تحولات ایران وجهان در۲۰ دقیقه-۱۹ آذر

تحولات ایران وجهان در۲۰ دقیقه-۱۹ آذر


 

1-وزارت خارجه آمریکا:‌ در روز فساد، رژیم ایران مملو از ریاکاران فاسد است، خامنه ای دارائی‌های اقلیتهای مذهبی را می بلعد و پول آنرا به سپاه پاسداران میدهد رژیم ایران مملو از ریاکاران فاسد است ـ

 

2-تیموتی لندرکینگ Timothy Lenderking معاون وزارت خارجه آمریکا: باید در یمن راه را بر دخالت رژیم ایران ببندیمراه دخالت رژیم ایران در یمن باید بسته شود

 

3- برندگان جایزه صلح نوبل خواستار مقابله جهانی با جنایت علیه زنان شدندفراخوان به مقابله جهانی با جنایت علیه زنان

 

 

گزارش1 ـ ژنرال مک کینزی:‌ رژیم ایران یک رژیم مستبد است

ژنرال مک کینزیMCKENZIE کاندیدای فرمانده جدید سنتکام طی سخنانی در جلسه استماع کمیته نیروهای مسلح سنا درباره رژیم ایران گفت: جدی ترین تهدید کوتاه مدت و طولانی مدت در منطقه تحت مسئولیت سنتکام رژیم ایران و جاه طلبیهای این رژیم هم در این منطقه و هم در کل جهان است

گزارش

ژنرال مک کینزی:‌ رژیم ایران یک رژیم مستبد است

سناتور تد کروز از اعضای ارشد سنای آمریکا: بگذارید با صحبت درباره ایران شروع کنیم. ژنرال مک کینزی، میتوانید نظرتان را در رابطه با تهدید کوتاه مدت و طولانی مدت ایجاد شده توسط رژیم ایران بدهید؟

ژنرال مک کینزیMCKENZIE : جدیترین تهدید کوتاه مدت و طولانی مدت در منطقه تحت مسئولیت سنتکام ایران و جاه طلبیهای آن است.

سناتور تدکروز: شما تصمیم رئیس جمهور مبنی بر خارج شدن از توافقنامه هسته ای را چطور ارزیابی میکنید؟

ژنرال مک کینزی: حرف من این است که رفتار شرورانه رژیم ایران در این منطقه قبل و بعد از توافقنامه تغییر نکرده است. و در عرصه های دیگر که من میبینم مانند توسعه موشکهای بالستیک، فعالیتهای آنها در سوریه و یمن و کشورهای دیگر در سراسر منطقه تحت مسئولیت ما، تغییر نکرده است.

سناتور تدکروز: در رابطه با موشکهای بالستیک، ما چه می بینیم، قابلیتهای آنها چیست و تهدیدهای موشکهای بالستیک آنها چقدر است؟

ژنرال مک کینزی: رژیم ایران تصمیم گرفته است که موشکهای بالستیک هم کوتاه برد و هم میان برد و هم با برد بلند را برای قرار دادن در سیستم هوانوردی خود جایگزین کند. آنها یک برنامه تهاجمی توسعه برای آینده دارند که آرزوی ساختن یک موشک بالستیک قاره پیما را در بر میگیرد.

سناتور تدکروز: شما ارزیابی تان چیست ، آنها چقدر به داشتن یک موشک بالستیک قاره پیما که بتواند آمریکا را مورد اصابت قرار بدهد، نزدیک هستند؟

 ژنرال مک کینزی: آنها دارند آزمایش میکنند و ما سامانه پرتاب موشک به فضا آنها را با دقت زیاد زیر نظر داریم.

سناتور تد کروز: و تهدید امنیت ملی چه چیزی خواهد بود اگر رژیم ایران به تسلیحات هسته ای دست پیدا کند؟

ژنرال مک کینزی: در صورتی که ایران به تسلیحات هسته ای دست پیدا کند، فکر کنم آنها به مدت سالیان زیاد موضع خصمانه در قبال ما داشتند، بنابراین شما میتوانید فقط حدس بزنید که آنها ممکن است با چنین سلاحی چکار بکنند. ولی من نمیتوانم تصور کنم که چیز خوبی از ایرانی که دارای یک سلاح با قدرت ضربت زیاد و توانایی زیاد برای تخریب بیرون بیاید.

سناتور تد کروز: اگر رژیم ایران تبدیل به یک قدرت هسته ای شود این بر منطقه چه تأثیری خواهد گذاشت؟

ژنرال مک کینزی: سناتور، من بر این باورم که این در منطقه یک عامل بی ثبات کننده خواهد بود در صورتی که رژیم ایران تسلیحات هسته ای تهیه کند احتمالا موجب این خواهد شد که کشورهای دیگر هم تسلیحات هسته ای را پیگیری کنند. و این بدترین نتیجه برای ما خواهد بود که تکثیر گسترده چنین تسلیحاتی در سراسر این منطقه است.

سناتور تدکروز: برای این کمیته رفتار ایران در گسترش دادن، دامن زدن و تأمین مالی تروریسم را توضیح بدهید.

ژنرال مک کینزی: ما این کار را بطور فعال در یمن می بینیم، عملا تراژدی انسانی که ما در یمن با آن مواجه هستیم محصول جاه طلبیهای رژیم ایران در یمن و حمایت آن از شبه نظامیان حوثی است

این یک رژیم مستبد است که خیلی وحشیانه پاسخ میدهد.

 

منبع خبر: سایت وزارت دفاع آمریکا ۱۴/۹/۹۷

https://www.youtube.com/watch?v=QD-PgxmL3oM

 

گزارش2 ـ رژیم تروریست می خواهد کمک کند!!

روزنامه اخبارالخلیح بحرین طی مقاله یی با عنوان « رژیم تروریست می خواهد کمک کند!!» به بررسی توسعه طلبیها و نقش مخرب رژیم ایران پرداخته است:

گزارش

رژیم تروریست می خواهد کمک کند!!

رویکرد رژیم ایران مبتنی بر دروغ و فریب است که با پررویی و گزافه گویی همراه است.

درحالی که رژیم ایران تروریسم و ویرانی و خرابی را در منطقه گسترش میدهد و تلاش میکند هرگونه امنیت و ثبات در کشورهای عربی را از بین ببرد، از نظر سیاسی و تبلیغاتی ادعای حمایت از صلح و ثبات می کند.

رویکرد سیاسی و تبلیغی رژیم ایران همانند تروریستی است که بی رحمانه جان بیگناهان را از بین میبرد و سپس با پر رویی در مورد ارزشها و ایده های پاک انسانی صحبت می کند و مانند قاتل حرفه ای پررویی است که در مورد حرمت زندگی انسانی سخن بگوید و یا همانند تاجر مواد مخدر است که در مورد خطرات مواد مخدر و حمایت از زندگی مردم درس می دهد...

دقیقا این وضعیت رویکرد سیاسی و تبلیغی رژیم ایران است.

اگر تنها در اینرابطه یک مثال بیاوریم کافی است که در مورد آنچه وزارت خارجه ایران طی دو روز قبل اعلام کرد تأمل کنیم.

وزارت خارجه رژیم ایران بیانیه ای صادر کرد که در آن لباس بی گناهی بر تن کرده بود و ادعای حمایت بسیار زیاد از ایجاد صلح در یمن نموده و آرزو کرده که گفتگوهای صلح موفق شود. به این هم اکتفا نکرده و اعلام آمادگی می کند که برای پایان دادن به این بحران حاضر است کمک هم بکند.

وزارت خارجه ایران طوری صحبت میکند که گویی ایران همیشه بیشترین حامی صلح و ثبات در یمن بوده است. حال اینکه همه دنیا می داند اگر نقش تروریستی و جنایتکارانه رژیم ایران نبود محنت یمن و بحران مردمش ایجاد نمی شد.

اگر پروژه رژیم تروریست ایران که تلاش کرد بر مقدرات یمن مسلط شود نبود بحران یمن به حد انفجاری نرسیده و به جایی که اکنون شاهدش میباشیم رهنمون نمیشد.

اگر نقش جنایتکارانه ای که کودتاگران تروریست حوثی در خدمت پروژه طایفه ای توسعه طلبانه ایران بازی کردند نبود بحران به اینصورت بزرگ نمی شد.

 

 http://www.akhbar-alkhaleej.com/news/article/1146548

 

گزارش 3ـ پیامدهای دستگیری مدیر شرکت مخابراتی هواوی چین

چین به کانادا اعتراض کرده است که چرا مدیر ارشد شرکت مخابراتی هواوی Huawei را دستگیر کرده است. جرم او نقض تحریم رژیم ایران است:

گزارش

پیامدهای دستگیری مدیر شرکت مخابراتی هواوی چین

وزارت دادگستری کانادا روز چهارشنبه مدیر ارشد (شرکت) هواوی Huawei را در ونکوور به‌علت نقض تحریمها رژیم ایران بازداشت کرد.

 وی که منگ وانژو Meng Wanzhou، نام دارد، با استرداد به آمریکا مواجه است. یک سخنگوی وزارت دادگستری کانادا گفت: وانژو منگ Meng Wanzhou، در اول دسامبر بازداشت شد و جلسه دادگاه او روز جمعه برگزار شد .

 شرکت هواوی Huawei یکی از بزرگترین سازندگان تجیهزات شبکه ارتباطات راه دور است. خبرگزاری رویترز با مخابره این خبر افزود: بن ساسه Ben Sasse سناتور آمریکایی این اقدام را ستود و گفت: این دستگیری به‌خاطر نقض تحریمهای آمریکا علیه رژیم ایران بوده است.

 منابع مطلع به رویترز گفتند،‌مقامات آمریکایی در مورد هواوی Huawei که یکی از بزرگترین سازندگان تجیهزات شبکه ارتباطات راه دور می‌باشد دست کم از ۲۰۱۶به‌خاطر ارسال محصولات آمریکایی به ایران که در نقض قوانین صادرات و تحریمهای آمریکا می‌باشد در حال تحقیق بوده‌اند...

هواوی یک شرکت عظیم لوازم مخابراتی و الکترونیک در چین است. دفتر مرکزی این شرکت در استان جنوبی گوانگ‌دونگ واقع است.

منگ وانژو Meng Wanzhou دختر مؤسس شرکت «هواوی» و مدیر مالی آن است. او در عین‌حال معاون رئیس هیأت مدیره نیز هست.

منابع مطلع می گویند در صورت استرداد او به آمریکا و محاکمه ممکن است به 30سال زندان محکوم شود.

 

فیلم هم در همین لینک است

 

https://www.straitstimes.com/world/huawei-cfo-meng-wanzhou-arrested-in-canada-as-us-seeks-her-extradition

گزارش4 ـ کشف انبار مهمات بزرگ در بلغارستان؛ دو ایرانی دستگیر شدند

مقامات بلغارستان روز چهارشنبه از کشف یک انبار مهمات که حاوی بیش از ۱۰۰ قبضه اسلحه اتوماتیک از جمله تفنگ کلاشینکوف خبر دادند. جزییات را در گزارشی دنبال می کنیم:

 

گزارش

کشف انبار مهمات بزرگ در بلغارستان؛ دو ایرانی دستگیر شدند

امنیتی بلغارستان توانست در یک عملیات ۵ شهروند بلغاری و دو ایرانی را بازداشت کند که گفته می‌شود یکی از بلغاری‌ها، سرکرده این گروه سازمان‌یافته‌است. همچنین متهمان یک دستگاه چاپ اسناد جعلی داشتند که توسط نیروهای امنیتی ضبط شد.

انبار مهمات در زیر یک گاراژ در شهر صوفیه پایتخت این کشور جاسازی شده بود، در این انبار ۶۷ قبضه اسلحه کلاشینکوف، ۳۷ قبضه سلاح از نوع «اسکورپین»، ۴۳ قبضه اسلحه کُلت، ۸ کیلوگرم باروت و ۵۰ هزار فشنگ، کشف و ضبط شد.

نخست‌وزیر بلغارستان در این خصوص به روزنامه‌نگاران گفت: «تاکنون چنین انباری با این حجم اسلحه ندیده بودم، آن هم اسلحه‌ای شبیه اسلحه گردان‌های ویژه ما».

مدیر دفتر مبارزه با جرایم سازمان‌یافته نیز اعلام کرد که این انبار مهمات احتمالاً برای ارسال به یک مقصد مشخصی در اروپا تدارک دیده شده‌است.

سرکرده بازداشت شده این گروه، دارای مجوز خرید و فروش اسلحه است، اما در ماه مارس گذشته به جرم فروش غیرقانونی اسلحه به سه سال زندان محکوم شد و با قید وثیقه تا صدور حکم تجدیدنظر، از زندان آزاد شده بود.

دو ایرانی دیگر عضو این گروه، به اتهام چاپ اسناد جعلی برای گروه مذکور بازداشت شده‌اند.

تولید اسلحه سبک و مهمات در بلغارستان به دلیل کشمکش‌های موجود در منطقه خاورمیانه، با رشد خوبی روبرو شده‌است و تقریباً ۳ درصد تولید ناخالص ملی این کشور را تشکیل می‌دهد و نزدیک به ۳۰ هزار نفر در این صنعت مشغول به کار هستند.

 https://persian.aawsat.com/2018/12/06/article37951?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter

 

گزارش ۵ـ شهروندان مرز ولز و انگلستان از توافق برگزیت راضی نیستند

برگزیت و خروج انگلستان از اتحادیه اروپا نه تنها در داخل این کشور بلکه در مرز ولز نیز شهروندان را به دو دسته تقسیم کرده است:

گزارش

شهروندان مرز ولز و انگلستان از توافق برگزیت راضی نیستند

طی دو سال اخیر برگزیت در مرکز اخبار سیاسی اروپا بوده‌است. بیش از دو سال از برگزاری همه‌پرسی برگزیت می‌گذرد و با این وجود موضوع خروج انگلستان از اتحادیه اروپا همچنان در قلب اخبار روز اروپا و انگلستان است. برای شهروندان اروپایی که خارج از انگلستان زندگی می‌کنند، وضعیت گیج‌کننده است و به این می‌ماند که اشتباهی رخ داده است. اما کسانی که در مناطق مرزی انگلستان زندگی می‌کنند وضعیت چگونه است؟‌

 شهر چستر با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت نزدیکترین شهر به ولز است. در همه‌پرسی برگزیت مردم این شهر به خروج انگلستان از اتحادیه اروپا رای دارند، البته با اختلافی اندک:50 و هفت دهم شهروندان چستر به برگزیت رای مثبت و بقیه به ماندن انگلستان در اتحادیه اروپا رای دادند.

جکی جزء کسانی است که دو سال قبل به خروج انگلستان از اتحادیه اروپا رای داده‌اند. بعد از این مدت، جکی همچنان پروپاقرص سر نظرش ایستاده و معتقد است انتخاب درستی کرده است.

یکی دیگر از کسبه نیز معتقد است رای مثبت به خروج انگلستان از اتحادیه اروپا تصمیم درستی بوده است.

اغلب مردم چستر موافق خروج انگلستان از اتحادیه اروپا هستند و برایشان مهم نیست هفته گذشته در وست مینستر چه اتفاقی افتاد. همه آنها معتقدند که برای انگلستان بهتر است که از اتحادیه اروپا خارج شود.

 

 

درباره جدایی بین اتحادیه اروپا و انگلستان بین شهروندان دودستگی وجود دارد. نسل جدید بیشترین نگرانی را برای آینده دارند.

شارلوت جوان معلم شناست و می‌گوید: ‌«بدیهی است که تاثیر مثبتی روی نرخ واردات ندارد. به ضرر بازار کار و اشتغال است. میزان دادوستد کم خواهد شد. فکر نمی‌کنم نتیجه مثبتی داشته باشد »

در ولز هم مانند انگلستان مردم به خروج انگلستان از اتحادیه اروپا رای داده اند.

یکی از شهروندان ولز می‌گوید: «سوال اصلی مساله مهاجرت است. من با مهاجرت مخالفتی ندارم. فقط به نظرم تعداد مهاجران زیاد است. حضورشان هم باعث شده که دستمزدها کم و فقر بیشتر و بیشتر می‌شود. »

طرفداران برگزیت و طرفداران ماندن در اروپا در سرتاسر انگلستان در این دو سال که از همه‌پرسی گذشته است نتوانسته‌اند به زمینه و خواست‌های مشترک برسند. تنها حس مشترک بین آنها این است که توافق کنونی برگزیت، توافقی نیست که می‌خواستند.

کلیپ دارد

https://fa.euronews.com/2018/12/05/people-inirish-border-are-not-satisfy-with-brexit-deal

گزارش۶ عزم فرانسه برای اخذ مالیات از غول‌های دیجیتال

فرانسه اعلام کرد اگر اعضای اتحادیه اروپا نتوانند درباره وضع مالیات بر درآمد غول‌های دیجیتال به توافق برسند این کشور در سطح ملی چنین مالیاتی را وضع خواهد کرد.

گزارش

عزم فرانسه برای اخذ مالیات از غول‌های دیجیتال

برونو لومر، وزیر دارایی فرانسه اعلام کرد:‌ «من تا ماه مارس به خودم مهلت می‌دهم تا درباره مالیات‌ غول‌های دیجیتال به یک توافق اروپایی برسیم.» وی افزود: «اگر به نتیجه نرسیم این کار را تا سال ۲۰۱۹در سطح ملی انجام خواهیم داد.»

فرانسه اندک زمانی پس از آنکه گفتگوهای آلمان و فرانسه در این زمینه به نتیجه نرسید این خبر را اعلام کرد. تمرکز این گفتگوها بر آن بود که بتوان لزوم پرداخت مالیات‌ را به دو شرکت گوگل و فیس‌بوک محدود کرد.

ناکامی گفتگو‌ها در بروکسل ضربه‌ای به برنامه امانوئل ماکرون رئیس‌جمهوری فرانسه بود چراکه دولت وی از نظر سیاسی حساب ویژه‌ای روی مالیات‌ها باز کرده است.

این درحالی است که جنبش جلیقه‌ زردها در فرانسه، با اعتراض به هزینه بالای زندگی و برنامه دولت برای افزایش مالیات‌ها دولت کنونی این کشور را تحت فشار گذاشته است.

معترضان خواستار آن هستند که دولت به جای افزایش مالیات‌های عمومی، از شرکتهای بزرگ و اقشار ثروتمند مالیات بیشتری بگیرد.

 

https://fa.euronews.com/2018/12/06/france-is-determined-to-tax-digital-giants

  

جواد لاریجانی: فتنه اقتصادی مشابه فتنه سال۸۸ است

جواد لاریجانی از معاونان قضاییه خامنه ای: امروز یک فتنه اقتصادی تمام عیار داریم که بر افت کارآمدی شدید در کشور سوار شده است. این فتنه مشابه فتنه سال 88 است اما با این تفاوت که در فتنه 88 مردم را به خیابان‌ها کشاندن اما در فتنه جدید مردم نان و آب می خواهند . دشمن به‌دنبال احیای (مجاهدین) در کشور است.

 

 

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: