بحرانهای دامنگیر رژیم ایران از اف ای تی اف و تحریمهای آمریکا تا بودجه ۹۸

ارگان دولت روحانی در واکنش به رد لایحه سی اف تی توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام و برگرداندن آن به مجلس رژیم، به نقل از یک نماینده مجلس آخوندی، نوشت: مجمع، روح قانون پولشویی را گرفت. با این تصمیم باقی مواد لایحه یاد شده نیز معنای خود را از دست می‌دهند و عملاً امکان مبارزه جدی با پولشویی فراهم نخواهد شد.

فتحی عضو کمیسیون حقوقی مجلس گفت: حذف ماده مورد اختلاف میان مجلس و مجمع می‌تواند باعث عدم پذیرش اقدامات ایران از طرف FATF گردد. ممکن است FATF در اجلاس بهمن‌ماه تصمیمات سختگیرانه‌ تری علیه ایران اتخاذ کند.

 

اسحاق جهانگیری معاون اول آخوند روحانی با نگرانی از تحریمها گفت: در شرایطی قرار گرفته‌ایم که به دلیل تحریم‌های ظالمانه آمریکا بخش‌هایی از اقتصاد کشور هدف گذاری شده‌اند و با مشکل روبه رو هستند؛ اما هدف سیاست‌های تحریمی آمریکا فروپاشی اقتصاد (نظام) بوده و به اعتقاد خود می‌خواهند مردم را در تنگنا قرار دهند تا علیه (نظام) دست به اعتراض بزنند.

پاسدار علی لاریجانی، رئیس مجلس ارتجاع، در مورد اصلاحات مدنظر خامنه‌‌ای درباره بودجه سال ۹۸ گفت: خامنه‌ای روی صندوق توسعه تأکید دارد که این صندوق برای بودجه جاری استفاده نشود. لذا باید بودجه جاری ضعیف‌تر شود.

کارشناسان اقتصادی می گویند : صندوق توسعه ملی که خامنه‌ای برای جلوگیری از کسر بودجه آن بررسی لایحه بودجه سال ۹۸ را متوقف کرده است، برای مخارج مداخلات خارجی رژیم مورد استفاده قرار می‌گیرد. خامنه‌ای در بهمن ماه سال گذشته اجازه برداشت چهار میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی را به دولت داد که ۶۰ درصد آن به نظامیان به ویژه سپاه پاسداران و نیروی تروریستی قدس تعلق گرفت
لطفا به اشتراک بگذارید: