واکنش آملی لاریجانی و بهرام قاسمی و قوه قضائیه به اعتراضات گسترده در فرانسه

اما ازطرفه های روزگار این است که خامنه ای و روحانی و سرکرده قضائیه ولایت فقیه، که هیچ پاسخی به کشتار دستگیر شدگان قیام و سربه نیست کردن بسیاری از جوانان در زیرشکنجه تحت عنوان خودکشی نداده اند و اعتراضات کارگران و زحمتکشانی که حقوقهای عقب افتاده چندماهه خودرا مطالبه می کنند را با سرکوب و زندان پاسخ می دهند و حتی سپرده های بانکی مردم را غارت می کنند، سنگ حقوق معترضان فرانسوی و رعایت حقوق بشر در این کشور را به سینه میزنند.

در این رابطه خبرگزاری نیروی تروریستی قدس با درج اظهارات سردژخیم قضائیه خامنه ای می نویسد: رئیس قوه‌قضائیه با اشاره به اعتراضات گسترده ضد سرمایه‌داری در فرانسه گفت: رهبر(ما) سالها قبل پیش بینی کرده بودند که موج بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی ساکن نخواهد ماند و به اروپا نیز سرایت خواهد کرد.

 

خبرگزاری نیروی تروریستی قدس به نقل از سخنگوی وزارت خارجه کابینه روحانی نیز نوشت:«بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به اعتراضات هفته‌های اخیر در فرانسه گفت: دولت فرانسه باید بیشتر خویشتن‌داری کند و از اعمال زور و برخورد خشن با مردمی که برای خواسته‌هایشان اعتراض کرده‌اند، خودداری کند».

 

ازهمه مضحک تر دعاوی شعبه توجیه شکنجه و سنگسار در قضائیه ولایت فقیه است که تحت عنوان«ستاد حقوق بشر قوه قضائیه» اعلام کرده: «حوادث اخیر پاریس و شهرهای دیگر فرانسه از جهت مقابله خشونت‌بار پلیس و نیروهای امنیتی این کشور با مردمی که در مواجهه با بی‌عدالتی‌ها و تبعیض‌های غیرقابل تحمل به پا خاسته‌اند؛ تاسفبار، خطرناک و نگران‌کننده است. ما از شورای حقوق بشر سازمان ملل انتظار داریم، مقدمات تعیین گزارشگر ویژه برای اتفاقات اخیر فرانسه را در دستور کار فوری خود قرار دهد».

 

این درحالیست که حکومت آخوندی نه تنها به گزارشگر ویژه تعیین شده ملل متحد برای نقض حقوق بشر در ایران اجازه ورود به ایران نمیدهد، بلکه پیوسته به فحاشی علیه گزارشگران می پردازد. هم چنین دعاوی حکومت آخوندی درحالیست که جنبش دادخواهی با انتشار گزارش 200 صفحه ای عفو بین الملل به مناسبت سی امین سالگرد قتل عام زندانیان سیاسی، اوج تازه ای گرفت. گزارش عفو تحت عنوان «اسرارآغشته به خون-چرا قتل عام زندانیان 1367 در ایران یک جنایت ادامه دار علیه بشریت است» ، تصریح میکند رژیم آخوندی در قتل عام زندانیان سیاسی و در تلاش برای انکار و تحریف حقیقت در این رابطه ، مرتکب جنایت علیه بشریت شده و ایجاد یک سازوکار بین‌المللی ازسوی سازمان ملل برای مجازات مسئولان این جنایت، اهمیت حیاتی‌ دارد.
لطفا به اشتراک بگذارید: