در خاطره روزها ۲۷ آذر ۱۳۹۷ – ۱۸ دسامبر


در خاطره روزها ۲۷ آذر ۱۳۹۷  


[caption id="attachment_192867" align="alignleft" width="250"]جولیا از درخت پایین آمد جولیا از درخت پایین آمد[/caption]

۲۷ آذر ۱۸ دسامبر «۱۹۹۹ میلادی» جولیا از درخت پایین آمد


«جولیا هیل» فعال محیط زیست آمریکایی که در اعتراض به قطع درختان «چوب قرمز»، دو سال روی یک شاخة درخت هزار ساله در ارتفاع ۶۰ متری زندگی میکرد، پس از دریافت خبر توقف قطع درختان، از درخت پایین آمد. درختان چوب قرمز یا «رد وود»، از بلندترین درختان هستند.





[caption id="attachment_192868" align="alignleft" width="250"]پذیرش ژاپن به عضویت سازمان ملل پذیرش ژاپن به عضویت سازمان ملل[/caption]

۲۷ آذر ۱۸ دسامبر «۱۹۵۶ میلادی» پذیرش ژاپن به عضویت سازمان ملل


کشور ژاپن که در جنگ جهانی دوم در شمار «متحدین» بود و از نیروهای «متفقین» شکست خورده بود، ۱۱ سال پس از تأسیس سازمان ملل متحد، در این روز به عضویت این سازمان پذیرفته شد. ژاپن پس از جنگ جهانی دوم سالها تحت اشغال نظامی آمریکا بود.





[caption id="attachment_192869" align="alignleft" width="250"]لغو مجازات اعدام در انگلستان لغو مجازات اعدام در انگلستان[/caption]

۲۷ آذر ۱۸ دسامبر «۱۹۶۹ میلادی» لغو مجازات اعدام در انگلستان


در این روز مجازات اعدام در انگلستان غیر قانونی اعلام شد. مبارزه گام به گام با مجازات اعدام به اوائل قرن ۱۹ باز می‌گردد. در آن زمان ساموئل رومیلی، نمایندة مجلس عوام این کشور خواهان لغو مجازات اعدام برای جرائم غیر جنایی شد.





[caption id="attachment_192870" align="alignleft" width="250"]درگذشت برنشتاین درگذشت برنشتاین[/caption]

۲۷ آذر ۱۸ دسامبر «۱۹۳۲ میلادی» درگذشت «برنشتاین»


«ادوارد برنشتاین» صاحب فرضیة تجدید نظرطلبی در مارکسیسم. «برنشتاین» رهبر سوسیال دموکراتهای آلمان که زمانی از مارکسیست‌های فعال بود، عقاید خود را در روزنامة سوسیال دموکرات در انگلستان به چاپ رساند. وی معتقد بود سرمایه‌داری از درون متلاشی نمی‌شود و طبقة کارگر در یک روند دموکراتیک باید به حقوقش برسد.





[caption id="attachment_192871" align="alignleft" width="250"]درگذشت یوهان فون هردر درگذشت یوهان فون هردر[/caption]

۲۷ آذر ۱۸ دسامبر «۱۸۰۳ میلادی» درگذشت یوهان فون هردر


«یوهان فون هردر» فیلسوف مشهور آلمانی با تأثیر از انقلاب فرانسه، در نوشته‌هایش ادبیات و فرهنگ انقلابی را در آلمان رواج داد. او از شاگردان کانت فیلسوف معروف آلمانی بود و به نوبة خود ادیبان و شاعران برجسته‌ای چون گوته شاعر آلمان را پرورد.

لطفا به اشتراک بگذارید: