امانوئل ماکرون، طی پیامی به بخش بزرگی از مطالبات مردم این کشور پاسخ گفت

درپی اعتراضات گسترده درفرانسه، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه، دوشنبه شب ۱۹آذر،دریک پیام تلویزیونی، به بخش بزرگی از مطالبات مردم این کشور پاسخ گفت.

 

تلویزیون کانال یک فرانسه در باره این پیام تلویزیونی گفت: قطعا ماکرون صدای اعتراض مردم را شنیده است. امروز یک روز تعیین کننده بود. از صبح امروز در حال مذاکره با سندیکاها و منتخبین بود. این یک چرخش در دوران زمامداری ماکرون است.این پیام رئیس جمهور است که در الیزه ضبط شده است او می گوید: من فراموش نمی کنم که یک خشم وجود دارد که بسیاری از فرانسویها آن را درک میکنند. ابتدا اعتراض به مالیات جدید(برسوخت) که آن را نخست وزیر لغو کرده است.این خشم ناشی از بی عدالتی ۴۰ سال گذشته است که فوران کرده است، من مسئولیت خودم را درک میکنم و میدانم که مشروعیت من از شما ناشی میشود و مطمئنم که با هم میتوانیم راه خروجی را پیدا کنیم.

 

رئیس جمهور فرانسه با اعلام وضعیت ویژه اقتصادی – اجتماعی، درپیامش خطاب به مردم این کشور گفت : حداقل دستمزد از آغاز سال ۲۰۱۹ هر ماه ۱۰۰ یورو اضافه میشود. حقوق ساعت اضافی کاری بدون مالیات، باید پرداخت شود و من از همه روسا میخواهم که پاداش آخر سال را بدون کسر مالیات به همه بدهند.وی افزایش مالیات بر بازنشستگان را طبق خواست معترضان منتفی اعلام کرد و با تاکید براصلاح تدابیر مالیاتی به سود اقشار کم درآمد، افزود: ما اینجا متوقف نمیشویم و تدابیر ساده و روشنی را اتخاذ خواهیم کرد که همه به تعهدشان بتوانند عمل کنند.برای اینکه موفق شویم باید با همبستگی عمل کنیم.

ماکرون خطاب به مردم فرانسه گفت : ما روی همه موضوعات بطور عمیق باید بحث کنیم و راه های جدید و عملی پیدا کنیم. من دوباره برای حسابرسی و پاسخگویی به شما آماده خواهم بود.
لطفا به اشتراک بگذارید: