کاهش صادرات نفت ایران به هند-۲۰دقیقه-۲۸ آذر

کاهش صادرات نفت ایران به هند-۲۰دقیقه-۲۸ آذر




به گزارش خبرگزاری رویترز، واردات نفت هند از ایران در ماه نوامبر ۲۷۶ هزار بشکه در روز بوده است، که در مقایسه با ماه اکتبر، کاهشی ۴۱ درصدی را نشان میدهد.

گزارش

کاهش صادرات نفت ایران به هند





در حال حاضر بزرگترین صادرکنندگان نفت به هند به ترتیب کشورهای عراق و عربستان سعودی هستند و جایگاه ایران از رتبه ششم به مکان چهارم تنزل پیدا کرده است.

کاهش واردات نفت هند از ایران به دلیل تحریم های نفتی علیه رژیم ایران ، که هدف توقف کامل صادرات نفت ایران را دنبال می کند، صورت گرفته است. این در حالی است که آمریکا به هشت کشور، از جمله هند، شش ماه فرصت داده تا واردات نفت خود از ایران به صفر برسانند.

کره جنوبی نیز با اینکه دارای معافیت شش ماهه برای واردان نفت از ایران است، برای سومین ماه پیاپی نفتی از رژیم ایران خریداری نکرد.

خبرگزاری رویترز براساس داده های گمرکی در روز شنبه ۲۴ آبان نشان داد که کره جنوبی در ماه نوامبر نیز نفتی از رژیم ایران وارد نکرده است. پیش از این سئول یکی از خریداران عمده نفت ایران بوده است.

رویترز می‌گوید واردات نفت کره جنوبی از ایران در حالی «صفر» است که خریداران در مورد توافق های جدید با رژیم ایران مذاکره می کنند.

آمریکا خواستار یک توافق جامع با رژیم ایران است که برنامه هسته ای و فعالیت های مخرب منطقه ای این رژیم را نیز در برگیرد.

منابع مطلع به رویترز گفته اند که کره جنوبی براساس معافیت شش ماهه می تواند حدود ۲۰۰ هزار بشکه در روز که بیشتر آنها شامل میعانات گازی می باشد، از ایران نفت خریداری کند. اما خریداران کره جنوبی برای تهیه این محصول به دنبال فروشندگان جایگزین، نظیر قطر هستند.

در پی آغاز تحریم نفتی و خروج چند شرکت بزرگ نفتی از پروژه های سرمایه گذاری در ایران، شرکت عظیم «روسنفت»roosneft نیز از سرمایه گذاری ۳۰ میلیارد دلاری خود با رژیم ایران انصراف داد.

بر اساس تازه ترین گزارش سازمان کشورهای صادرکننده نفت، اوپک، تولید نفت ایران در ماه نوامبر ۳۸۰ هزار بشکه در روز کاهش یافته است.

یک ماه پس از بازگشت همه تحریم‌ ها علیه رژیم ایران، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه این رژیم اعلام کرد که درآمدهای این رژیم به یک سوم کاهش پیدا کرده

https://ir.voanews.com/a/oil-iran-india/4699209.html
لطفا به اشتراک بگذارید: