از چند جهت ما را محاصره کرده‌اند – ۲۴آذر۱۳۹۷

از چند جهت ما را محاصره کرده‌اند – ۲۴آذر۱۳۹۷

گزارش و گفتگو با اسدالله مثنی


بینندگان عزیز سلام بر شما، گرمترین درودهای خودم و همکارانم رو تقدیمتون میکنم . امیدوارم در هر جا که هستید سری بلند و دلی پر امید داشته باشید در برنامة تیک تاک امروز به انعکاس اظهارات روز چهارشنبة خامنه‌ای در رژیم و بخصوص در نمایشهای جمعة دیروز می‌پردازیم.

به دنبال این اظهارات مبنی بر این که ممکن است دشمن قصد فریب داشته باشد تا برای سال ۹۷، جنجال کند اما برای سال ۹۸ نقشه‌ای بکشد؛ دیروز امام جمعه‌های خامنه‌ای آژیرهای خطر را با گوشخراش‌ترین صدا در شهرهای سراسر کشور به صدا درآوردند و کوشیدند نیروهای رژیم را حول این خطر عاجل که موجودیت نظام را هدف قرار داده، بسیج کنند. توجهتون رو به گزارشی در این باره جلب می‌کنم:

گزارش


خطر قیام گرسنگان و مردم به جان آمده را که خامنه‌ای سعی کرده بود تا آنجا که ممکن است پوشیده بیان کند آخوند علم‌الهدی نماینندة خامنه‌ای در مشهد با صراحت و در حالی که تلاش می‌کرد شرایط موجود را به پای دشمن خارجی بگذارد، چنین بیان کرد: «... و امروز دشمن درصدد این است که با همه قدرت و با همه توان و توطئه‌ها این جریان را در صفحه کره زمین بر اندازی کند».

دشمن از چند جهت ما را محاصره کرده یک جهت جهت اقتصادی، این نه اینکه فقط حساب گرسنگی مردم و ضیق معیشت مردم صرفاً اجرای یک دشمنی و عداوت محض باشد دشمن می ‌خواهد چونآنچه که باعث قدرت این نظام است و آنچه که چهل سال این نظام را با همه توطئه‌ها و دشمنی ها قویتر از روز اول نگه داشته است آن مسئله وابستگی مردم به این نظام است. دشمن باید این وابستگی مردم را قطع کنند به حساب اینکه اگر این مردم در یک فشار شدید معیشتی و اقتصادی قرار بگیرند دیگر از نظام فاصله می‌گیرند به نظام بدبین می‌شوند مقابل نظام واقع می شوند این پشتیبانی و این اقتدار رو نظام از دست می‌دهد به این مناسبت سفره مردم را هدف گرفته اند».

هشدار در مورد خطر سرنگونی نظام در اظهارات امام جمعة‌ تهران هم کاملاً برجسته بود، به اضافة این اعتراف که در درون رژیم هم بسیاری می‌گویند نظام نفسهای آخرش را می‌کشد. عده ای از اول انقلاب منتظر سقوط نظام هستند لیبرال‌ها غربگراها، سکولارها، اومانیست ها از خدا بی خبر ها ... می گویند که این نظام نفس‌های آخرش را می کشد».

این روسای شیاطین نقشه کشیده بودند که با این تحریم ظالمانه غیرقانونی بی‌سابقه مردم ما را آنچنان پرس کنند که آهی نداشته باشند عوض اینکه ابراز قدرت در برابر بیگانه و غارتگران که تمام مشکلات دنیا زیر سر شیطان بزرگ و عوامل اوست قدرت دیدن دشمن را و مصاف با دشمن را نداشته باشند به جان هم بیفتند و گروه‌هایی در خیابان ها در مقابل هم قرار بگیرند».

وحشت از سرنگونی و براندازی در سال 98، ترجیع‌بند حرفهای تقریباً همة امام جمعه‌های ریز و درشت رژیم بود: آخوند باقری امام‌جمعه اسالم: باید حواسمان به سال 98 جمع باشد چراکه شاید این شاخ‌وشانه کشیدن‌ها برای سال 97 زمینه فتنه بزرگ‌تری برای سال آینده باشد. ...تجربه نشان داده بعد از ارتحال امام هر 10 سال یک‌بار فتنه‌ای راه انداختند و الآن هم نوبت سال 98 است ...

آخوند میرعمادی امام جمعه خرم‌آباد :مقام معظم رهبری در این سخنرانی یک نکته بسیار حساس را برملا کردن و آن نقشه آمریکا برای سال 98 است. ...اگر در این یک سال شبکه‌های غربی را نگاه کنیم بمباران تبلیغاتی که علیه نظام صورت گرفته برابر تمام تبلیغات 30 سال قبل بوده است.آخوند کریمی تبار امام جمعه ایلام :برای دی ماه نقشه هایی دارند که امنیت جامعه ما را به هم بریزند، خواهش میکنم از نخبگان، فرهیختگان ومسوولین تلاش کنید که در رفتار، گفتار و عملتان چیزی که موجب تحریک افراد باشد و بهانه برای به هم ریختن نظم باشد به وجود نیاید.

آخوند ‌موسوی امام جمعه سلماس: در شرایط کنونی کشور باید هوشیار باشیم چرا که طبق پیش‌بینی های مقام‌معظم‌رهبری دشمن برای سال ۹۸ برنامه‌ریزی های متعددی انجام داده که باید از آن غافل نشویم. آخوند عبدوس امام جمعه موقت سمنان: سخنانی که آمریکایی‌ها درباره تابستان داغ و آغاز تحریم‌ها از 13 آبان می‌گفتند، برای این بود که مردم را از نظام مقدسمان جدا سازند....

امروز برنامه دشمن بدون تردید بر ایجاد نارضایتی عمومی، ناامید ساختن مردم و ایجاد اغتشاش در کشور متمرکز شده است. آخوند علماء در خطبه‌های نماز جمعه کرمانشاه: دشمنان کمر همت بسته‌اند تا علیه منافع جمهوری اسلامی توطئه کنند؛ هشدار رهبر انقلاب نشانگر واقعیتی انکار ناشدنی است، واقعیتی که سال هاست ایادی استکبار علیه جمهوری اسلامی ایران به کار گرفته‌اند و آن واقعیت انحلال نظام اسلامی است. آخوندعلیدادی‎سلیمانی امام جمعه کرمان: نقشه دشمن علیه ما توهم نبوده و کاملاً جدی است، آن‌ها در تمام ادوار علیه ایران توطئه‎های زیادی طراحی کردند که یکی پس از دیگری آن را عملی می‌کنند.

گفتگوی سیاسی


معنی بازتاب گستردة هشدار و اعلام خطر خامنه‌ای


در این گزارشی که دیدیم، روشن بود که همة گماشته‌ها و امام جمعه‌های خامنه‌ای در سراسر کشور موظف شده بودند که حرفهای روز چهارشنبة خامنه‌ای رو رله و تبلیغ کنند. معنی و پیام این کار چیه؟ امام جمعه‌ها روی کدوم جنبه از حرفهای خامنه‌ای متمرکز بودند. اهمیت و وجه جدید حرفهای خامنه‌ای چی بود؟ و نقشه و راهکار رژیم در قبال این وضعیت چیه؟ اینها سؤالاتی است که سعی می‌کنیم در گفتگوی امروز با اسدالله مثنی به اونها جواب بدیم. با ما در این گفتگو همراه باشید.

س: همون طور که در این گزارش دیدیم امام جمعة اکثر یا شاید تمام شهرها، محور عمدة خطبه‌هاشون، حرفهای خامنه‌ای بود، اونها روی چه نکاتی از حرفهای خامنه‌ای بیشتر متمرکز بودند.


ج: اگر به حرفهایی که خود این امام جمعه‌ها زدند و بخشی از اونها در این گزارش اومد دقت کنیم،‌ جواب رو پیدا می کنیم. مثلاً این که اکثر اونها روی کلمة سقوط و سرنگونی با همین کلمات یا با کلمات و تعابیر مشابه تصریح کردند:
علم الهدی:‌« دشمن از چند جهت ما را محاصره کرده... امروز دشمن درصدد این است که ما را از صفحه کره زمین بر اندازی کند».

آخوند صدیقی:‌ در حالی که به کسانی در درون رژیم اشاره می‌کرد گفت:‌ «عده ای از اول انقلاب منتظر سقوط نظام هستند لیبرال‌ها غربگراها، سکولارها، اومانیست ها از خدا بی خبر ها ... می گویند که این نظام نفس‌های آخرش را می کشد».... «
نقشه کشیده بودند که با این تحریم ظالمانه غیرقانونی بی‌سابقه مردم ما را آنچنان پرس کنند که آهی نداشته باشند... به جان هم بیفتند و گروه‌هایی در خیابان ها در مقابل هم قرار بگیرند».که در واقع به همین تظاهرات اقشار مردم که خامنه‌ای هم گفته بود دارد اشاره می کند منتهی می‌خواهد آن را به دشمن خارجی نسبت بدهد.

تعدادی از آنها هم مشخصاً روی این که خطر سرنگونی در سال98 هست و باید حواسمان جمع باشد، تاکید کردند و بعضی از اونها هم تاکید کردند که این اعلام خطر توهم نیست و کاملا جدیه. در واقع اینها خطر سرنگونی رو که خامنه‌ای تلاش می‌کرد به نحو ملایمی مطرح بکنه، خیلی تیز کردند. این که خطر سرنگونی جدی است. این خطر از داخل و از طرف مردم گرسنه و به جان امده است. و این در سال 98 قرار است که اجرایی شود.

س: خب این حرفها و هشدارها و اعلام خطرها که جدید نیست، قبلا هم مشابه اینها رو از مهره‌ها و رسانه‌های رژیم زیاد شنیدیم، آیا در این حرفها، شما تغییری می‌بینید یا نکتة جدیدی هست؟


ج: نخیر! به نظر من حرفهای خامنه‌ای به نظر من اعلان خط بود و اهمیت سرفصلی داشت. خب همیشه خامنه‌ای می‌آمد و الدرم بلدرم می‌کرد که وضع ما خیلی محکم است دشمن غلطی نمی‌تواند بکند و... اما این بار نه این که اصلاً از این حرفها نزد، ولی حرف اصلیش که هر کس سرش توی حساب باشد آن را می‌گیرد هشدار و اعلان خطر آن هم با مشخص کردن تاریخ که سال آینده است. اجازه بدین من قسمتی از حرفهای خامنه‌ای را بازگو بکنم:

خامنه‌ای می‌گوید:‌ «هدف آمریکا با این کارهای اخیر، با این کارهایی که این یکی دو ساله کردند و قلم درشتتش تحریم همه جانبه اقتصادی است و... به دشمنان گوناگون ایران، منافقین و امثال اینها کمک می‌کنند،‌ نقشه اینها این است که بلکه بتوانند به کمک تحریم و بکمک کارهای ضد امنیتی و اینها در (کشور) دو دستگی و اختلاف و جنگ داخلی و مشکلات ایجاد کنند.

اینا اول امسال اعلام کردند که ایران تابستان داغی خواهد داشت یعنی همین اختلاف و دعوا و اینو بکش تو خیابان و اونو بیار توی عرصه و این گروه با آن گروه، با این گروه جنگ راه بیندازند، دعوا راه بیندازند هدفشون این بود». خب این حرفها اجزای کاملاً مشخص و معینی دارد. با تمام تلاشی که می‌کند که از مجاهدین اسم نبرد ولی ناچار اسم می‌برد. «کارهای ضد امنیتی» اشاره به اقدامات کانونهای شورشی است. اشارة مشخص دارد به تظاهرات و راه انداختن جنگ که منظورش جنگ مردم ایران با رژیم است و نهایتاً قیام!

ضمن این که به جنگ و دعوای درونی رژیم هم اشاره می کند. در یک جای دیگر خامنه‌ای می‌گوید:‌ « ««اینی که اینها گفتند در سال ۹۷ ما چنین میکنیم، چنان میکنیم، این ممکن است فریب باشد؛ ممکن است جنجال را برای سال ۹۷ بکنند، نقشه را برای سال ۹۸ بکشند؛ همه باید حواسشان جمع باشد. توصیه‌ی من به همه‌ی جوانهایمان، به همه‌ی جریانهای سیاسی کشور این است که مراقب باشند به دشمن پهلو ندهند، مراقب باشند میدان را برای دشمن آماده نکنند؛ بیدار باشند. اگر ما غافل بشویم، ما به خواب برویم، همان دشمن ضعیف زهر خودش را خواهد ریخت».

ببینید در این حرفها دیگر هیچ از آن رجزخوانیها خبری نیست. همه‌اش هشدار و اعلام خطر است. رژیم تا به حال عمدتاً در تبلیغاتش روی این کوک است (و البته خامنه‌ای هم به آن اشاره کرد) که جشن 22بهمن امسال را هر چه پر سر و صداتر و با رنگ و لعاب بیشتر برگزار کنند. حرفشان هم این است که دیدید نظام 40ساله شد و سرنگون نشدیم! اما خامنه‌ای از این می‌ترسد که همین تبلیغات، نیروهای خود رژیم را خام و غافل کند؛ این است که می‌گوید اصلاً‌هدف آنها این بوده که «جنجال را برای سال ۹۷ بکنند، نقشه را برای سال ۹۸ بکشند؛ همه باید حواسشان جمع باشد».

س: تا اونجا که به خطر اصلی برمی‌گرده، هم خامنه‌ای و هم امام جمعه‌ها خطر رو و ابعاد اون رو بیان کردند، اما در قبالش چه راه حلی می‌دن؟ برای جلوگیری از وقوع این خطر که همه هم بهش اذعان دارند، خط رژیم چیه؟


ج: تمام بحث این است که رژیم در همة زمینه‌ها در بن‌بست است. مثلاً ببینید در حالی که صدیقی دیروز این همه به FATF و کسانی که از آن طرفداری می‌کنند حمله کرد. آخوند مجید انصاری که خودش از اعضای شورای تشخیص است ابراز اطمینان کرد که این لایحه که به مجمع امده تصویب می شود. یعنی رژیم و مشخصاً خامنه‌ای نمی‌تواند حتی در جزییات خط پیش ببرد.

در حالی که مخالفان FATF آن را خود تحریمی و خیانت می‌دانند، یکی از مهره‌های باند اصلاح طلب به نام احمد خرم طی مصاحبه‌یی با بیان این نکتة تکان دهنده که « تحریم‌ها هزار میلیارد دلار خسارت داشته» گفت: «کشور توان تحمل فشار ناشی از تداوم تحریم ها را ندارد گفت: فشارها به حدی وحشتناک است که کشور باید برای عبور از آن گامهایی اساسی بردارد که در این زمینه پیوستن به FATF یک گام موثر است».

و از طرف دیگر یکی از کارشناسان رژیم به نام فیاض زاهد هشدار میدهد: ««اتفاقی در حال افتادن است؛ صدای به هم پیوستگی اعتراضات به گوش می‌رسد. اگر تصمیمات جدی در حوزه اقتصاد گرفته شود، عواقب بسیار سختی در انتظار خواهد بود».
این سردرگمی استراتژیک در حالی است که مردم و اقشار به ستوه آمده دارند همان حرفی را در خیابانها فریاد می‌زنند که تا پیش از این فقط مجاهدین می‌گفتند: «دشمن ما همین جاست» «پشت به دشمن رو به میهن» «توپ تانک مسلسل دیگر اثر ندارد» کارگران و کشاورزان کفن پوش تظاهرا می‌کنند. معنی اینها چیست؟ رژیم از اینها چه پیامی می‌گیرد؟ این پیامی است که از همه طرف به گوش می‌رسد پیام سرنگونی محتوم رژیم!

تورم غذایی عدد تکاندهنده بالای 50 را نشان می‌دهد

حلقه انزوای جهانی و منطقه‌یی بر گردن رژیم!
لطفا به اشتراک بگذارید: