ـ سفر امانوئل ماکرون به چاد و تشکیل ارتش مشترک علیه بنیادگرایان-۲۰دقیقه-۴دی

 سفر امانوئل ماکرون به چاد و تشکیل ارتش مشترک علیه بنیادگرایان-۲۰دقیقه-۴دی




5 کشور شمال غرب آفریقا موسوم به «ساحل آفریقا» برای مبارزه با بنیادگرایی منطقه ای با کمک مالی فرانسه ارتش مشترکی را تشکیل داده اند .این ارتش مشترک آفریقایی با استعداد 5 هزار نیرو به همراه 12 نیروی سازمان ملل و 4 هزار و 500 سرباز فرانسوی حفاظت از امنیت منطقه را به عهده دارند .یکی از این پنج کشور چاد است که امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه پیش از جشن های کریسمس به آنجا سفر کرده است .

گزارش

سفر امانوئل ماکرون به چاد و تشکیل ارتش مشترک علیه بنیادگرایان





 

به گزارش فرانسه ۲۴ «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه، روز -شنبه- به چاد سفر کرد. در این سفر دو روزه با نیروهای فرانسوی در منطقه ساحل که در عملیات منطقه بارخانه فعالیت می‌کنند دیدار کرد.

 عملیات بارخانه توسط چهار هزار نیروی فرانسوی صورت می گیرد . این نیروها برای تقویت کشورهای بی‌ثبات و ضعیف منطقه ساحل علیه بنیادگرایان و آدم‌ربایی‌های آنها در این منطقه فعالیت می کنند

 

کاخ الیزه دربیانیه ای گفت ، قرار است رئیس جمهور فرانسه در اولین سفر خود به این کشور شمال آفریقای مرکزی بر تعهد پاریس در مورد مبارزه با افراطی‌گری در جنوب منطقه صحرا تاکید کند.

ماکرون همچنین با «ادریس دبی»، رئیس‌جمهور چاد، و هیئتی از زنان این کشور دیدار کرد.

او همچنین به مناسبت جشن های کریسمس با سربازان فرانسوی در پایگاه فرماندهی بارخان در جامنا پایتخت چاد دیدار کرد

عملیات در غرب و مرکز آفریقا با ۴۵۰۰ سرباز فرانسوی اداره می شود . این نیروها وابسته به بزرگترین نیروی برون مرزی فرانسه هستند .

 درسال ۲۰۱۳برای برخورد با تروریسم در ساحل آفریقا ، فرانسوا اولاند دستور داد که نیروهای ویژه فرانسوی وارد عمل شوند . هدف توقف تروریسم در کل منطقه اعلام شد

در آن زمان عملیات نظامی علیه بنیادگراهایی بود که شمال کشور مالی را در کنترل داشتند.

 تنها چند ماه پیش از آن بنیادگرایان شکست خورده بودند و رهبر آنها مخفی شده بود.

 چهار سال است که در کشورهای بورکینافاسو، چاد، مالی، موریتانی و نیجر عملیات‌ها تحت فرماندهی فرانسه علیه شبه‌نظامیان بنیادگرا انجام می شود .

این دومین سفر ماکرون از این نوع پس از سفر سال گذشته به نیجر است.

رئیس‌جمهوری فرانسه در این سفر با فرماندهان یگان‌های انگلستان ، استونی، آلمان و اسپانیا که در این عملیات‌ها شرکت‌ دارند، ملاقات کرد.

سفر امانوئل ماکرون به چاد
لطفا به اشتراک بگذارید: