اعضای ارشد کنگره آمریکا با مردم ایران و اعتراضات آنها اعلام همبستگی میکنند

اعضای ارشد کنگره آمریکا با مردم ایران و اعتراضات آنها و همچنین از برنامه ۱۰ ماده‌ای مریم رجوی حمایت میکنند

کنگره امریکا-کنفرانس با حضور اعضای ارشد و نمایندگان برجسته کنگره در همبستگی با قیام و اعتراضات مردم ایران۱۱ دسامبر ۲۰۲۸-۲۰آذر ۹۷

اعلام حمایت ۱۰۴ عضو مجلس نمایندگان آمریکا،شامل ۵۲رئیس و نائب رئیس کمیته های اصلی وفرعی از قطعنامه ۱۰۳۴ در محکومیت توطئه تروریستی رژیم آخوندی علیه گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در فرانسه و در حمایت از طرح ده ماده ای خانم مریم رجوی

 کنگره امریکا :ثبت قطعنامه دو حزبی ۱۰۳۴در محکومیت تو‌طئه تروریستی رژیم علیه گردهمایی پاریس


روز سهشنبه ۲۰ آذر برابر با ‍‍۱۱ دسامبر، کنفرانسی در کنگره آمریکا با حضور اعضای ارشد و نمایندگان برجسته دموکرات و جمهوریخواه مجلس نمایندگان امریکا در همبستگی با قیام مردم ایران برای آزادی، در آستانه سالگرد قیام سراسری مردم ایران علیه رژیم آخوندی برگزار شد.

در این جلسه حمایت ۱۰۴تن از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا شامل ۵۲ رئیس و نائب رئیس کمیته های اصلی وفرعی، از قطعنامه دوحزبی ۱۰۳۴در محکومیت توطئه تروریستی رژیم آخوندی علیه گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در فرانسه و در حمایت از طرح ده ماده ای خانم مریم رجوی برای ایران فردا اعلام شد.

قطعنامه دو حزبی ۱۰۳۴در مجلس نمایندگان، که توسط تام مک کلینتاک، قاضی تدپو و پال گوسار به کمیته خارجی مجلس نمایندگان ارائه شده و تا کنون از حمایت ۱۰۴ نماینده کنگره برخوردار شده تاکید می کند: توطئه تروریستی رژیم علیه گردهمایی ایران آزاد که بمنظور حمایت از طرح ۱۰ ماده‌یی رهبر اپوزیسیون ایران خانم مریم رجوی برای آیندة ایران ارائه شده برگزار شد، صورت گرفته است؛ طرحی که مبتنی بر حق رأی همگانی، انتخابات آزاد ، برابری زن ومرد و برابری مذهبی و قومی و لغو قانون شریعت آخوندیست و به تشکیل یک جمهوری در ایران بر اساس جدایی دین از دولت و یک ایران غیر اتمی که خواهان صلح و همکاری بین‌المللی و منطقه‌یی و احترام به منشور ملل متحد است؛فراخوان میدهد

براساس قطعنامه ۱۰۳۴ مجلس نمایندگان (آمریکا) به آژانس‌های ذیربط دولت آمریکا فراخوان می‌دهد که با متحدان اروپایی آمریکا کار کنند تا مقام‌های (رژیم) ایران را که در پشت این توطئه بوده‌اند شناسایی کنند و به پای میز عدالت بکشانند؛

قطعنامه تاکید می کند مجلس نمایندگان آمریکا در کنار مردم ایران و اعتراضات مستمر آنان علیه رژیم سرکوبگر و فاسد (حاکم)، می‌ایستد و حق مردم ایران و مبارزة آنها را برای برقراری یک جمهوری دموکراتیک، مبتنی بر جدایی دین از دولت و غیر اتمی در ایران به‌رسمیت می‌شناسد.

سخنرانان در این کنفرانس ضمن حمایت از قیام و اعتراضات مردمی در ایران، سرکوب داخلی و تروریسم رژیم آخوندی را محکوم و بر نقش محوری مجاهدین خلق ایران در قیام تاکید کرده و خواستار اعمال قاطعیت هرچه بیشتر در مواجه با این رژیم شدند.

شماری از سخنرانان این جلسه عبارت بودند از :

الیوت انگل، رهبر دموکراتها در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان و رئیس آتی کمیته خارجی

قاضی تدپو، رئیس زیرکمیته تروریسم در مجلس نمایندگان

دینا روهرا باکر، رئیس زیر کمیته اروپا در کمیته روابط خارجی، جمهوریخواه از ایالت کالیفرنیا

شیلا جکسون لی، نماینده ارشد دموکرات از کمیته امنیت ملی

تام مک کلینتاک، جمهوریخواه از ایالت کالیفرنیا

برد شرمن، نماینده ارشد دموکرات عضو کمیته روابط خارجی

جودی چو، دموکرات از ایالت کالیفرنیا

استیو کوهن، دموکرات، رئیس گروه پارلمانی حقوق بشر و دموکراسی در ایران، از ایالت تنسی

مایک کافمن، جمهوریخواه از ایالت کلرادو

الیوت انگل، رهبر دموکراتها در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان


الیوت انگل رهبر دموکراتها در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان در سخنانش گفت: ما خواهان یک ایران آزاد با انتخابات آزاد هستیم و من برای همبستگی با مردم ایران در اینجا ایستاده ام. ما از تظاهرات مردم ایران به ویژه از جوانان ایرانی برای تحقق آزادی و خلاصی از دیکتاتوری حمایت میکنیم .

قاضی تدپو رئیس زیر کمیته تروریسم در کنگره گفت ضمن اعلام همبستگی با قیام مردم ایران، مبارزه جوانان در برابر رژیم آخوندی را ستود و گفت حملات و توطئه های تروریستی رژیم علیه مجاهدین نشان دادکه تا چه میزان شما مؤثر بوده اید.

قاضی تدپو-رئیس زیرکمیته تروریسم در کنگره امریکا


ما مسیر طولانی را طی کرده ایم و من فکر میکنم که باید این را بخاطر داشته باشیم. روزهایی بودند که میگفتند نام سازمان مجاهدین خلق ایران هرگز از لیست تروریستی خارج نخواهد شد. اما آن روزها سپری شدند و نام سازمان مجاهدین خلق ایران از لیست تروریستی حذف شد زیرا سازمان تروریستی نیست. شما از طریق مبارزه ثابت قدم و سرسخت و شور و هیجان خودتان به من الهام بخشیده اید. مبارزه برای کشورتان, مبارزه برای دوستان و همسایگانتان که همچنان در ایران در اسارت بسر میبرند. و واضح است که آنچه شما انجام میدهید تغییر ایجاد کرده است زیرا آخوندها واقعا از شما می ترسند

نسل های جدید به خیابان آمده اند, و علیه رژیم نامشروع ایران اعتراض میکنند. و برغم دستگیری و زندانی کردن و ناپدید شدن آنها توسط آخوندها و سپاه, همچنان تظاهرات ادامه دارد زیرا آنها همان چیزی را میخواهند که شما بدنبال آن هستید: یک ایران آزاد. و آن روز فرا خواهد رسید

و روز حساب سر خواهد رسید. کسانیکه مرتکب جنایت علیه مردم شده اند مورد حسابرسی قرار خواهند گرفت و ایران جامعه یی آزاد خواهد شد.

دی نا روهرا باکر، رئیس زیر کمیته اروپا در کمیته خارجی، سخنران دیگر این کنفرانس بود وی در سخنان خود بر ضرورت رهایی مردم ایران از شر دیکتاتوری خونریز آخوندی که از نام خدا برای استمرار حکومتش سوء استفاده می کند تاکید کرد وی در ادامه گفت:

 

‌دیناروهرا باکر- رئیس زیر کمیته اروپا در کمیته خارجی


من افتخار میکنم که در کنار مردم ایران و مخصوصا سازمان مجاهدین خلق ایران ایستادم در راستای این تلاش فوق العاده و چشمگیر برای آزادسازی مردم ایران از استبداد رژیم آخوندها. متشکرم که به من اجازه دادید در کنار شما بایستم. و ما میدانیم که رژیم آخوندها تا چه حد مستاصل شده است. وقتی آنها قاتل به پاریس میفرستند تا گردهمایی شما را منفجر کند، این سمبل قدرت نیست، علامت ضعف است.

آنها مزدوری را برای انفجار بمب اعزام میکنند، در گردهمایی در پاریس. آنها کسی را برای این کار اعزام میکنند. و این امر نشان میدهد که شما تاثیرگذار هستید، نه فقط در ایران بلکه در سراسر جهان و همچنین در تعیین دیدگاه جهان در رابطه با آخوندها. خدا را شکر که سازمان مجاهدین خلق ایران تسلیم نشده است و از صحنه خارج نشده است.

عشق به آزادی در قلوب ما و شما شعله گرفته است، از زمان کمپ اشرف در جاییکه افراد بیگناه و بی سلاح وحشیانه توسط رژیم آخوندی و دست نشاندگان آنها به قتل میرسیدند تا زمان کمپ لیبرتی و بله حالا، در زمانیکه ما و شما و حامیان آزادی از مردم ایران پشتیبانی میکنیم که در تظاهراتشان خواهان سرنگونی آخوندها هستند تا بتوانند زندگی کنند زیرا فساد و سرکوب رژیم آخوندی به بالاترین سطح رسیده است.

نماینده جمهوریخواه کنگره تام مک کلینتاک ضمن اعلام همبستگی با خواسته مردم ایران برای رسیدن به یک جمهوری دمکراتیک و غیر اتمی از حمایت بیش از ۱۰۰عضو مجلس نمایندگان آمریکا از قطعنامه دو حزبی ۱۰۳۴ خبر داد.

وی گفت: جنبش مقاومت در ایران رشد پیدا کرده و انزجار از حکومت آخوندی در جهان افزایش یافته است. جامعه بین المللی قاطعانه تر در برابر رژیم ایستاده است. و رژیم در منطقه خاورمیانه منزویتر شده است.

تام مککلینتاک با اشاره به انتقال دستجمعی مجاهدان از لیبرتی به آلبانی و سایر کشورها گفت:

تام مک کلینتاک-نماینده کنگره امریکا


سالها سرکوب دیکتاتوری مذهبی حاکم در ایران موجب نارضایتی اقتصادی در داخل و افزایش مخالفت در خارج از کشور شده است. مردم ایران این را می دانند. و اکنون به نقطه شکستن این رژیم رسیده اند. ما اکنون به یکی از آن لحظات نادر در تاریخ نزدیک می شویم که جهان می تواند یک شبه تغییر کند. آنهایی که در کشور ما و سراسر جهان به آزادی عشق می ورزند و آن را عزیز می دارند، در مبارزه شما با شما می ایستند.

شیلا جکسون لی نماینده ارشد کنگره از تگزاس


سخنرانی بعدی این جلسه، شیلا جکسون لی، نماینده برجسته کنگره از ایالت تکزاس گفت : ما میخواهیم به مردم ایران اطمینان بدهیم که خواهان یک ایران آزاد ، دمکراتیک و غیر اتمی هستیم .

وی افزود از هم اکنون به همه اطمینان بدهم که از ژانویه که مجلس نمایندگان جدید به رهبری دمکراتها تشکیل میشود، هیچ تغییری در حمایت کنگره از مقاومت شما بوجود نخواهد آمد و ما همگی در همان مسیر ادامه خواهیم داد.

برد شرمن – نماینده ارشد کنگره آمریکا


نماینده کنگره برد شرمن ضمن حمایت از خواست مردم ایران برای تحقق آزادی و حاکمیت مردمی، مماشات با رژیم را مردود و خواستار اعمال قاطعیت در برابر رژیم حاکم بر ایران شد. وی افزود:

من مخصوصا میخواهم از سازمان مجاهدین خلق ایران قدردانی کنم بخاطر نقش آن در افشاء تاسیسات نطنز در سال ۲۰۰۲، زیرا هم آن زمان و هم اکنون مهم است که ما از دستیابی این رژیم قاتل به خطرناک ترین تسلیحات جلوگیری کنیم.

میخواهم از خانم رجوی بخاطر حمایت همیشگی او از حقوق زنان و حقوق اقلیت ها در ایران سپاسگزاری کنم. دمکراسی و برابری تنها یک سری اصول نیستند که ما آنها را ارج مینهیم، بلکه آنها در زمره حقوقی هستند که متعلق به مردم همه کشورها هستند، منجمله مردم ایران.

برد شرمن سپس با برشمردن شماری از قطعنامه های کنگره در حمایت از خواست مردم ایران برای آزادی، بر ادامه حمایتش از مبارزه مردم ایران و سازمان مجاهدین خلق تاکید کرد و خواستار تامین حفاظت رزمندگان آزادی در آلبانی در برابر توطئه های تروریستی رژیم شد.

سخنرانی دیگر این گردهمایی، جودی چو نماینده کنگره امریکا از کالیفرنیا بود.

جودی چو نماینده کنگره از کالیفرنیا


وی گفت: من افتخار میکنم که با مردم ایران که شجاعانه برای آینده ایی آزاد و دمکراتیک تلاش میکنند همراه باشم . وی مبارزه شجاعانه زنان ایران و نقش آنها در قیام علیه رژیم آخوندی را ستود وی همچنین گفت: افتخار می کنم که حامی مشترک قطعنامه ۱۰۳۴ هستم که تروریسم تحت حمایت دولت ایران را محکوم می کند و از مردم ایران بخاطر مبارزه برای آینده آزاد، دموکراتیک و سکولار حمایت می کند.

استیو کوهن رئیس مشترک کمیته حقوق بشر و دمکراسی در کنگره امریکا سخنران دیگر این کنفرانس بود. در سخنان خود گفت :

استیوکوهن رئیس مشترک کمیته حقوق بشر و دمکراسی کنگره  


من مدت طولانی است که حامی مردم ایران و آزادی ایران بوده ام. مردم ایران مردم بزرگی هستند. و من بعنوان رئیس مشترک گروه حقوق بشر و دموکراسی در ایران ، افتخار میکنم از یک ایران دمکراتیک و غیر اتمی و مبتنی بر جدایی دین و دولت حمایت کنم

مایک کافمن نماینده کنگره از کلرادو


مایک کافمن نیز در سخنان خود بر حمایت خود از قطعنامه ۱۰۳۴ برای محکومیت توطئه تروریستی رژیم علیه گردهمایی مقاومت در پاریس تاکید کرد و آنرا اقدامی در همبستگی با مبارزه مردم ایران دانست. وی بر حمایت مجدد خود از مردم و مقاومت ایران تاکید کرد.

سفیر آدام ارلی در سخنان خود در کنفرانس در کنگره امریکا فعالیتهای خستگی ناپذیر یاران مقاومت ایران در شناساندن اهداف این مقاومت را ستود و سپس در رابطه با وضعیت رژیم در دوران پس از قیام گفت:

برای من و هر کس که تحولات ایران را از نزدیک دنبال میکند روشن است که آخوندها وحشت زده اند. آنها از خانم مریم رجوی و از مقاومت شما و از مجاهدین وحشت دارند. آنها میدانند که میلیون ها ایرانی هم در داخل ایران و هم در خارج از ایران دیگر به وعده های دروغین آخوندها اعتنا ندارند و برای فردا برنامه ریزی میکنند.

‌سونا صمصامی ـ نماینده شورای ملی مقاومت ایران در آمریکا


سونا صمصامی نماینده شورای ملی مقاومت ایران در امریکا سخنران دیگر این کنفرانس بود وی گفت:

امروز در آستانه سالگرد قیام دی ماه ۹۶ گردهم آمده ایم. از ۶ دیماه گذشته تا امروز جامعه ایران از جنبش و اعتراض باز نایستاده است. برغم موج اعدامها و به قتل رساندن دستگیر شدگان در زیر شکنجه و خفقان و سرکوب گسترده یی که حاکم است، شهرهای مختلف ایران صحنه خیزش ها و اعتراضات اقشار به جان آمده از سیاست های رژیم سرکوبگر و فاسد آخوندها هستند.

این تحولات پرشتاب، چشم‌انداز ایران بدون استبداد دینی را بیش از هر زمان دیگری روشن کرده است زیرا قیام مردم ایران با مقاومت سازمان‌یافته پیوند خورده و دشمن ضد بشر در برابر آن راه‌حل و برون رفتی ندارد و از همین روست که به طراحی و اجرای عملیات تروریستی علیه مقاومت ایران روی آورده است.

وی سپس نتیجه گرفت:

آزادی در ایران و ثبات و امنیت در منطقه و جهان در دسترس است و مقاومت ایران برای تحقق آن بر اساس برنامه ده ماده ای رئیس جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت ایران، عزم جزم کرده است. در این راستا، حمایت از قیام‌ مردم ایران برای سرنگونی رژیم یک ضرورت برای تحقق صلح و همزیستی در منطقه و جهان است. 

رامش سپهراد


دکتر رامش سپهرراد استاد دانشگاه میسوری امریکا از سوی سازمان جوامع ایرانی مقیم امریکا طی سخنانی در این گردهمایی گفت:برنامه ما امروز منعکس کننده همبستگی کنگره با یک ایران آزاد است.. از سال گذشته مردم ایران با قیام سراسری خود به جامعه جهانی نشان دادند که اعتراضات در ایران ادامه دارند، گسترش می یابند و تا نقطه آشتی ناپذیری با رژیم حاکم عمیق می شوند و رژیم راهی برای برون رفت از این بحران ندارد. در سال ۲۰۱۸ یک حمایت قوی دو حزبی کنگره امریکا از خواست مردم ایران بچشم می خورد. رژیم ایران در وحشت بسر می برد و بیش از هر کسی نسبت به آینده اش نامطئن است.

همزمان با برگزاری این کنفرانس، نمایشگاهی از تصاویر شهدای قتل عام ۶۷ و اسناد و احکام خمینی و عکسهای دژخیمان و دست اندرکاران این قتل عام برپا شده بود.
لطفا به اشتراک بگذارید: