تحولات ایران وجهان در۲۰ دقیقه-۳ دی

تحولات ایران وجهان در۲۰ دقیقه-۳ دی


 

1-وزارتخارجه آمریکا: سفارتخانههای رژیم ایران پوششی برای فعالیتهای تروریستی است. عباس عراقچی یکی از معروفترین دیپلومات تروریستهای رژیم استعراقچی یکی از معروفترین دیپلومات  

2-اعتراض وزارت خارجه افغانستان به رژیم ایران به خاطر رفتار غیرانسانی با پناهجویان افغانی، احضار معاون هیأت نمایندگی رژیم در کابل احضار معاون هیأت نمایندگی رژیم در کابل

 

3-ادامه حملات جنایتکارانه رژیم اسد به مناطق مسکونی ادلب:‌حملات جنایتکارانه اسد به ادلب  

گزارش 1ـ عباس عراقچی از معروفترین تروریستها

وزارت خارجه آمریکا: دیپلوماسی پوش تروریسم آخوندهاست و عباس عراقچی از معروفترین تروریستهاست

گزارش

عباس عراقچی از معروفترین تروریستها

سایت وزارت خارجه آمریکا

رژیم ایران برای انجام طرحهای تروریستی اش علیه کشورهای عربی و غربی اذنابش را بکار می گیرد .

اقدامات تروریستی این رژیم تنها به شبه نظامیانش محدود نمی شود بلکه سفرای این رژیم نیز سهمی در آن دارند.

تعدادی از دیپلماتهای ایران اعضای سپاه قدس به سرکردگی قاسم سلیمانی هستند که از دیپلماسی و پوش نیروهای خفته ای که دارند برای اجرای اعمال تروریستی استفاده می کنند

اعضای یکان جنبش های آزادیبخش سپاه پاسداران به وزارت خارجه رژیم ایران وابسته هستند .

در سال ۱۹۸۶ خمینی دستور داد که این یکان به وزارت خارجه منتقل شود تا طرحهای خبیث خود را اجرا کند .

رژیم ایران تروریست های وابسته به خود در خارج کشور را تحت پوش دیپلماتیک در سفارت خانه هایش بکار می گیرد.

رژیم ایران سفارت خانه هایش را به پایگاههایی برای طراحی تروریستی و دخالت در امور دولت های میزبان اپوزیسیون و اخراج آنها تبدیل کرده است.

برجسته ترین دیپلماتهای وابسته به سپاه قدس و مسؤلین عملیات تروریستی در خارج عبارت اند از :

 غلامحسین محمد نیا، سفیر ایران در آلبانی

رضا امیری مقدم ، معاون اطلاعات ایران

ایرج مسجدی، سفیر ایران در عراق

عباس عراقچی ، سرپرست تیم مذاکره کننده ایران درپرونده اتمی

 اسد الله اسدی ، دبیر سوم سفارت ایران در وین

سفرای رژیم ایران تروریست هایی با رتبه دیپلمات هستند

https://twitter.com/DOTArabic/status/1076228524875366400

 

#ألبانیا hashtag on Twitterوزارت خارجه آمریکا عراقچی

 

 

 

گزارش3 ـ حمایت از محکومیت نقض حقوق بشر در ایران

رابرت پالادینو از سخنگویان وزارت خارجه آمریکا حمایت کشورش از قطعنامه مجمع عمومی علیه نقض حقوق بشر در ایران را اعلام کرد

گزارش

حمایت از محکومیت نقض حقوق بشر در ایران

 

رابرت پالادینو:

ما از بیانیه‌های جدید صادر شده توسط فرانسه و پارلمان اتحادیة اروپا و قطعنامه ارائه شده توسط کانادا در ملل متحد که دیروز مورد تصویب یک اکثریت روشن قرار گرفت استقبال می‌کنیم .این قطعنامه مجدداً توجه جهان را به پرونده منزجرکننده حقوق بشر رژیم ایران جلب نمود.

وی افزود: چنین بیانیه‌های روی نگرانی عمیق جامعة جهانی در قبال نقض روزانه حقوق بشر مردم ایران تأکید میکند.

پالادینو اضافه کرد: فوت مشکوک تعداد زیادی اشخاص در زمانیکه در بازداشت رژیم ایران قرار داشتند هنوز مورد تحقیق قرار نگرفته است

وی همچنین گفت: آمریکا به حمایت از مردم ایران ادامه میدهد و خواستار آزادی‌های بنیادین آنهاست از جمله آزادی اندیشه، مذهب و عقیده که حق آنهاست و بدرستی مستحق آن هستند.

تایم کد: 07:00-06:48

پالادینو در مورد سوریه گفت: بنظر ما تنها راه‌حل سیاسی در سوریه، روندی است که باید به رهبری ملل متحد در ژنو دنبال شود و این شامل تغییرات قانون اساسی نیز میشود...

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بر همکاری کشورش با ترکیه در مورد مسائل سوریه هم تأکید کرد. وی بر حفظ اتش بس و کمک به آوارگات تأکید نمود

DOS_Breifing توجیه روزانه وزارت خارجه آمریکا پالادینو

 

گزارش4 ـ اخراج دو دیپلمات رژیم ایران از آلبانی / گزارشی از اسکای نیوز

اخراج سفیر و رئیس ایستگاه اطلاعات رژیم ایران از آلبانی همچنان مورد بحث و بررسی رسانه های خبری است. گزارشی از اسکای نیوز را با هم ببینیم

گزارش

اخراج دو دیپلمات رژیم ایران از آلبانی

آلبانی ، جدیدترین ایستگاه طرحهای مخفیانه رژیم ایران است که از بکارگیری سفارخانه هایش در کارهای تروریستی خودداری نمی کند

چه برای هدف قرار دادن مخالفانش و چه برای گسترش تروریسم و ترس در خارج از مرزهای خود.

مقامات در تیرانا تصمیم به اخراج دو دیپلمات ایرانی گرفتند چرا که آنها مشکوک به فعالیت های غیر قانونی بودند

پیشتر در فرانسه و دانمارک نیز چنین گامهایی علیه رژیم ایران برداشته شده بود . دو طرح تروریستی جداگانه این رژیم علیه اپوزیسیونش در این کشورها خنثی شده بود . در این طرحها نیز دیپلماتهای رژیم دست داشتند که در رآس آنها اسد الله اسدی یکی از کارکنان سفارت رژیم ایران در اتریش قرار داشت

طرحهای تروریستی رژیم ایران از ابتدای روی کار آمدن خمینی و سرنگونی شاه شروع شده است

در این طرحها بیش از ۶۰ تن از شخصیتهای مخالف رژیم قربانی شدند

در اجرای این طرحها بازوی خارجی سپاه پاسداران و برجسته ترین شبه نظامیان وابسته به این رژیم یعنی حزب الله لبنان قرار دارد

(بختیار نشان داده نشود ـ دکتر کاظم نشان داده شود)

 آمریکا هم اکنون با ایجاد یک استراتژی قصد دارد تا از طریق همکاری بهتری میان کشورها با عملیات تروریستی این رژیم و سر انگشتان او در کشورهای جهان مقابله کند.

 راهی طولانی در مبارزه با ترور و جنایت.

اخراج دو دیپلمات رژیم ایران از آلبانی / گزارشی از اسکای نیوز

 

گزارش5 ـ سفارتخانه های رژیم ایران لانه های ترور و جاسوسی

تلویزیون اسکانی نیوز درباره اخراج سفیر رژیم ایران از آلبانی با حسین داعی الاسلام مصاحبه یی انجام داده است که بخشهایی را باهم می بینیم:

گزارش

سفارتخانه های رژیم ایران لانه های ترور و جاسوسی

در رابطه با دلایل تروریسم رژیم ایران در کشورهای اروپایی حسین داعی الاسلام عضو شورای ملی مقاومت ایران از تیرانا پایتخت آلبانی به اسکای نیوز گفت:

سفارت رژیم ایران در زمان شاه و خمینی یک سفارت بسیار کوچک بود ولی بعد از انتقال مجاهدین به این کشور رژیم در سال ۲۰۱۶ غلامحسین محمد نیا را بعنوان سفیر خود در آلبانی منصوب کرد . این فرد در گذشته معاون وزارت اطلاعات در امور بین المللی و نیز یک عضو هیأت مذاکره کننده در پرونده اتمی این رژیم بود . او عضو هیأت ظریف در گفتگوهای اتمی رژیم بوده ولی وقتی که به آلبانی آمد یک شبکه تروریستی تشکیل داد تا علیه سازمان مجاهدین خلق ایران دست به عملیات تروریستی بزند

در ماه مارس امسال دولت و پلیس آلبانی یک طرح بزرگ تروریستی را فاش کرد که اطلاعات رژیم ایران در سفارتش در آلبانی طراحی کرده بود. آنها قصد داشتند در مارس گذشته در جشن های نوروزی یک خودرو انفجاری بزرگ را در مقابل مقر سازمان مجاهدین خلق درتیرانا منفجر کنند . این طرح کشف شد و دو تن از عوامل اطلاعات رژیم ایران از آلبانی اخراج شدند . در آوریل امسال ادی راما نخست وزیر آلبانی گفت دولت آلبانی در همکاری با کشورهای اروپایی در مقابل طرحهای تروریستی رژیم ایران می ایستد

 حسین داعی الاسلام افزود:

 رژیم ایران سفارت خانه هایش را در تمامی کشورهای اروپایی به پایگاهی برای اجرای عملیات تروریستی علیه سازمان مجاهدین خلق تبدیل کرده است

رژیم ایران بالاترین مسئولین اطلاعاتی اش را به آلبانی فرستاده و همانطور که دیدیم یکی از عناصر وزارت اطلاعات این رژیم بنام اسداله اسدی به دو نفراز عناصر اطلاعات رژیم مواد منفجره تحویل داده تا برای انفجار گردهمایی سالانه مقاومت ایران در پاریس در ماه ژوئن مورد استفاده قرار دهد. الآن دغدغه این رژیم همانا حضور مجاهدین خلق در داخل ایران است چرا که نقش آنها در تظاهرات واعتراضات داخل ایران روشن است .

کمیسیون امنیت شورای ملی مقاومت ایران تا بحال در اطلاعیه های مفصل این موضوعات راحول فعالیتهای سفرا وعناصر سفارتخانه های رژیم آخوندی چه در آلبانی وچه در کشورهای دیگر تشریح کرده است مثلا محمد نیا در همین آلبانی شبکه هایی را تشکیل داده واز لندن فردی را بنام خدابنده وهمسرش آن سینگلتون که به مزدوری معروفند به آلبانی آورده است که کارشان نشر اکاذیب علیه مجاهدین خلق ودرج این اکاذیب در رسانه ها مثلا در الجزیره انگلیسی یا کانال بی بی سی 4 یا در روزنامه گاردین و غیره است .

 تمامی اینها توسط وزارت اطلاعات رژیم علیه سازمان مجاهدین خلق تدوین وتوسط سفارتخانه های آن منتشرمیشوند چرا که رژیم ایران ٬سازمان مجاهدین خلق را تهدید اصلی خود میداند ووضعیت خیابانهای ایران گواه این واقعیت است.

اسکای نیوز-مصاحبه علی قادری

 

گزارش6 ـ ورود ناو هواپیما بر « یو اس اس جان سی استینس »آمریکا به آبهای خلیج فارس

روز جمعه ناو هواپیما بر یو اس اس جان استینس وارد آبهای خلیج فارس شد . این اقدام آمریکا اولین بار پس از خروج این کشور از معاهده هسته ای با رژیم ایران و شکستن طولانی ترین غیبت بعد از حملات ۱۱ سپتامبر است و اقدامی بی نظیر است

گزارش

ورود ناو هواپیما بر « یو اس اس جان سی استینس »آمریکا به آبهای خلیج فارس

ورود ناو هواپیمابر یو اس اس جان استینس به آبهای خلیج فارس در حالی صورت می گیرد که سران رژیم ایران مستمرا تهدید می کنند تنگه هرمز را بعنوان دهانه آبی خلیج فارس می بندند. این تنگه معبری است که یک سوم تبادلات نفتی جهان از آن صورت می گیرد .

آسوشیتد پرس نوشت قایقهای جنگی پاسداران و نیز هواپیماهای بی سرنشین و شلیک موشک توسط سپاه پاسداران بر این ورود سایه انداخته اند .

وزیر دفاع کنونی آمریکا که در حال کناره گیری است، به دنبال عملیات نیروی دریایی بود که با آن بتواند با هواپیماهای جنگنده و پهپاد به پایگاه های هوایی آمریکا پوشش دهد.

همزمان با برگزاری مانور نظامی سپاه پاسداران در خلیج فارس، ناو هواپیمابر آمریکایی یو اس اس جان سی استنیس وارد منطقه خلیج فارس می شود .

 

به گزارش آسوشیتدپرس، این نخستین ناو هواپیمابر آمریکایی است که پس از خروج آمریکا از توافق هسته ای وارد منطقه خلیج فارس می شود.

وال‌استریت‌ژورنال، روز ۱۳ آذر به نقل از مقام‌های وزارت دفاع آمریکا، نوشته ‌بود ناو هواپیمابر «یواس‌اس جان سی. استنیس»، پس از یک دوره غیبت طولانی، به آب‌های خاورمیانه باز می‌گردد.

سران رژیم ایران چندین بار با هدف دلگرمی دادن به عوامل خود تهدید کرده‌اند که اگر نتوانند نفت صادر کنند کشورهای دیگر هم امکان صدور نفت نخواهند داشت. تهدیدی که توسط آمریکا یا کشورهای منطقه جدی گرفته نمی شود .

پس از این تهدیدها، دریاسالار جان ریچاردسون، فرمانده عملیاتی نیروی دریایی آمریکا، به رژیم هشدار داد که ایالات متحده با استفاده از زور هم که شده آزادی رفت‌وآمد کشتی‌ها در تنگه هرمز را حفظ خواهد کرد.

 

ورود ناو هواپیما بر « یو اس اس جان سی استینس »آمریکا به آبهای خلیج فارس

 

 

گزارش7 ـ تلاش آمریکا برای محکومیت رژیم ایران در پرونده یمن

خبرگزاری رویترز پنجشنبه ۲۹ آذر به نقل از منابع دیپلماتیک خبر داد آمریکا خواهان گنجاندن محکومیت رژیم ایران در پیش‌نویس قطعنامه‌‌ای است که برای آتش‌بس در استان الحدیده یمن، در حال نگارش است

گزارش

تلاش آمریکا برای محکومیت رژیم ایران در پرونده یمن

شورای امنیت سازمان ملل متحد در حال بررسی پیش‌نویس قطع‌نامه‌ای ارائه شده از سوی انگلستان برای اعلام پشتیبانی از توافق آتش‌بس در الحدیده است؛ توافقی که هفته گذشته در رایزنی‌های سوئد میان طرف‌های یمنی حاصل شد.

پیش‌نویس ارائه شده از سوی انگلستان همچنین از آنتونیو گوترز دبیرکل سازمان ملل متحد می‌خواهد پیشنهادهایی درباره چگونگی نظارت بر آتش‌بس و استقرار نیروهای امنیتی در شهر ارائه دهد.

متن اولیه پیش‌نویس که رویترز در جریان آن قرار گرفت «کمک تسلیحاتی از هر طرفی باشد» را محکوم کرده و آن را «نقض قطعنامه‌‌ صدور اسلحه به یمن» دانسته است، اما از هیچ کشوری نام نبرده است.

به گفته منابع دیپلماتیک، ایالات متحده با تعدیل این پیش‌نویس، خواستار محکوم کردن رژیم ایران در این بند شده، اما روسیه با این خواست آمریکا مخالفت کرده است . منابع دیپلماتیک می‌گویند ایالات متحده در پی آن است تا این قطعنامه در هفته جاری تصویب شود.

پیشتر روسیه علیه تلاش آمریکا برای محکومیت رژیم ایران به خاطر دخالت در بحران یمن رای داد. قطعنامه‌‌ شورای امنیت نیازمند موافقت 9 کشور عضو این شورا و عدم استفاده از حق وتو توسط کشورهای عضو دائم شورای امنیت است. این کشورها عبارتند از آمریکا، بریتانیا، فرانسه، روسیه و چین.

پیش از این گوترز در جلسه شورای امنیت گفته بود بقایای تعدادی موشک‌های بالستیکی که حوثی‌ها به سمت سعودی پرتاب کرده اند، نشان می دهد که این موشکها ساخت رژیم ایران است .

منبع

کلیپ های آرشیو شورای امنیت و موشک های بالستیکی رژیم در یمن

 

گزارش8 ـ تلاش رژیم ایران برای تبدیل سوریه به لبنان

اورینت نیوز می گوید رژیم ایران برای نفوذ هر چه بیشتر در سوریه منازل در اطراف دمشق را خریداری می کند تا شاید جنوب دمشق را هم به جایی مانند حومه بیروت تبدیل کند.با هم گزارشی را ببینیم

گزارش

تلاش رژیم ایران برای تبدیل سوریه به لبنان

رژیم ایران برای نفوذ هر چه بیشتر در سوریه خرید منازل در شهرهای اطراف دمشق شامل شهرک های یلدا ، بابیلاbabila و بیت سهمbeyt sahm را با قیمت های بسیار بالا خریداری می کند

این سیاست را شبه نظامیان او از طریق دلالها دنبال می کنند . عوامل رژیم ایران در سوریه خانه هایی که خریداری می کنند را به هتل و اقامتگاهها شیعیان تبدیل می کنند که به سوریه اعزام می کنند.

بر اساس اخبار وارده از سوریه دلالها در این مناطق بشدت فعال هستند تا برای رژیم ایران خانه های مردم را خریداری کنند.

آنها قصد دارند تا در اطراف زینبیه هر چه بیشتر املاک را خریداری کنند.

همین اواخر 15 منزل را که مساحت آنها بیش از ۱۰۰ متر مربع است خریداری کرده اند و آنها را به آپارتمان های اجاره ای تبدیل کرده اند.

درشهرک عقربaghrab در نزدیکی این منطقه نیز آنها کارگاههایی را خریداری کرده اند . در صورتی که کارگاهها خرابی هایی هم داشته باشد برای آنها مهم نیست .

شرکت هایی که رژیم ایران آنها را مشخص می کند برای ترمیم این گونه ساختمانها به سوریه می آیند.

خرید منازل و املاک در منطقه زینبیه در دفتری در شهرک یلدا پیگیری می شود.

در این دفتر تعدادی زن و مرد ایرانی و لبنانی تجمع کرده اند . به گفته اورینت آنها تلاش کرده اند که دو مزرعه و سه منزل را خریداری کنند .

املاکی که در جاده شهرک بابیلا به سوی زینبیه قرار دارند هدف دلالهای مرتبط با رژیم ایران است

تجار شیعه تعدادی از خانه ها را در این منطقه خریده اند .

حومه جنوبی دمشق هم به منطقه ای مانند ضاحیه بیروت تبدیل شده است.

رژیم ایران می خواهد از طریق شبه نظامیان فرقه گرایی که در سوریه دارد مشابه ضاحیه بیروت را با چراغ سبز اسد در حومه دمشق ایجاد کند .

اکثر مردم سوریه با پروژه های رژیم ایران در سوریه مخالف اند چرا که بیشتر آنها خانه هایشان را به تجار شیعه نمی فروشند حتی اگر تهدید به قتل یا زندان شوند.

اورینت = تلاش رژیم ایران برای تبدیل سوریه به لبنان

 

نگرانی از اخراج دیپلومات تروریستهای رژیم از اروپا

آخوند علیرضا سلیمی عضو مجلس ارتجاع از اخراج دیپلومات تروریستهای رژیم آخوندی از البانی و سایر کشورهای اروپایی ابراز نگرانی کرد و گفت: چرا در مقابل اخراج یکی پس از دیگری دیپلمات های وطنی و ایذای آنان سکوت کرده اید؟ می گویند ما زبان دنیا را بهتر می فهمیم شما ساکت باشید.

منبع خبر: خبرگزاری مجلس(رژیم) _ ۲/۱۰/۹۷

http://192.168.18.17/pages/Details.aspx?newsID=3276477

 

 

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: