خارج" شوند.

 

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: