اذعان به نگرانی اروپائی‌ها از اقدامات موشکی ایران و پا نگرفتن ساز و کار اروپایی

خرم، سفیر پیشین حکومت آخوندی درچین و همچنین در مقر اروپایی سازمان ملل متحد در ژنو نوشت: ادعای تلاش (نظام)ایران برای انفجار مقر همایش (مجاهدین)، ادعای دانمارک و آزمایش های موشکی اثرات منفی بر اراده اروپایی ها می گذارد

وی افزود : چه بخواهیم و چه نخواهیم... اروپایی ها نگرانی هایی در توانمندی موشکی ایران دارند. ما نباید در آستانه اجرایی شدن سازوکار ویژه مالی از سوی اتحادیه اروپا، دست به اقداماتی بزنیم که تنها نتیجه اش این می شود که ترامپ و پمپئو بگویند که دیدید که ما راست می گفتیم. در آزمایش اخیر موشکی هم دیدید که ترامپ و پمپئو ابراز خوشحالی کردند.

خرم در بخش دیگری از این مطلب می گوید : نفت در برابر کالا داستانی است که روس ها، چینی ها، هندی ها، ژاپنی ها و کره ای ها مطرح کرده اند که به نوعی سلب حاکمیت ما نیز هست.

 

از سوی دیگر، مهدی محمدی، از اعضای سابق تیم مذاکره‌کننده اتمی رژیم با اعلام این‌که سازوکار اروپا برای تبادل پولی با جمهوری اسلامی نهایی شده، افزود: خطرات بسیاری برای تجارت خارجی و امنیت (نظام) در این مکانیسم نهفته است که اگر به آن بی‌توجهی شود، تحریمهای آمریکا نه تنها دور نمی‌خورد، بلکه مؤثرتر و کاری‌تر هم خواهد شد.

وی افزود: اگر به هر دلیلی پیوندی میان مذاکرات این سازوکار و برنامه منطقه‌ای (نظام) برقرار شده باشد، آغاز فاجعه‌ای بی‌انتها برای امنیت (نظام) است.

 

کیهان خامنه‌ای نیز در پاسخ به این حرف روحانی که بود و نبود برجام چه نتایجی خواهد داشت، نوشت: برجام عملاٌ از بین رفته است و مسأله فقط پذیرش یا عدم پذیرش این واقعیت از سوی دست‌اندرکاران آن است.
لطفا به اشتراک بگذارید: