بررسی مافیای احتکار مسکن در مجله اجتماعی، اقتصادی

بررسی مافیای احتکار مسکن در مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۶۲ -۲۷آذر۱۳۹۷

با سلام و هزاران درود خدمت شما هموطنان عزیز ،مثل همیشه، مجله اجتماعی اقتصادی رو توام با درد و اعتراض ، رنج و فریاد ، و البته با امید به سپری شدن شبهای سرد وزمستانی حاکمیت آخوندی ورق میزنیم . اما این مجله صفحه آخری هم داره ،که روی آن با خطی درشت و برجسته حک شده ،یگانه راه حل برای عدالت اجتماعی و آزادی ،ایستادگی و مقاومت به هر قیمته.

با درود مجدد به تک تک شما، برنامه امروزمون حاوی «اخبار »در ادامه گزارش « غارتگری عامل توقف پروژه های عمرانی » را می بینید . وسپس گزارشی تهیه شده از‍« مافیای احتکار مسکن » و سر انجام گزارش «گرانی و تورم بلای جان مردم.» تقدیم حضورتون می شه .تا لحظاتی دیگه برنامه رو با اخبار شروع میکنیم .

اخبار مجله اجتماعی- اقتصادی


خط فقر از ۲ میلیون و ۷۲۸ هزار تومان گذشت


مرکز پژوهش‌های مجلس ارتجاع در گزارشی اعتراف کرد : خط فقر در تابستان ۱۳۹۷ نشان از کاهش قابل توجه قدرت خرید خانوار دارد. این گزارش افزود خط فقر مطلق برای یک خانوار چهار نفره در شهرستان تهران، ۳۰۰ هزار تومان افزایش یافته و از ۲ میلیون و ۷۲۸ هزار تومان گذشت. شایان ذکر است که بسیاری کارشناسان اقتصادی رژیم خط فقر را تا ۶ میلیون تومان هم برآورد می کنند.

غارت سرمایه های کشور توسط دولت با افزایش نرخ ارز


گزارش کارشناسان اقتصادی رژیم: در اقتصاد ایران که بیش از ۹۰ درصد صادرات با رانت منابع ارزان و متعلق به همه مردم انجام می‌شود، افزایش نرخ ارز به عامل اصلی در جهت کسب رانت‌های هر چه بیشتر و تسریع خروج منابع و ثروت‌های ملی و کالاها و مایحتاج عمومی، تبدیل می‌شود.

مافیای شکر حکومتی عامل ورشکستگی هفت تپه


خبرگزارشی حکومتی ایلنا: کارگران هفت‌تپه معتقدند آنچه باعث شد این کارخانه زمین بخورد، مافیای واردات شکر بوده است. با کاهش تعرفه شکر از سال ۸۵ شاهد افزایش واردات شکر بودیم که رکورد آن به بیش از یک میلیارد دلار رسید. در سال ۹۴ شرکتی که زیان‌ده شده بود، با ۵ درصد ارزش کل ثمن معامله به بخش خصوصی واگذار شد. لازم به ذکر است که دارایی شرکت ۲۱۳ میلیون دلار بوده که تنها به ۲ میلیون دلار یعنی یک صدم ارزش دارایی و با پیش پرداخت به وابستگان حکومتی واگذار شده است.

خرید تغذیه ناسالم عامل مرگ خاموش کارگران می باشد


خبرگزاری حکومتی ایلنا در گزارشی اعتراف کرد:کاهش۵۳۱ کیلوکالری دریافتی روزانه از سهم سبد سالم و مغذی در کنار کاهش ۸۲ درصدی قدرت خرید، خانوار کارگری را برای بقا مجبور به «ارزان‌خری» کرده است. این رسانه افزود: بله «ارزان خری» کلید مرگ خاموش خانوار کارگری است و عامل مهم بیماری‌های متابلیکی همچون فشارخون و ... می‌باشد.

موج جدید مهاجرت روستاییان ناشی از بحران اقتصادی در راه است


یکی از کارگزاران رژیم: تاکنون ایران دو موج بزرگ مهاجرت را تجربه کرده است اولین موج در ارتباط با اصلاحات ارضی بود و موج دوم به تورم و گرانی دهه هفتاد ارتباط داشت و در شرایط فعلی ما در وضعیتی قرار داریم که امکان بروز موج سوم هم هست.

سیستان و بلوچستان؛ رکورددار بازماندگان از تحصیل در کشور


مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان: از 142 هزار کودک هم‌چنان بازمانده از تحصیل، چیزی حدود 50 درصد متعلق به محروم‌ترین استان ایران است‌. ‌سیستان و بلوچستان رکوردار بازماندگان از تحصیل در میان 31 استان ایران است و دختران نیز رکورددار بازماندگان از تحصیل در سیستان و بلوچستان هستند.

سوءتغذیه کودکان کاردرشرایط سخت اقتصادی


مدیرعامل انجمن حامیان کودکان کار و خیابان: در چنین وضعیتی دسترسی کودکان کار به مواد غذایی با ارزش سخت شده و به همین دلیل احتمال ابتلای این کودکان به سوءتغذیه افزایش یافته است.

مرگ سالیانه ۱۶۰۰ کارگر در سوانح کاری


خبرگزاری حکومتی ایمنا: در ایران نیز سالانه یک هزار و ۶۰۰ نفر به علت حوادث ناشی از کار جان خود را از دست می دهند. ارائه چنین آماری در حالی است که در یکی دو سال اخیر، مسئولان مدام صحبت از کاهش تلفات حوادث کار می گویند..

.........................................

گزارش اول « مافیای احتکار مسکن »


گزارشی را از پروژه های به اصطلاح عمرانی و نیمه تموم رو با هم دیدیم .حالا می خواهیم نگاهی داشته باشیم به وجه دیگری از این غارتگری وچپاول این حاکمیت با عنوان « مافیای احتکار مسکن ». طی ماه‌های اخیر به موازات رشد بی سابقه بهای مواد غذایی، سوخت، کرایه، حمل و نقل، دارو، درمان و یا در بخش های خدماتی، شاهد رشد قارچگونه بهای مسکن در شهرهای مختلف کشور هستیم .
مدیم
وضعیت به‌قدری بحرانیه که بنا به داده های حکومتی، بسیاری از خانواده‌ها به دلیل درآمدهای ناچیز، دیگر امکان تهیه مسکن و یا خرید خونه و آپارتمان را ندارند. این در حالی است که متولیان، کارگزاران و آقازاده‌های حکومتی در ناز و نعمت و در خونه‌های لوکس و میلیاردی زندگی می‌کنند. به این گزارش توجه کنید .

...................................

گزارش دوم « گرانی تورم بلای جان مردم »


بسیاری از تحلیل گران مسائل اقتصادی به‌درستی بر این باور ندکه بحرانٍ روبه رشدٍ گرانی و تورم در دیکتاتوری فاسد و غارتگر آخوندی، دیگه مهارشدنی نیست. ولی کارگزاران حکومتی به دنبال فریب مردم، چیز دیگه ای رو می خواهند به خورد مردم بدن. ولی چه کسی است که ندونه پشت این همه گرونی وتورم، باندهای مافیایی همین رژیم آخوندی خوابیده که امان مردم رو بریده وبه خاک سیاه نشونده و سفره هاشون رو خالی گذاشته ،بله مردم آگاه میهنمون دیگه فریب خیمه شب بازیهای آخوندی رو نمی خورن. همکارانم گزارشی از این بحران گرانی تهیه کردند که باهم می بینیم .

وضعیت زلزله زدگان سر‌پل‌ذهاب در مجله اجتماعی، اقتصادی

فاجعه‌ای به‌نام شهرداری و شهرسازی
لطفا به اشتراک بگذارید: