شهروندان مرز ولز و انگلستان از توافق برگزیت راضی نیستند-۲۰دقیقه

 شهروندان مرز ولز و انگلستان از توافق برگزیت راضی نیستند-۲۰دقیقه-۱۹آذر




برگزیت و خروج انگلستان از اتحادیه اروپا نه تنها در داخل این کشور بلکه در مرز ولز نیز شهروندان را به دو دسته تقسیم کرده است:

گزارش





شهروندان مرز ولز و انگلستان از توافق برگزیت راضی نیستند

طی دو سال اخیر برگزیت در مرکز اخبار سیاسی اروپا بوده‌است. بیش از دو سال از برگزاری همه‌پرسی برگزیت می‌گذرد و با این وجود موضوع خروج انگلستان از اتحادیه اروپا همچنان در قلب اخبار روز اروپا و انگلستان است. برای شهروندان اروپایی که خارج از انگلستان زندگی می‌کنند، وضعیت گیج‌کننده است و به این می‌ماند که اشتباهی رخ داده است. اما کسانی که در مناطق مرزی انگلستان زندگی می‌کنند وضعیت چگونه است؟‌

 شهر چستر با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت نزدیکترین شهر به ولز است. در همه‌پرسی برگزیت مردم این شهر به خروج انگلستان از اتحادیه اروپا رای دارند، البته با اختلافی اندک:50 و هفت دهم شهروندان چستر به برگزیت رای مثبت و بقیه به ماندن انگلستان در اتحادیه اروپا رای دادند.

جکی جزء کسانی است که دو سال قبل به خروج انگلستان از اتحادیه اروپا رای داده‌اند. بعد از این مدت، جکی همچنان پروپاقرص سر نظرش ایستاده و معتقد است انتخاب درستی کرده است.

یکی دیگر از کسبه نیز معتقد است رای مثبت به خروج انگلستان از اتحادیه اروپا تصمیم درستی بوده است.

اغلب مردم چستر موافق خروج انگلستان از اتحادیه اروپا هستند و برایشان مهم نیست هفته گذشته در وست مینستر چه اتفاقی افتاد. همه آنها معتقدند که برای انگلستان بهتر است که از اتحادیه اروپا خارج شود.

 

 

درباره جدایی بین اتحادیه اروپا و انگلستان بین شهروندان دودستگی وجود دارد. نسل جدید بیشترین نگرانی را برای آینده دارند.

شارلوت جوان معلم شناست و می‌گوید: ‌«بدیهی است که تاثیر مثبتی روی نرخ واردات ندارد. به ضرر بازار کار و اشتغال است. میزان دادوستد کم خواهد شد. فکر نمی‌کنم نتیجه مثبتی داشته باشد »

در ولز هم مانند انگلستان مردم به خروج انگلستان از اتحادیه اروپا رای داده اند.

یکی از شهروندان ولز می‌گوید: «سوال اصلی مساله مهاجرت است. من با مهاجرت مخالفتی ندارم. فقط به نظرم تعداد مهاجران زیاد است. حضورشان هم باعث شده که دستمزدها کم و فقر بیشتر و بیشتر می‌شود. »

طرفداران برگزیت و طرفداران ماندن در اروپا در سرتاسر انگلستان در این دو سال که از همه‌پرسی گذشته است نتوانسته‌اند به زمینه و خواست‌های مشترک برسند. تنها حس مشترک بین آنها این است که توافق کنونی برگزیت، توافقی نیست که می‌خواستند.

کلیپ دارد

https://fa.euronews.com/2018/12/05/people-inirish-border-are-not-satisfy-with-brexit-deal
لطفا به اشتراک بگذارید: