در خاطره روزها ۲۸ آذر ۱۳۹۷ – ۱۹ دسامبر


در خاطره روزها ۲۸ آذر ۱۳۹۷  


[caption id="attachment_193221" align="alignleft" width="250"]تجلیل از تانیا تجلیل از تانیا[/caption]

۲۸ آذر – ۱۹ دسامبر «۱۹۸۸ میلادی» تجلیل از تانیا، چریک آمریکای لاتین


۳۱ سال پس از کشته شدن «هیدی بایدر» معروف به «تانیا» استخوانهای او از بولیوی به کوبا حمل شد و در «سانتا کلارا» دفن گردید. «تانیا» تنها چریک زن بود که همراه «چه گوارا» از کوبا به بولیوی رفت و در ۳۱ اوت ۱۹۶۷ در درگیری با ژاندارمهای بولیوی کشته شد.





[caption id="attachment_193222" align="alignleft" width="250"]گروگانگیری در پرو گروگانگیری در پرو[/caption]

۲۸ آذر – ۱۹ دسامبر «۱۹۹۶ میلادی» گروگانگیری در پرو


کمونیست‌های «پرو» میهمانان سفارت ژاپن را در داخل این سفارت در شهر لیما (پایتخت پرو) به گروگان گرفتند. این گروگانگیری پر سر و صدا تا ماه آوریل ۱۹۹۷ طول کشید.





[caption id="attachment_193223" align="alignleft" width="250"]شهادت شکرالله پاک نژاد شهادت شکرالله پاک نژاد[/caption]

۲۸ آذر ۱۳۶۰۱۹ دسامبر شهادت شکرالله پاک نژاد


انقلابی نامدار میهن، شکرالله پاک نژاد، که در مرداد سال ۶۰ پس از اجرای قراری که با یکی از اعضای مجاهدین داشت دستگیر شده بود، بعد از تحمل شکنجه‌های وحشیانه، در زندان اوین، به شهادت رسید. وی در سال ۱۳۴۸ به جرم ایجاد یک تشکل مسلح انقلابی دستگیر و با انقلاب ضد سلطنتی آزاد شد.





[caption id="attachment_193224" align="alignleft" width="250"]نبرد هوایی عراق و ایران نبرد هوایی عراق و ایران[/caption]

۲۸ آذر – ۱۹ دسامبر «۱۳۵۳ میلادی» نبرد هوایی عراق و ایران


یک نبرد هوایی در مرز ایران و عراق میان جنگنده‌های دو کشور روی داد. این نا‌آرامی‌های مرزی پس از الغای سلطنت در عراق در سال ۱۹۵۸ میلادی هر از گاهی صورت می‌گرفت. مرز عراق با ایران را انگلیسی‌ها پس از تصرف آن سرزمین در جنگ جهانی اول ترسیم کردند.





[caption id="attachment_193225" align="alignleft" width="250"]شناسایی استقلال آمریکا توسط فرانسه شناسایی استقلال آمریکا توسط فرانسه[/caption]

۲۸ آذر – ۱۹ دسامبر «۱۷۷۷ میلادی» شناسایی استقلال آمریکا توسط فرانسه


دولت وقت فرانسه به دلیل خصومتی که با انگلستان داشت، استقلال مهاجر‌نشینان انگلیسی در آمریکای شمالی را به رسمیت شناخت. سرانجام نیز پس از مبارزات طولانی مردم آمریکا، پیمان به رسمیت شناخته شدن آمریکا به عنوان یک کشور مستقل توسط نمایندگان آمریکا و انگلستان در سال ۱۷۸۳ در پاریس امضا شد.



لطفا به اشتراک بگذارید: