گفتگو های صلح یمن در سوئد-۲۰دقیقه-۱۸ اذر

 گفتگو های صلح یمن در سوئد-۲۰دقیقه-۱۸ اذر




دولت سوئد درخواست رژیم ایران برای شرکت در گفتگوهای یمن را که در استکلهم سوئد برگزار شده رد کرد. آمریکا می گوید نقش رژیم ایران در یمن مخرب است. گزارشی از العربیه:

گزارش





‌ گفتگو های صلح یمن در سوئد

وزیر خارجه یمن گفت در صورتیکه شبه نظامیان حوثی از شهر حدیده بیرون نروند گزینه نظامی بر روی میز خواهد بود

 خبرگزاری رویترز به نقل از مسؤلان یمنی گفت دولت یمن پیشنهاد می کند به موازات مشورتهایی که در سوئد انجام می شود فرودگاه صنعا را با این شرط که هواپیماها در فرودگاه عدن بازرسی شوند بازگشاییخواهدشد

 در گفتگوهای صلح یمن در سوئداز طرفشبهنظامیانحوثیگروهیبه ریاست محمدعبدالسلام،وهیأتیازدولتقانونییمن بهریاستخالد الیمانی،وزیرخارجهدولت منصورهادیپسازیکسالونیمتوقف مذاکرات،سرانجامگفتگوهاییراباهدفرسیدنبهصلحدرکاخ ژوهانسبورگدر حوالی استکهلم  پایتخت سوئدآغازکردند.

 مارتینگریفیتس ،فرستادهویژهسازمانمللدریمندرابتدایآغازمذاکراتدرسخنانی،باتشکرازطرفینبرایحضوردرسوئد،گفت: برای رسیدنبهصلحوپایاندرگیریها ،هردوطرفبایدتصمیماتسختیبگیرند.او   افزود: آینده یمندردستانحاضریندراینجلسهاستومشکلاتیمنحلنخواهدشدمگراینکهبهصدایتمامیگروههاییمنیگوشدادهشودوپیشازاینکهدیرشود،بایدکنترلاوضاعرادردستبگیریم.

 نماینده سازمانمللدرسخنانخودهمچنینازامضایتوافقیبرایتبادلاسراوبازداشتشدگانبینطرفینخبردادوتأکیدکرد: روزهای آتیبرایروندصلحسرنوشتساز خواهدبود.«

همزمانبااینگفتگوهاشبهنظامیانحوثییکمرکزتجاریدرحدیدهراخمپارهبارانکردندکهدرنتیجهساختمانآنبهآتشکشیدهشد

دراینراستامدیر برنامهتغذیهجهانیگفتشبهنظامیانحوثیدررسیدنکمکهایانساندوستانهبهیمنسنگاندازیمیکنند .

970916-العربیه -یمن گفتگوهای حوثی و دولت قانونی در سوئد
لطفا به اشتراک بگذارید: