ژنرال مک کینزی:‌ رژیم ایران یک رژیم مستبد است-۲۰دقیقه

 ژنرال مک کینزی:‌ رژیم ایران یک رژیم مستبد است-۲۰دقیقه-۱۹ آذر




ژنرال مک کینزیMCKENZIE کاندیدای فرمانده جدید سنتکام طی سخنانی در جلسه استماع کمیته نیروهای مسلح سنا درباره رژیم ایران گفت: جدی ترین تهدید کوتاه مدت و طولانی مدت در منطقه تحت مسئولیت سنتکام رژیم ایران و جاه طلبیهای این رژیم هم در این منطقه و هم در کل جهان است

گزارش

ژنرال مک کینزی:‌ رژیم ایران یک رژیم مستبد است





سناتور تد کروز از اعضای ارشد سنای آمریکا: بگذارید با صحبت درباره ایران شروع کنیم. ژنرال مک کینزی، میتوانید نظرتان را در رابطه با تهدید کوتاه مدت و طولانی مدت ایجاد شده توسط رژیم ایران بدهید؟

ژنرال مک کینزیMCKENZIE : جدیترین تهدید کوتاه مدت و طولانی مدت در منطقه تحت مسئولیت سنتکام ایران و جاه طلبیهای آن است.

سناتور تدکروز: شما تصمیم رئیس جمهور مبنی بر خارج شدن از توافقنامه هسته ای را چطور ارزیابی میکنید؟

ژنرال مک کینزی: حرف من این است که رفتار شرورانه رژیم ایران در این منطقه قبل و بعد از توافقنامه تغییر نکرده است. و در عرصه های دیگر که من میبینم مانند توسعه موشکهای بالستیک، فعالیتهای آنها در سوریه و یمن و کشورهای دیگر در سراسر منطقه تحت مسئولیت ما، تغییر نکرده است.

سناتور تدکروز: در رابطه با موشکهای بالستیک، ما چه می بینیم، قابلیتهای آنها چیست و تهدیدهای موشکهای بالستیک آنها چقدر است؟

ژنرال مک کینزی: رژیم ایران تصمیم گرفته است که موشکهای بالستیک هم کوتاه برد و هم میان برد و هم با برد بلند را برای قرار دادن در سیستم هوانوردی خود جایگزین کند. آنها یک برنامه تهاجمی توسعه برای آینده دارند که آرزوی ساختن یک موشک بالستیک قاره پیما را در بر میگیرد.

سناتور تدکروز: شما ارزیابی تان چیست ، آنها چقدر به داشتن یک موشک بالستیک قاره پیما که بتواند آمریکا را مورد اصابت قرار بدهد، نزدیک هستند؟

 ژنرال مک کینزی: آنها دارند آزمایش میکنند و ما سامانه پرتاب موشک به فضا آنها را با دقت زیاد زیر نظر داریم.

سناتور تد کروز: و تهدید امنیت ملی چه چیزی خواهد بود اگر رژیم ایران به تسلیحات هسته ای دست پیدا کند؟

ژنرال مک کینزی: در صورتی که ایران به تسلیحات هسته ای دست پیدا کند، فکر کنم آنها به مدت سالیان زیاد موضع خصمانه در قبال ما داشتند، بنابراین شما میتوانید فقط حدس بزنید که آنها ممکن است با چنین سلاحی چکار بکنند. ولی من نمیتوانم تصور کنم که چیز خوبی از ایرانی که دارای یک سلاح با قدرت ضربت زیاد و توانایی زیاد برای تخریب بیرون بیاید.

سناتور تد کروز: اگر رژیم ایران تبدیل به یک قدرت هسته ای شود این بر منطقه چه تأثیری خواهد گذاشت؟

ژنرال مک کینزی: سناتور، من بر این باورم که این در منطقه یک عامل بی ثبات کننده خواهد بود در صورتی که رژیم ایران تسلیحات هسته ای تهیه کند احتمالا موجب این خواهد شد که کشورهای دیگر هم تسلیحات هسته ای را پیگیری کنند. و این بدترین نتیجه برای ما خواهد بود که تکثیر گسترده چنین تسلیحاتی در سراسر این منطقه است.

سناتور تدکروز: برای این کمیته رفتار ایران در گسترش دادن، دامن زدن و تأمین مالی تروریسم را توضیح بدهید.

ژنرال مک کینزی: ما این کار را بطور فعال در یمن می بینیم، عملا تراژدی انسانی که ما در یمن با آن مواجه هستیم محصول جاه طلبیهای رژیم ایران در یمن و حمایت آن از شبه نظامیان حوثی است

این یک رژیم مستبد است که خیلی وحشیانه پاسخ میدهد.

 

منبع خبر: سایت وزارت دفاع آمریکا ۱۴/۹/۹۷

https://www.youtube.com/watch?v=QD-PgxmL3oM
لطفا به اشتراک بگذارید: