در خاطره روزها ۲۱ آذر ۱۳۹۷ – ۱۲ دسامبر


در خاطره روزها ۲۱ آذر ۱۳۹۷  


[caption id="attachment_190880" align="alignleft" width="250"]لغو بر چسب تروریستی مجاهدین لغو بر چسب تروریستی مجاهدین[/caption]

۲۱ آذر ۱۳۸۵۱۲ دسامبر لغو بر چسب تروریستی مجاهدین


«دادگاه جوامع اروپا» که بخشی از نظام قضایی اتحادیة اروپا تحت عنوان «دیوان دادگستری جوامع اروپا» است، در این روز طی حکمی اعلام کرد که بر چسب تروریستی علیه «سازمان مجاهدین خلق ایران» نا‌عادلانه بوده، باطل است و لغو می‌شود.





[caption id="attachment_190881" align="alignleft" width="250"]تهاجم مسلحانه به امداد پزشکی تهاجم مسلحانه به امداد پزشکی[/caption]

۲۱ آذر ۱۳۵۸۱۲ دسامبر تهاجم مسلحانه به امداد پزشکی


چماقداران خمینی در یک حمله وحشیانه به مرکز امداد پزشکی مجاهدین در خیابان بهار تهران، به ضرب و شتم پزشکان، پرستاران و بیماران و تخریب ساختمان و وسایل پزشکی پرداختند. امداد پزشکی خدمات خود را رایگان ارائه می‌کرد.





[caption id="attachment_190882" align="alignleft" width="250"]پیمان ماستریخت پیمان ماستریخت[/caption]

۲۱ آذر ۱۲ دسامبر «۱۹۹۱ میلادی» پیمان ماستریخت


سران ۱۲ کشور عضو بازار مشترک اروپا در این روز در شهر «ماسترخت» هلند جمع شدند و نام «بازار مشترک اروپا» را به «اتحادیة اروپایی» تغییر دادند. ایجاد یک پارلمان همراه با تنظیم قوانینی برای یکپارچکی اتحادیه، گام بعدی بود.





[caption id="attachment_190883" align="alignleft" width="250"]آغاز سلطنت رضا‌خان آغاز سلطنت رضا‌خان[/caption]

۲۱ آذر «۱۳۰۴ خورشیدی» ۱۲ دسامبر آغاز سلطنت رضا‌خان


رضا‌خان میر‌پنج، قزاقی که در سال ۱۲۹۹ با یک کودتای انگلیسی به قدرت رسیده بود، در این روز در یک اقدام کودتاگونه، احمد شاه قاجار را کنار زد و خود بر تخت سلطنت نشست.





[caption id="attachment_190884" align="alignleft" width="250"]تبادل نخستین سیگنال با امواج رادیویی تبادل نخستین سیگنال با امواج رادیویی[/caption]

۲۱ آذر ۱۲ دسامبر «۱۹۰۵ میلادی» تبادل نخستین سیگنال با امواج رادیویی


«مارکونی» در این روز موفق شد برای نخستین بار میان اروپا و آمریکا علائمی (سیگنال) از طریق امواج رادیویی رد و بدل کند. این علائم از فراز اقیانوس اطلس تبادل شد. در دسامبر سال ۱۹۰۱ او توانسته بود فرضیه امواج رادیویی که تحت تاثیر چرخش زمین و در مدار آن قرار نمی‌گرفتند را اثبات کند.



لطفا به اشتراک بگذارید: