جولیو ترتزی: تهدیدات تروریستی رژیم تهران-۲۰دقیقه-۲۸ آذر

جولیو ترتزی: تهدیدات تروریستی رژیم تهران-۲۰دقیقه-۲۸ آذر


 

جولیو ترتزی وزیر خارجه سابق ایتالیا طی مقاله یی که در تاون هال درج شده خواستار مقابله کشورهای غربی با اقدامات تروریستی رژیم ایران شد. بخشهایی از این مقاله را باهم از نظر می گذرانیم:

گزارش

جولیو ترتزی: تهدیدات تروریستی رژیم تهران

طی سال 2018، حداقل چهار طرح تروریستی رژیم ایران در خاک کشور های غربی کشف شدند. در ماه مارس، در آلبانی نیروهای عمل کننده ، هنگام طراحی برای حمله به محل اقامت محلی بیش از 2000 نفر از اعضای تبعیدی نیروی اصلی اپوزیسیون ایران، سازمان مجاهدین خلق سازمان مجاهدین خلق ایران دستگیر شدند.

 در ماه ژوئن، مقامات چند کشور اروپایی طرح منفجر کردن مواد منفجره در یک جلسه در پاریس را متوقف کردند. این جلسه توسطائتلاف ا صلی شورای ملی مقاومت ایران تحت رهبری خانم مریم رجوی سازمان داده شده بود.

اگر این طرح با موفقیت اجرا شده بود، نمی توان گفت که چه تعدادی از صد هزار شرکت کننده ممکن بود کشته شوند، یا این که چه تعداد از تلفات شامل صدها نفر از مقامات بلندپایه سیاسی بود ،که از سراسر جهان به این گردهمایی آمده بودند .

مدت کوتاهی پس ازآن حادثه، فاش شد که یک شهروند ایرانی و یک آمریکایی ایرانی تبار در ایالات متحده برای جاسوسی از سوی رژیم تحت تعقیب قانونی قرار گرفته اند و علیه آنان اعلام جرم شده است . در بررسی های جنایی مشخص شد که فعالان سازمان مجاهدین خلق اهداف اصلی آنها بوده اند و اگر جاسوسی ادامه پیدا می کرد احتمالا منجر به حملات تروریستی در داخل آمریکا می شد.

سرانجام ، در ماه اکتبر، مقامات دانمارک اعلام کردند یک مهاجم را که توسط تهران فرستاده شده بود، تا اقدام به حذف فیزیکی ایرانیان بکند دستگیر کردند . این امر باعث شد تا دولت دانمارک خواستار اقدام جدی شود و اتحادیه اروپا را به شدت تحت فشار قرار داد تا اقدامات تروریستی رو به رشد ایران را جدی بگیرد.

مخالفان، تنها اهداف طرح های تروریستی تهران نیستند. ا خیرا ماتئو سالوینی معاون نخست وزیر و وزیر کشور ایتالیا ماهیت تروریستی حزب الله لبنان را برجسته کرده است.

این شنبه، جوامع ایرانی در 50 محل در سراسر جهان با یکدیگر کار کردند تا توجه بیشتری را به فرصت هایی که برای تغییر در میهن شان وجود دارد، جلب کنند .

پیام قیام سراسری در دسامبر و ژانویه گذشته به طرز بی سابقه ای هر گونه شک و تردید را از بین می برد و همه فهمیدند که مردم ایران خواستار تغییر هستند

https://townhall.com/columnists/giulioterzi/2018/12/14/tehrans-terror-threats-call-for-collective-action-by-western-nations-n2537483
لطفا به اشتراک بگذارید: