توافق اعضای اوپک و روسیه-۲۰دقیقه-۱۸آذر

توافق اعضای اوپک و روسیه-۲۰دقیقه-۱۸آذر




اعضای اوپک برای کاهش تولید۸۰۰هزار بشکه نفت در روز به توافق رسیدند

گزارش

توافق اعضای اوپک و روسیه





در ماه‌های اخیر و بعد از اجرای تحریم‌های آمریکا علیه فروش نفت ایران، عربستان سعودی در میان کشورهای عضو اوپک و روسیه به عنوان کشوری غیر عضو تولید نفت خود را برای جبران کسری نفت ایران در بازار بالا برده‌اند. اتفاقی که مورد اعتراض رژیم ایران قرار گرفته و در نقطه مقابل اجازه افزایش قیمت نفت را نداده است.

بر اساس آمار سال ۲۰۱۷، رژیم ایران بعد از عربستان سعودی و عراق، سومین تولید کننده نفت در میان کشورهای عضو اوپک بوده است. قطر هم اعلام کرده است از ابتدای سال ۲۰۱۹ این سازمان را ترک خواهد کرد.

زنگنه در حاشیه روز نخست اجلاس اوپک قیمت بشکه‌ای ۶۰ تا ۷۰ دلار را قیمتی مناسب برای اعضای اوپک خواند و افزود: «هرچند کار بسیار سخت است، ولی فکر می‌کنم به حصول توافق نزدیک باشیم.« ما در حال حاضر قیمت نفت به حدود ۵۰ دلار در هر بشکه سقوط کرده است که در ۱۴ماه اخیر کم سابقه است

ایران هرچند خواهان حفظ محدودیت تولید نفت برای کشورهای عضو اوپک است، اما خود را مستثنی از این محدودیت می‌داند و می‌گوید به دلیل تحریم‌های نفتی آمریکا، باید از این محدودیت‌ها معاف باشد.

اکنون با اعمال تحریمهای نفتی علیه رژیم ایران این رژیم بیش از پیش تحت فشار قرار می گیرد. وصول درآمدهای برای رژیم هم امری بسیار سخت شده است چرا که تحریم بانکی هم تأثیر خود را بر مبادلات دلاری با رژیم گذشته است.

وال استریت ژورنال اعلام کرد: اوپک بهمراه روسیه و متحدانش میزان تولید نفت را یک میلیون و دویست هزار بشکه در روز کاهش خواهند داد... دولتهای عضو اوپک از تولید خود هشتصد هزار بشکه خواهند کاست وروسیه و متحدانش چهارصد هزار بشکه کاهش را تقبل کردند
لطفا به اشتراک بگذارید: