آلبانی خنثی شدن یک تعرض تروریستی را اعلام و سفیر ایران را اخراج کرد-۲۰دقیقه-۵دی

 آلبانی خنثی شدن یک تعرض تروریستی را اعلام و سفیر ایران را اخراج کرد-۲۰دقیقه-۵دی


 

روزنامه الشرق الاوسط(لندن) گزارشی از پیامدهای اخراج سفیر رژیم ایران از آلبانی درج کرد و نوشت این اقدام با استقبال واشنگتن روبرو شد:

گزارش

آلبانی خنثی شدن یک تعرض تروریستی را اعلام و سفیر ایران را اخراج کرد

چهارشنبه شب وزارت امور خارجه آلبانی، اخراج سفیر رژیم ایران و یک دیپلومات دیگر بدلیل صدمه زدن به امنیت ملی این کشور را اعلام کرد. در همین حال «مجاهدین خلق» خاطرنشان ساخت: مقامات آلبانی دو دیپلومات ایرانی را بدلیل دست داشتن سفارت ایران در یک طرح تعرض که هدف آن کمپ آنها در نزدیک تیرانا بوده اخراج کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه البانی به خبرنگاران در تیرانا گفت: این دو دیپلومات مشکوک به دست داشتن در فعالیتهایی بودند که به امنیت کشور صدمه وارد می‌آورد. آنها عناصری نامطلوب بوده اند.

حسین داعی الاسلام عضو مقاومت ایران در آلبانی به الشرق الاوسط گفت: این اخراج در پی خنثی شدن طرح حمله به جشن مجاهدین خلق توسط یک خودرو بمبگذاری شده در مارس گذشته انجام میشود. وی خاطرنشان ساخت که رسانه‌های آلبانی گفته اند، این موضوع به خنثی شدن یک تعرض رژیم ایران که هدف آن مسابقات فوتبال بین تیم ملی آلبانی و تیم ملی اسرائیل در تیرانا در کادر مسابقات مقدماتی جام جهانی اخیر بوده انجام شده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از وزارت امور خارجه آلبانی گزارش کرد که این کشور با شرکای خود در پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در مورد این تصمیم گیری مشورت کرده است.

بنا به گفته داعی الاسلام مقامات آلبانی در مارس گذشته قبل از اخراج این دو دیپلومات در پی خنثی شدن عملیات فوق الذکر، ایرانیهای مرتبط با سفارت ایران و مظنون به داشتن ارتباط با اطلاعات ایران را اخراج کرده بودند. وی افزود: «مجاهدین خلق» اطلاعاتی در مورد نقش مقامات سفارت ایران که اعضای وزارت اطلاعات میباشند را به مقامان آلبانی داده بودند. داعی الاسلام خاطرنشان ساخت که سفیر ایران غلامحسین محمدنیا « پیش از انتصاب بعنوان سفیر در سال 2016 در منصب معاون وزیر اطلاعات ایران در امور بین المللی کار میکرده است».

داعی الاسلام افزود: نام دیپلومات دیگر «مصطفی رودکی است که سابقا در اداره اطلاعات سفارت ایران در اتریش قبل از انتقال به آلبانی در سال 2017 کار میکرده است».

سفارت آمریکا در تیرانا گفت: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در پیامی که به آلبانی داد از اخراج دو دیپلومات ایرانی از جمله سفیر این کشور تشکر کرد. تاریخ این نامه به 6 روز قبل از اعلام رسمی خبر اخراج سفیر ایران برمیگردد.

ترامپ از نخست وزیر آلبانی ادی راما بخاطر تلاشهای استوار وی برای رویارویی با رژیم ایران و فعالیتهای تروریستی‌اش بمنظور بی ثبات کردن و همچنین تلاشها برای سرکوب مخالفین در سراسر جهان تشکر کرد.
لطفا به اشتراک بگذارید: