وضعیت کارگران شهرداریهای میهن در مجله اجتماعی اقتصادی

وضعیت کارگران شهرداریهای میهن در مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۶۰ -۲۲آذر۱۳۹۷

 

درحال سپری کردن ماه آذر، ماه اوج گرفتن شعله های قیام هستیم. فریاد اعتراض همه اقشار میهنمون در مقابل ایلغارآخوندی همه جای ایران رو فرا گرفته. زمانی که مردم احساس می‌کنن که تنها راه گرفتن حق وحقوق به یغمارفتشون در در زیر نظام دیکتاتوری غارتگر ولایت فقیه، فقط اعتراض و اعتصابه ، دیگه هیچ چیز جلودارشون نیست، . پس با این یقین وایمان به پیروزی مردم، سراغ برنامه ام امروزمون می ریم.

در برنامه امروز، بعد از شنیدن خبرها، ابتدا گزارشی داریم از کارگران شهرداری و در ادامه گزارشی از کودکان کار به عنوان « قٍصه پْرغُصه کودکان کار » رو میبینیم وپایان بخش ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌برناممون گزارشی است با عنوان « کلیه فروشی کارکنان بیمارستان کرج به خاطر یکسال بی حقوقی» اول اخبار رو ببینیم

اخبار مجله اجتماعی- اقتصادی


افت سالانه ۴ پله در رتبه فضای کسب و کار در حاکمیت آخوندی


نایب رئیس اتاق بازرگانی رژیم: درحالی که ما هم بر اساس سند چشم انداز و هم بر اساس قانون برنامه ششم برنامه ریزی کرده ایم که هرسال 10 رتبه بهبود داشته باشیم متاسفانه برعکس سالی 4 رتبه نزول داشته ایم.

حسابرسی نشدن ۶۰۰ شرکت دریافت کننده ارز دولتی


دبیرکل جامعه حسابداران رسمی رژیم: «از حدود ۶۰۰ شرکت دریافت کننده ارز دولتی اطلاعاتی نداریم و آن‌ها حسابرسی نشده اند». به گفته کارشناسان این شرکتها عمدتا در تیول سپاه پاسداران هستند.

افزایش 40 درصدی قیمت چرم


رئیس ارگان حکومتی اتحادیه فروشندگان چرم: از نیمه نخست سالجاری، نرخ چرم در کشور با رشد 30 تا 40 درصدی همراه شده است. قیمت چرم از 16 هزار تومان به 25 هزار تومان رشد داشته و در حال حاضر کمبود چرم در بازار ملموس است و باید اذعان کرد که صنعت مذکور، وضعیت و شرایط مناسب و مساعدی ندارد.

پرواز مرغ بر فراز ۱۲هزار تومان


رسانه حکومتی خبرآنلاین به نقل ازخبرگزاری مهر: رئیس اتحادیه پرنده و ماهی از افزایش قیمت مرغ به ١٢ هزار و ١٠٠ تومان در مراکز خرده فروشی خبر داد.

پسته کیلویی 200 هزار تومان


رئیس اتحادیه بنکداران آجیل و خشکبار زنجان گفت: قیمت پسته در زنجان از کیلویی 150 تا 200 هزار تومان متغیر است که این قیمت بستگی به کیفیت دارد.

کاهش ۸۰ درصدی واردات کالا از طریق کولبری و ته لنجی


رئیس ارگان حکومتی اتاق بازرگانی خرمشهر: کاهش قدرت خرید مردم و بالا رفتن قیمت ارز باعث شده که در این مدت واردات به حداقل برسد به طوری که در شش ماهه دوم امسال اگر بخواهیم نسبت بگیریم میزان واردات از طریق این مبادی 20 به 100 شده است. در واقع دیگر وارداتی صورت نمی‌گیرد که بخواهیم کولبری یا ته لنجی را ساماندهی کنیم.

خرید مواد اغذیه ناسالم عامل مرگ خاموش کارگران می باشد


خبرگزاری حکومتی ایلنا در گزارشی اعتراف کرد:کاهش۵۳۱ کیلوکالری دریافتی روزانه از سهم سبد سالم و مغذی در کنار کاهش ۸۲ درصدی قدرت خرید، خانوار کارگری را برای بقا مجبور به «ارزان‌خری» کرده است. این رسانه افزود: بله «ارزان خری» کلید مرگ خاموش خانوار کارگری است و عامل مهم بیماری‌های متابلیکی همچون فشارخون و ... می‌باشد.

سیستان و بلوچستان؛ رکورددار بازماندگان از تحصیل در کشور


مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان: از 142 هزار کودک هم‌چنان بازمانده از تحصیل، چیزی حدود 50 درصد متعلق به محروم‌ترین استان ایران است‌. ‌سیستان و بلوچستان رکوردار بازماندگان از تحصیل در میان 31 استان ایران است و دختران نیز رکورددار بازماندگان از تحصیل در سیستان و بلوچستان هستند.

مرگ سالیانه ۱۶۰۰ کارگر در سوانح کاری


خبرگزاری حکومتی ایمنا: در ایران سالانه یک هزار و ۶۰۰ نفر به علت حوادث ناشی از کار جان خود را از دست می دهند. ارائه چنین آماری در حالی است که در یکی دو سال اخیر، مسئولان مدام صحبت از کاهش تلفات حوادث کار می‌کنند.

...........................................
گزارش اول « کارگران شهرداریها پرتلاش و بی حقوق»


در هر کجا که هستین وقتی که صبح زود از خونتون بیرون میآین کارگرهای زحمتکشی رو می بینین که در سوز وسرما و از گرگ ومیش هوا مشغول کارن، اینها کارگران شهردارین. اما چپاولگرانی از کارگزاران رژیم در شهرداریها، دست درجیب آنها کرده، و نان سفره آنها را غارت می‌کنن و زندگی فقیرانه ای رو بر اونها تحمیل می‌کنند..بهتره که بریم به خیابونهای شهر و حرفهای کارگران رو بشنویم .

گزارش دوم « قصه پرغصه کودکان کار»


در ایران چه آینده‌ای برای کودکان کار وجود داره؟ چرا پدر و مادرها این‌قدر فقیرند که حاضرن بچه‌هاشون روبه‌جای مدرسه به خیابان و محیط‌های سخت کار بفرستن؟ کدوم خانواده‌ای است که حاضره فرزندش رو در سرمای زمستون به خیابون بفرسته ؟

چرا پدر و مادرها حاضر میشن تمام احساسات و عواطف انسانی خود شون روکه در کودکشان متبلور میشه به محیط‌هایی که خطرهای زیادی برای او داره ، می‌فرستن!؟ جز فقری جانکاه و خارج از تمامی معیارهای متعارف که نظام آخوندها بر این مملکت مستولی کرده! به این گزارش توجه کنیدکه قٍصه پرقُصه کودکان کاررو به تصویر کشیده

گزارش سوم « کلیه فروشی کارکنان بیمارستان کرج به خاطر یکسال بی حقوقی »


اعتراض کارکنان بیمارستانها در ادامه اعتراضات سایر اقشار جامعه همچون کارگران، معلمان، کشاورزان،‌ غارت‌شدگان و... نمودی از خشم مردم نسبت به سیاست‌های ضد‌مردمی حاکمیت آخوندی است. سردمداران و مهره‌های حکومتی با نپرداختن حق و حقوق کارکنان بیمارستانها و به‌خصوص پرستاران، جیب‌های خود را از اموال مردم ایران پرمی‌کنن، از این رو است که کارکنان بیمارستانها در سالهای اخیر همواره نسبت به وضعیت بد معیشتی خود معترض بوده‌اند.

از جمله معترضان به سیاست‌های ضدمردمی رژیم که با مشکل مواجه هستن، کارکنان و پرستاران بیمارستان موسوم به خمینی کرج اند که یک ساله در بلاتکلیفی به‌سرمی‌برن. به این گزارش توجه کنید.

اعتصاب کارگران شهرداری اخبار در یک نگاه ساعت ۱۲۳۰ جمعه ۱۶آذر

گسترش اعتراضات، طنابی برگردن حاکمیتی لرزان
لطفا به اشتراک بگذارید: