تحولات مربوط به تن ندادن ایران به اف ای تی اف و پولشویی ایران

نخست وزیر استرالیا اعلام کرد که اگر رژیم آخوندی به تعهدات ضدپولشویی خود عمل نکند، از اقدامات ارگان جهانی ضدپولشویی (FATF) حمایت خواهد کرد.

اسکات موریسن گفت: (FATF) یک نهاد بین‌المللی است که علیه تأمین مالی تروریسم فعالیت می‌کند و اگر رژیم ایران به تعهداتش عمل نکند (FATF) (علیه این رژیم) اقدام می‌کند و (ما از اقدامات این نهاد بین‌المللی حمایت می‌کنیم).

واشینگتن فری‌بیکن گزارش داد، شماری از سناتورهای ایالات متحده با تدوین طرحی قصد دارند بانکهای رژیم را از شبکه بین‌المللی بانکها به خاطر نقش آنها در تأمین مالی تروریسم و پولشویی قطع کنند.

این طرح که در اختیار فری‌بیکن قرار گرفته، تمام بانک‌های رژیم را به خاطر حمایت از تروریسم و پولشویی محکوم می‌کند و محدودیتهای بیشتری را اعمال می‌کند.

این طرح که توسط سناتور تد کروز" و سناتور ها مارکو روبیو، تام کاتن، «تام تیلیس، کوری گاردنر، سندی هاید اسمیث و تاد یانگ و هم‌چنین متحدانش در مجلس نمایندگان و سنا پیش برده می‌شود. علاوه بر نظام بانکی، نظام مالی و روش‌هایی مانند استفاده از ارزهای رمزنگاری شده برای دور زدن تحریم‌های آمریکا و ادامه تجارت میان رژیم ایران و اروپا را نیز هدف قرار می‌دهد.

 

سناتور تد کروز درباره طرح پیشنهادی جدید سناتورهای آمریکایی گفت: بر اساس برجام، اوباما میلیاردها دلار به رژیم ایران تحویل داد و این رژیم را به سیستم مالی جهان وصل کرد. رژیم ایران با استفاده از این امکانات پول بیشتری را پولشویی کرده و برای تأمین مالی تروریسم به کار برد. جبران این خسارت نیازمند اِعمال فشار حداکثری به رژیم ایران است. اقدام رئیس‌جمهور ترامپ در خروج از توافق هسته‌ای، کاملا درست بود. گام بعدیِ ضروری، قطع موثر دسترسی رژیم ایران به نظام مالی جهانی است که کارکرد این طرح است.

واشینگتن فری‌‌بیکن افزود: همزمان با طرح سناتور تد کروز در سنا، در مجلس نمایندگان آمریکا نیز «مایک گالاگر» نماینده جمهوری‌خواه ایالت ویسکانسین طرح مشابهی را ارائه کرده است که تاکنون با حمایت ۶ نماینده جمهوری‌خواه دیگر همراه شده است.

مایک گالاگر گفت: پیام این طرح روشن است، رژیم باید قیمت زیادی برای رفتار مداخله‌جویانه و بی‌ثبات‌کننده‌اش بپردازد.
لطفا به اشتراک بگذارید: