ادامه کشمکش ها بر سی اف تی

گزارش خبری:ادامه کشمکش ها بر سی اف تی -۲۱آذر


 

دیروز مجلس ارتجاع لایحه الحاق رژیم به کنوانسیون بین المللی مقابله با تامین مالی ترویسم (CFT) را برای تامین نظر شورای نگهبان اصلاح کرد و اون رو به تصویب رساند.

این کار تا اینجا با کشمکشهای زیادی در مجلس آخوندی همراه بود. اما با به تصویب رساندن آن این کشمکش نه تنها تمام نشد بلکه وارد فاز جدیدی شد.

اعضای مجلس رژیم در بخشی از این لایحه رو در روی شورای نگهبان خامنه ای به مصوبة قبلی خود اصرار کردند و بررسی نهایی آنرا به مجمع تشخیص مصلحت آخوندی سپردند. گزارشی در مورد ادامه این کشمکش:

 

دور جدید کشمکش بر سر لایحة CFT از روز 12آذر در کنفرانس مطبوعاتی پاسدار علی لاریجانی شروع شد. وی اعلام کرد اتحادیة اروپا ارائه SPV را مشروط به تصویب لوایح چهارگانه FATF کرده است. روز13آذر هم آخوند روحانی در جریان سفر به سمنان اعلام کرد« FATF خوب باشد یا بد، لازمة ارتباط مالی با بانک‌های جهانی است».

کیهان خامنه‌ای نوشت: تصویب CFT یعنی تیر خلاص به امنیت ملی


و دلواپسان در مجلس ارتجاع گفتند:

قاضی پور - مجلس ارتجاع - 14آذر


قاضی پور نماینده مجلس: در این مورد خاص اجازه بدهید مخالفین و موافقین به تعداد اندازه صحبت کنند تا ملت بزرگ ایران اسلامی بفهمند بدانند بشنوند خادمین چه کسانی هستند نترسها چه کسانی هستند مردان شجاع در مجلس چه کسانی هستند برادران عزیز ضعیف النفس برادران ضعیف هم مشخص بشود

‌ پاسدار لاریجانی رییس مجلس برای مهار دلواپسان و به تصویب رساندن مصوبه بار دیگر بر موافقت ولی فقیه ارتجاع با به تصویب رسیدن این لایحه تاکید کرد. وی با یادآوری تحریمهای پیش رو اذعان کرد:

 

من دفعه قبل هم توضیح دادم تفصیلا دستگاههای مختلف مستمرا نامه نگاری میکردند که هم وزارت اقتصاد هم بانک مرکزی هم وزارت خارجه که ما در آستانه یک تحریم مضاعف داریم قرار میگیریم اینها منعکس شد به مقام رهبری که وضع این است حالا باید با مطلبی که شما گفتید ما کلا از خارجش باید بکنیم یا تدبیری شما دارید؟

ایشون آن مطلبی که من خواندم برایتان فرمودند که من آن مطلبی که گفتم محتوایش این بود مربوط به کنوانسیون به نحو عام بود نه این کنوانسیون ها ، در این زمینه من مخالف بررسی اش در مجلس و سیر قانونی اش نیستم این را انجام بدهید بنابراین این مطلبی که میگوئید دستور رهبری این هست آخرینش این بود

تصویب طرح کمیسیون امنیت در مجلس و ارسال موارد اختلاف با شورای نگهبان به مجمع تشخیص مصلحت آخوندی ، تنها به معنی تعویض محل دعوای باندهای حاکم است. چون مشکل اصلی، مشکل تصمیم‌گیری ولی فقیه، همچنان باقی است.

 

صباغیان - مجلس ارتجاع - ۱۴آذر


‌ دو تا بحث هست دغدغه هست یکی دغدغه اینکه اگر ما این قرارداد را امضا کنیم دیگه نمیتوانیم به نیروهای مقاومت منطقه کمک کنیم. دو _ این عقد قرارداد باعث خود تحریمی میشه این دو تا مسئله اگر روشن بشه من فکر نکنم توی مجلس کسی مخالف است.

اخطار این است که این قرارداد باعث خود تحریمی خواهد شد ...

ما وقتی میخواهیم نفت بفروشیم و تحریم هم شدیم فردا حساب مون را باید به آمریکا به کشورهای منطقه بدهیم ما بنابراین من پیشنهادم این است که آقا برجام را امضا کردیم هر چه خواستند دادیم آقایون عزیز برادران اونها تو این شرایط باز هم خواهند خواست بحث اونها تغییر نظام است بحث اونها استقلال ما است بحث آنها آقای لاریجانی دوستان تغییر نظام است این امتیازات اگر هم خوبه امروز تو این شرایط خوب نیست

به این ترتیب این سؤال همچنان باقی است که آیا تصویب CFT آنطور که روحانی و لاریجانی مدعی شده اند راه شل کردن حلقه تحریمهای برجامی از گردن نظام است؟ یا آنچنان که این عضو دلواپس مجلس ارتجاع می‌گوید: عامل خود تحریمی؟
لطفا به اشتراک بگذارید: