شهرخواری ، آلونک نشینی و کولبری در مجله اجتماعی‌ قتصادی

شهرخواری ، آلونک نشینی و کولبری در مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۵۹ -۲۰آذر۱۳۹۷

بینندگان عزیز، هموطنان گرامی ، سلام همه دست اندرکاران مجله اجتماعی اقتصادی رو خدمتتون عرض می‌کنم،‌‌‌‌ مجددا در خدمتتون هستیم، تا با هم نگاهی به صفحات این شماره از مجله اجتماعی اقتصادی داشته باشیم.

مجله‌ای که پیامش، « نهُ ، به زندگی در فقر و نابرابریست. » ، چرا که زندگی سراسر تلاش و مبارزه است. مبارزه با نابرابریها و ستم وبرای دستیابی به موقعیت و شأن اجتماعیِ بالاترِ تک تک عناصر تشکیل دهنده جامعه. همون چیزی که رژیم ولایت فقیه ، از مردم ایران دریغ کرده و از یکسو چهره فقر و تبعیض بیداد میکنه و از سوی دیگه فریاد و خروشِ «اینهمه بی عدالتی» خاموشی نمی‌پذیره.

در برنامه امروز، بعد از شنیدن خبرها، ابتدا گزارشی داریم از وضعیت خانه های فرسوده شهری به عنوان « شهرداری یا شهرخواری ». در ادامه گزارشی را می بینید به عنوان « از خانه نشینی به آلونک نشینی » وپایان بخش ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌برناممون گزارشی است به عنوان «کولبری آنروی سکه غارت وچپاول » که به وضعیت اسفناک این قشر محروم در کردستان می پردازه. به این گزارشات توجه کنید.

اخبار:


تولد ۲۹ تا ۳۵ هزار کودک معلول در کشور


سرپرست سازمان تامین اجتماعی رژیم: سالانه حدود ۲۹ تا ۳۵ هزار کودک معلول در کشور متولد می‌شود که نیمی از این تعداد دارای اختلالات ژنتیکی هستند. به گفته کارشناسان بهداشت و درمان اگر دستگاههای زیر ربط اقدامات لازم مانند علت یابی ژنی برای اختلالات ژنتیک را بعمل می آوردند این معلولیت زایی به مقدار قابل توجهی کاهش پیدا می کرد.

ریز گرد زباله بزودی استانهای شمالی را فرا خواهد گرفت


رسانه حکومتی ایران: «ایران تنها امسال از کشورهای همجوار 25 هزار تن زباله برای بازیافت وارد کشور کرده تا در کارخانه‌ها بازیافت شوند». بدلیل انباشت زباله در استانهای شمالی این استانها « بزودی با «ریزگردهای پلاستیکی» رو به رو می‌شوند تا پازل آلودگی‌های کشور از جنوب(ریزگردها خاکی) به شمال کامل شود». واردات زباله در حالی صورت می‌گیرد که زباله‌ها به یکی از بحران‌های زیست محیطی استان‌های شمالی تبدیل شده و حکومت به بهانه غیر اقتصادی بودن از بازیافت یا تولید برق از زباله‌ها در شمال اجتناب می‌کند.

رودخانه شهرچایی ارومیه نفس‌های آخر را می‌کشد


خبرگزاری حکومتی تسنیم: حال و روز رودخانه "شهرچایی" در ارومیه خوب نیست و شهروندان این دیار به آرامی عادت می‌کنند که چهار فصل سال، این رود را خالی از موج‌های خروشانی ببینند که روزگاری دریاچه ارومیه را سیراب می‌کرد.
رودخانه شهرچایی اصلی‌ترین منبع تأمین آب شهروندان ارومیه و یکی از رودخانه‌های تأمین‌کننده آب کشاورزی ساکنان جلگه سرسبز ارومیه است.

غارت بودجه آموزش کشور، از جیب محرومان به کیسه آقازاده‌ها


یک کارگزار رژیم در دانشگاه تهران: چطور شد که دولت این همه زمین را در اختیار مدارس غیرانتفاعی آقازاده‌ها قرار داده است؟ ساده‌ است تا درک کنیم چه میزان کشور دارای پول است، ۴۶۰ هزار میلیارد تومان پول دولت ایران است. اگر تقسیم به ۸۰ میلیون نفر جمعیت کشور شود پول آموزش، درمان و مسکن تامین می‌شود، اما چه کسی این پول‌ها را می‌خورد؟ آموزگاران ما در منطقه محروم سراوان، ماهیانه ۵۸۰ هزار تومان حقوق می‌گیرند، بعد آموزش و پرورش می‌گوید پول ندارد.

ارزش ریال ۵۰۰ درصد کاهش یافت


کارشناس اقتصادی رژیم: نسبت به آذر ۹۶، دلار حدود ۲۰۰ درصد گران شده است. در مجموع، در دو بحران ارزی اخیر ، ارزش پول ملی حدود ۵۰۰ درصد کاهش یافته است.

بیکاریِ یک میلیون کارگرِ مرغ‌داری‌ها قریب‌الوقوع است


خبرگزاری حکومتی ایلنا: صنعت مرغ‌داری در سال‌های آینده مشکلات عدیده‌ای را پیش رو دارد که اگر بخشی از این مشکلات ظرف امسال و سال آینده رفع نشوند، آینده تاریکی برای کارگران یک میلیونی این صنعت پیش چشمانمان پدیدار می‌شود.

خروج سالیانه ۴۵ هزار فارغ‌التحصیل دانشگاهی از ایران


عضو هیئت علمی دانشگاه تهران: در سال، ۴۵ هزار نفر از کشور خارج می‌شوند؛ چراکه کشور برای آن‌ها مناسب نیست. درواقع بدین معناست که ۴۵ هزار میلیارد تومان از کشور خارج شده است.

گزارش اول « شهرداری یا شهرخواری؟! »


وضعیت نابسامان زیربناهای شهری در حاکمیت فاسد آخوندی ،به یقین ماحصل چپاولگری وغارت نسبت به جان و مال مردم و اموال ملی است. نیم نگاهی به چهره شهرها و روستاها با بافت‌های فرسوده و قدیمی، کوچه‌ها و خیابان‌های فرسوده و یا شهرک‌سازی‌های غیر استاندارد از سوی باندهای مافیایی رژیم آخوندی، خود بهترین بینه بر وجود بحرانی بنام «ناامنی در زمینه زیربناها» در میهن امان است. به این گزارش توجه کنید.

.
گزارش دوم « از خانه نشینی به آلونک نشینی »


انگار توی کوچه نشستی! نه حریمی! نه دیواری! پا که از در اتاق میذاری بیرون توی محله‌یی. اونم محله‌یی که نه آسفالت داره نه لوله‌کشی‌آب. نه برق... هر کسی میتونه از پنجره توی خونه‌ی شما سرک بکشه... . اینجا کجاست؟ اینجا کانکس ماست. اسم خانه‌ی جدید ما. راستی چرا؟ مگه چی شده که مردم بجای خونه توکانکس زندگی میکنند؟ پس بهتره بریم توی صحنه

گزارش سوم « کولبری آنروی سکه غارت وچپاول »


کولبری یکی از شغلهای رایج هموطنان کردمون در منطقه مرزیه انتخاب شغل کولبری ،تنها به د‌لیل فقر و برای اینه که بتونن لقمه‌یی نان بخور نمیری گیر بیارن . طبعا این وضعیت اسفناک معیشتی و شرایط سخت کاری کولبران، آن روی سکه چپاولگریِ نجومی سران و مهره‌های نظام آخوندی، قاچاق نهادینه شده و رانت‌خواریست ،که اتفاقاً توسط سپاه ضدخلقی و نیروی انتظامیه که خود نیز تا خرخره درگیر آن هستن. گزارشی از وضعیت این قشر محروم تهیه کردیم که به اون توجه کنید.

حاشیه نشینی بحرانی فاجعه بار در ایران

زجر مردم در بافتهای فرسوده!
لطفا به اشتراک بگذارید: