وضعیت زلزله زدگان سر‌پل‌ذهاب در مجله اجتماعی، اقتصادی

وضعیت زلزله زدگان سر‌پل‌ذهاب در مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۶۱ -۲۴آذر۱۳۹۷

بینندگان عزیز سلامهای گرم ما رو از مجله خودتون بپذیرید؛ مجله ای که درسته از دردها میگه اما همیشه درجستجوی علل و ریشه دردهاست ، حقایقی روکه این حاکمیت دزد وغارتگر می خوادیا بپوشونه ویا اونها رو دجالگرانه طور دیگری جلوه بده و با این کار به زعم خودش چند صباحی دیگر به حاکمیت ننگین خودش ادامه بده ولی دیگر دوران این عوامفریبی ها تمام شده ومردم ماهیت این غارتگران رو شناختند.

با امید به پیروزی مردم ایران برنامه امروزمون رو تقدیم حضورتون میکنیم. در برنامه امروز، بعد از شنیدن خبرها، ابتدا به منطقه زلزله زده سرپل ذهاب می ریم تا ببینیم که بعد از یک سال که ازاین زلزله میگذره حرفهای مردم ستم دیدمون رو بشنویم . ودر پایان گزارشی از منطقه محروم چابهار داریم به عنوان « منطقه فقیر نشین چابهار» در ابتدا توجهتون رو به بخش خبری مجله مون جلب میکنیم.

اخبار مجله اجتماعی- اقتصادی


ایران تحت حاکمیت آخوندها رکورددار نرخ تورم در جهان


کارشناس اقتصادی رژیم: فقط 20 کشور هستند که نرخ تورم آنها بالای 20 درصد است و ایران از جمله این کشورهاست. تورم سال گذشته افغانستان یک دهم درصد بود که امسال به دو دهم درصد افزایش یافته است اما تورم در عراق با آن همه مشکلی که دارند از دو دهم درصد به یک دهم درصد در امسال کاهش یافته است.

برون سپاری با انعقاد قراردادهای حجمی ترفند حکومت برای استثمار بیشتر کارگران


درگزارشی یک رسانه حکومتی اعتراف کرد: این روزها برون‌سپاری امور شهری به واسطه انعقاد قراردادهای حجمی با شرکت‌های پیمانکاری دردسرهایی همسان با خصوصی‌سازی شرکت‌های دولتی ایجاد کرده است. نمونه‌‌اش: «مجتمع نیشکر هفت تپه». نمونه‌اش: «بلبریگ‌سازی تبریز». نمونه‌‌اش: «کاشی و سرامیک حافظ» و ده‌ها شرکت دیگر. کارگران آنها هم قربانی نوعی برون‌سپاری شدند با این تفاوت که کارفرمای مادر که دولت باشد پایش را از خیلی وقت پیش، بیرون کشیده بود و حالا می‌گوید: «من دیگر مسئولیتی ندارم.»

حذف حداقل دستمزدگامی دیگر در جهت استثمار و غارت کارگران


رژیم آخوندی برای غارت دسترنج کارگران گام بلند دیگری را در دستور کار خود قرار داده و قانون حداقل دستمزد پایه را میخواهد حذف کند. خبرگزاری حکومتی ایلنا که این اقدام چپاولگرانه را «مبارزه» نامیده در گزارشی اعتراف کرد: «مبارزه برای خروج گروه‌های مختلف از شمولِ «حداقل دستمزد» شروع شده است؛ مبارزه‌ای که به نظر می‌رسد ابتدا روستاییان و بعد هم گروه‌های آسیب‌پذیر را هدف قرار می دهد؛ مبارزه‌ای که به گفته‌ی فعالان کارگری، در صورت نیل به مقصود، کارگران را به قعر بی‌حقوقی سوق خواهد داد».

کمبود شدید دام در کشور محصول سیاستهای غارتگرانه حاکمیت


رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی: وضعیت ذخایر دام کشور مناسب نیست و با کمبود شدید دام مواجه هستیم. همین امر باعث افزایش 5 تا 6 هزار تومانی قیمت گوشت در بازار شده است. هر اقدامی دیگر برای حل بحران دیر شده و دامی که می‌توانست اوضاع کشور را از این آشفتگی بازار نجات دهد از کشور خارج شده است و دام مولد هم به جای تولید و زاد و ولد روانه بازار شده است.

روی آوردن ۳۰ درصد فارغ التحصیلان دانشگاهها به دستفروشی برای گذران زندگی


شبکه پنج تلویزیون رژیم، مهر ۱۳۹۷در برنامه ای اعتراف کرد: تهران همچون دهلی قدیم شهر دست‌فروشان شده و به گفته مدیرعامل شرکت شهربان شهرداری تهران نزدیک به ۳۰ درصد دست‌فروشان دانش‌آموختگان لیسانس، فوق لیسانس و دکترا هستند

نابودی تمامی آبخوان‌های کشور تا 15 سال آینده


یک کارگزار رژیم در حوزه آب : سال ۲۰۵۰ ایران با جمعیتی حدود ۱۱۷ میلیون نفر و سرانه منابع آب تجدیدپذیر کمتر از ۱۰۰۰ مترمکعب با کم‌آبی مزمن مواجه خواهد شد. با روند کنونی تا 15 سال دیگر تمامی آبخوان‌های کشور نابود می‌شود و هیچ تناسبی میان توزیع جمعیت و منابع آبی به چشم نمی‌خورد.

پایتخت کشور از بسیاری از شاخصهای توسعه بی بهره است


یک کارگزار در استانداری رژیم در تهران: «امروز برخی از شهرستان های استان تهران با داشتن بیش از 400 هزار نفر جمعیت از داشتن حتی یک تخت بیمارستانی و برخی دیگر از داشتن تخت بیمارستانی دولتی محروم است». وی افزود: «تهران در بسیاری از شاخص‌های‌توسعه بی‌بهره و یکی از محروم‌ترین استان های کشور است». این در حالیست که رژیم آخوندی پیوسته برای ترویج تروریسم و مداخله درکشورهای منطقه بیمارستانهای بزرگ مجانی می سازد.

گزارش اول « وضعیت زلزله زدگان سر پل ذهاب »


امروز نگاهی داریم به وضعیت زلزله زدگان سر پل ذهاب ،‌ درد ورنج این مردم محروم وزحمتکش را تنها کسانی درک می‌کنن که در مناطق زلزله‌زده زندگی می‌کنن ، شبها و روزهایی که هر لحظه دلت می‌لرزد و آرامش روحی و روانی نداری و هر آن خاطرات تلخ زیر آوار ماندن عزیزان و خراب شدن سرپناه در ذهنت تداعی میشه .
اما این در حالیه که رژیم آخوندی نه تنها هیچ اقدام مؤثری برای حل مشکلات مردم این منطقه انجام نداده بلکه با بی تفاوتی وبی عملی ودروغ پردازی روی ابعاد این فاجعه سرپوش گذاشته و تبلیغات دروغی را عوامفریبانه درتلویزیونهای حکومتی نمایش میده .ولی دوران فریبکاری و دجالیت آخوندی بسر اومده ودستشون رو شده . توجهتون رو به این گزارش جلب می کنم .

.........................................

گزارش دوم « منطقه فقیر نشین چابهار »


چهره کریه و درد ناک فقری که در حاکمیت غارتگر آخوندی بر مردم محروم میهن ما تحمیل شده ، دیگر قابل پوشاندن هم نیست .چرا که در جای‌جای میهن اشغال‌شده ملموس و قابل‌رویته و کار به جایی رسیده که رسانه‌ها و مهره‌های رژیم هم به آن اعتراف می کنن . بندر چابهار ازجمله مناطقیه که از دستبرد وغارت کارگزاران این حکومت در امان نمانده باهم به چابهار می ریم تا درد ورنج این مردم را باهم ببینیم که چطور روزگارشون رو می گذرونن.

گزارش یکی از اعضای کانونهای شورشی از وضعیت زلزله زدگان سرپل‌ذهاب

شروع فصل سرما و شرایط جانکاه بازماندگان زلزله کرمانشاه
لطفا به اشتراک بگذارید: