تحولات ایران وجهان در۲۰ دقیقه-۵دی

تحولات ایران وجهان در۲۰ دقیقه-۵دی


 

1-انهدام تعدادی از مواضع پاسداران و حزب الله لبنان در حومه غربی و جنوبی دمشق براثر بمبارانهای اسرائیل انهدام مواضع سپاه پاسداران در حومه دمشق منبع:‌العربیه4 دی

2-آخوند روحانی بودجه سپاه پاسداران را در لایحه سال 98 بیست درصد افزایش داد و به ۲۶هزار میلیارد تومان رساند‌افزایش بودجه سپاه پاسداران ـ

3-ژنرال جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا: گزارشهایی که در مورد خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان منتشر شده دروغ است. در ماموریت نظامیان آمریکا در افغانستان تغییری صورت نگرفته است نیروهای آمریکایی در افغانستان می مانند

 

گزارش1 ـ اخراج دو دیپلمات رژیم ایران از آلبانی 

اخراج تروریست های رژیم ایران از آلبانی که در پوش سفارت فعالیت می کردند در بسیاری رسانه های جهان از جمله رسانه های عربی بازتابهای گسترده ای داشته . با هم به گزارشی از تلویزیون الیوم نگاه کنیم

گزارش

اخراج دو دیپلمات تروریست رژیم ایران از آلبانی

وزارت خارجه آلبانی اعلام کرد به دلایل امنیتی در یک اقدام سیاسی دو دیپلمات رژیم ا یران را از این کشور اخراج کرده است

این اقدام آلبانی با استقبال آمریکا روبرو شده است  .

 آلبانی می گوید دو عامل ایرانی در کشورشان دست در طراحی تروریستی داشته اند.

سخنگوی وزارت خارجه آلبانی گفت این دو دیپلمات فعالیت هایی را داشته اند که امنیت آلبانی را به خطر می انداخته است

او اشاره کرد که تصمیم به اخراج این دو نفر درمشاورت با کشورهای هم پیمانشان صورت گرفته است

او نخواست نام این دو کشور را فاش کند و در مورد فعالیت های آنها توضیحی نداد

در استقبال از چنین اقدامی مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا گفت دو عامل ایرانی مزدورانی بوده اند که برای عملیات تروریستی در آلبانی طراحی می کرده اند

جان بولتن مشاور امنیت ملی آمریکا نیز گفت یکی از دو دیپلمات اخراج شده ایرانی از آلبانی سفیر رژیم در این کشور بوده است . او اشاره کرد که حمایت سران رژیم از تروریسم نمی تواند نادیده گرفته شود و نسبت به ایستادگی در مقابل فعالیت های تخریب کننده رژیم ایران در جهان فراخوان داد

در مقابل وزارت خارجه رژیم ایران تصمیم آلبانی به اخراج دو دیپلمات رژیم ایران را محکوم کرد و گفت این اقدام بر اساس اطلاعات نادرست بوده است و تصمیم گیری بر سر آن در اثر فشار ایالات متحده آمریکا بوده است .

اخراج دو دیپلمات رژیم ایران از آلبانی /گزارش تلویزیون الیوم

 

 

گزارش2 ـ آلبانی خنثی شدن یک تعرض تروریستی را اعلام و سفیر ایران را اخراج کرد

روزنامه الشرق الاوسط(لندن) گزارشی از پیامدهای اخراج سفیر رژیم ایران از آلبانی درج کرد و نوشت این اقدام با استقبال واشنگتن روبرو شد:

گزارش

آلبانی خنثی شدن یک تعرض تروریستی را اعلام و سفیر ایران را اخراج کرد

چهارشنبه شب وزارت امور خارجه آلبانی، اخراج سفیر رژیم ایران و یک دیپلومات دیگر بدلیل صدمه زدن به امنیت ملی این کشور را اعلام کرد. در همین حال «مجاهدین خلق» خاطرنشان ساخت: مقامات آلبانی دو دیپلومات ایرانی را بدلیل دست داشتن سفارت ایران در یک طرح تعرض که هدف آن کمپ آنها در نزدیک تیرانا بوده اخراج کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه البانی به خبرنگاران در تیرانا گفت: این دو دیپلومات مشکوک به دست داشتن در فعالیتهایی بودند که به امنیت کشور صدمه وارد می‌آورد. آنها عناصری نامطلوب بوده اند.

حسین داعی الاسلام عضو مقاومت ایران در آلبانی به الشرق الاوسط گفت: این اخراج در پی خنثی شدن طرح حمله به جشن مجاهدین خلق توسط یک خودرو بمبگذاری شده در مارس گذشته انجام میشود. وی خاطرنشان ساخت که رسانه‌های آلبانی گفته اند، این موضوع به خنثی شدن یک تعرض رژیم ایران که هدف آن مسابقات فوتبال بین تیم ملی آلبانی و تیم ملی اسرائیل در تیرانا در کادر مسابقات مقدماتی جام جهانی اخیر بوده انجام شده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از وزارت امور خارجه آلبانی گزارش کرد که این کشور با شرکای خود در پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در مورد این تصمیم گیری مشورت کرده است.

بنا به گفته داعی الاسلام مقامات آلبانی در مارس گذشته قبل از اخراج این دو دیپلومات در پی خنثی شدن عملیات فوق الذکر، ایرانیهای مرتبط با سفارت ایران و مظنون به داشتن ارتباط با اطلاعات ایران را اخراج کرده بودند. وی افزود: «مجاهدین خلق» اطلاعاتی در مورد نقش مقامات سفارت ایران که اعضای وزارت اطلاعات میباشند را به مقامان آلبانی داده بودند. داعی الاسلام خاطرنشان ساخت که سفیر ایران غلامحسین محمدنیا « پیش از انتصاب بعنوان سفیر در سال 2016 در منصب معاون وزیر اطلاعات ایران در امور بین المللی کار میکرده است».

داعی الاسلام افزود: نام دیپلومات دیگر «مصطفی رودکی است که سابقا در اداره اطلاعات سفارت ایران در اتریش قبل از انتقال به آلبانی در سال 2017 کار میکرده است».

سفارت آمریکا در تیرانا گفت: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در پیامی که به آلبانی داد از اخراج دو دیپلومات ایرانی از جمله سفیر این کشور تشکر کرد. تاریخ این نامه به 6 روز قبل از اعلام رسمی خبر اخراج سفیر ایران برمیگردد.

ترامپ از نخست وزیر آلبانی ادی راما بخاطر تلاشهای استوار وی برای رویارویی با رژیم ایران و فعالیتهای تروریستی‌اش بمنظور بی ثبات کردن و همچنین تلاشها برای سرکوب مخالفین در سراسر جهان تشکر کرد.

 

گزارش3 ـ بایستی در مقابل تروریسم رژیم آخوندها سیاست قاطعی اتخاذ کرد

بایستی در مقابل تروریسم رژیم آخوندها سیاست قاطعی اتخاذ کرد. این عنوان گزارشی از روزنامه البیان مصر است که به گردهمایی جوامع ایرانیان اختصاص دارد. بخشهایی را با هم می بینیم:

گزارش

بایستی در مقابل تروریسم رژیم آخوندها سیاست قاطعی اتخاذ کرد

خانم مریم رجوی، رئیس جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت؛ در کنفرانس ویدئویی گردهمایی‌های جوامع ایرانی که همزمان درحدود 50شهر در اروپا، آمریکای شمالی و استرالیا برگزار شد سخنرانی کرد . وی با اشاره به اقدامهای تروریستی رژیم در سال ۲۰۱۸ گفت: روی آوردن رژیم به تروریسم نه یک واکنش گذرا و تاکتیکی، بلکه برون رفت استراتژیک آن برای مقابله با قیام و سرنگونی است. اکنون رژیم از تروریسم به‌مثابه یک پاتک در مقابل قیام مردم ایران، استفاده می‌کند. دستگیری یا اخراج دیپلومات تروریستها و تروریستهای مرتبط با سفارتهای رژیم نشان می‌دهد که از شورای عالی امنیت آخوندها تا سپاه پاسداران و نیروی تروریستی قدس و وزارت اطلاعات و وزارت‌خارجه و سفارت‌خانه‌های رژیم همه اجزای دستگاه تروریسم ولایت فقیه‌اند.

مریم رجوی که در جمع مجاهدین در اشرف۳ در آلبانی سخنرانی می‌کرد و در اجتماع ایرانیان در شهرهای مختلف جهان پخش می‌شد، خواستار اتخاذ یک سیاست قاطع در قبال رژیم ایران شد. وی تأکید کرد: سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات و ماشین تبلیغات حکومتی باید در لیست سازمانهای تروریستی خارجی آمریکا و لیست تروریستی اتحادیه اروپا قرار گیرند؛ شریان‌های مالی رژیم، یعنی راه تأمین مالی بیت‌ خامنه‌ای و سپاه پاسداران و نیروی تروریستی قدس مسدود شوند؛ پرونده جنایت‌های ادامه دار این رژیم علیه بشریت به شورای امنیت ملل متحد ارجاع شود و خامنه‌ای و روحانی و دیگر سران رژیم در برابر عدالت قرار گیرند.

وی خطاب به جوانان قیامگر و کانون‌‌های شورشی گفت: امروز، موجودیت رژیم بیش از هر زمان دیگری تهدید می‌‌شود. جامعه ایران نیز بیش از هر زمان دیگری، آماده و جوشان است. اما برپایی ایران آزاد البته بر عهده مردم و مقاومت است این اراده شماست که در رساندن اوضاع ملتهب کنونی تا نقطه سرنگونی دیکتاتوری ‌آخوندها، نقش تعیین کننده دارد. رمز پیروزی، پیکار متحد مردم ایران و اعتلای قیام با پیشگامی کانونهای شورشی و شوراهای مقاومت است.

پاتریک کندی در سخنرانی خود در این گردهمایی گفت: برخلاف تبلیغات رژیم ایران، هم دموکراتها و هم جمهوریخواهان آمریکا از یک سیاست قاطع در قبال رژیم ایران و ایستادن در کنار مردم ایران در خواست تغییر و داشتن یک جمهوری مبتنی بر انتخابات آزاد، جدایی دین و دولت، و برابری جنسیتی حمایت می‌کنند.

اینگرید بتانکور در سخنرانی خود گفت:‌ طی سال گذشته رژیم ایران فعالیت‌های تروریستی خود را در اروپا افزایش داده و همزمان تبلیغات خود علیه سازمان مجاهدین را شدت بخشیده است. این به روشنی نشان می دهد که رژیم از مجاهدین و نقش تعیین کننده آنها در استمرار اعتراضات ضدرژیم در ایران و آرزوی آنها برای تغییر رژیم می ترسد.

 

گزارش4 ـ پروژه‌ای ژاپنی برای حفظ گنجینه‌های مصر

 حالا سری به موزه جدید و بسیار بزرگ مصر به نزدیکی اهرام نزدیک قاهره می زنیم. ژاپن نه تنها یکی از مهمترین شرکای مالی این موزه است بلکه نقشی کلیدی در حفظ و ترمیم گنجینه‌های باستانی مصر دارد که در این مکان از آنها نگهداری می‌شود.

گزارش

پروژه‌ای ژاپنی برای حفظ گنجینه‌های مصر

در این موزه منحصر به فرد حدود ۱۰۰ هزار قطعه آثار باستانی در فضای ۵۰ هزار متر مربعی موزه به نمایش گذاشته شده است. اینجا می‌نوانید برای اولین‌بار تمام مجموعه گنجینه آرامگاه توتن خامون که در سال ۱۹۲۲ کشف شد را ببینید. توتن خامون ، یازدهمین فرعون مصر باستان بیش از سه هزار سال پیش بر این کشور حکمرانی می‌کرد.

برای مثال با همکاری متخصصان ژاپنی جعبه‌ای بزرگ حاوی یک تابلوی نقاشی ۴ هزار ساله که پیش از این در موزه قدیمی در مرکز شهر قاهره نگهداری می‌شد به موزه جدید منتقل شد.

این نقاشی یکی از ۷۲ آثار باستانی است که تحت پروژه آژانس بین‌المللی همکاری‌های بین‌المللی ژاپن  از آنها حفاظت می‌شود و جلوگیری از آسیب به آن اهمیت بالایی دارد.

متخصصان حمل و نقل ژاپن در حال نظارت بر این عملیات ظریف بودند. آنها مهارت‌های ضروری را به همکاران مصری خود آموزش داده و ابزارهای لازم را برایشان فراهم کردند. ماموریت آنان در نهایت با موفقیت به پایان رسید و این عتیقه ارزشمند به بخش نگهداری موزه بزرگ مصر منتقل شد.

اولین کاری که کارشناسان ژاپنی انجام دادند آموزش بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ نفر از کارکنان با استفاده از نسخه‌های شبیه‌سازی شده بود.

تخت‌های روان و ارابه‌هایی که در این موزه نگهداری می‌شود جزو قطعاتی هستند که از گنجینه توتن خامون استخراج شدند.

در آزمایشگاه تخصصی چوب این موزه، اسکنرهای سه بعدی ژاپنی که ابزاری حیاتی برای دانشمندان هستند مورد استفاده قرار می‌گیرند. این دستگاه به آنان اجازه می دهد تا انواع چوب به کار رفته در قطعات مختلف را شناسایی کرده و فهرست چوب‌های مورد استفاده در مصر باستان را تهیه کنند.

نماینده آژانس بین‌المللی همکاری‌های بین‌المللی ژاپن در قاهره می‌گوید که این پروژه نه تنها در حفظ و مرمت گنجینه‌های ارزشمند مصر بلکه در به دست آوردن مزایای اقتصادی موفقیتی بزرگ بوده است.

Euronews ژاپن در اهرام ثلاثه مصر سرمایه گذاری می کند

https://fa.euronews.com/2018/12/20/japanese-project-to-preserve-egyptian-treasures

 

 

گزارش 5ـ کمک‌های اتحادیه اروپا برای آموزش کودکان سوری در اردن

سیستم آموزش و پروش اردن کودکان پناهنده سوری را در مدارس ثبت‌نام می‌کند اما همچنان نزدیک به ۴۰ درصد از آنان به خصوص کودکان دارای معلولیت به دلایلی از تحصیل محروم مانده‌اند. اروپا گامهایی برای کمک به این پناهجویان برداشته است:

گزارش

کمکهای اتحادیه اروپا برای آموزش کودکان سوری در اردن

بیش از ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار سوری در پی جنگ و درگیری از کشور خود فرار کرده و به لبنان، ترکیه، اردن و دیگر کشورها پناه آوردند. نیمی از جمعیت این آوارگان سوری را کودکان تشکیل می‌دهند.

نزدیک به ۷۰۰ هزار پناهنده سوری در اردن زندگی می کنند. اردن سومین کشور میزبان این پناهجویان پس از ترکیه و لبنان است. نزدیک به ۷۰۰ هزار کودک سوری در این کشورها هنوز وارد سیستم آموزشی نشده‌اند.

اکثریت پناهندگان سوری در اردن در مناطق شهری ساکن هستند و «المفرق» یکی از سه استان این کشور است که بیشترین تعداد این پناهندگان را در خود جای داده است. مدارس این منطقه با وجود کمبود ظرفیت تعداد زیادی از کودکان پناهنده از جمله کودکان دارای معلولیت را ثبت نام کرده‌اند.

عبدالرحمن دارای اختلال حرکتی «فلج مغزی» است که راه رفتن او را دچار اختلال کرده است. این کودک هشت ساله که دو سال به دلیل مجهز نبودن مدارس به امکانات مخصوص از تحصیل عقب مانده است می‌گوید: «من درس علوم را از همه بیشتر دوست دارم. علوم خیلی خوب است و من هر چیزی به آن مربوط باشد را دوست دارم

 

عبدالرحمن در مدرسه الحمرا مانند دیگر کودکان آموزش می‌بیند اما او نیازهای خاصی نیز دارد که آنها هم مورد توجه قرار می‌گیرند. این مدرسه بخشی از برنامه آموزشی فراگیر سازمان غیردولتی «سپاه رحمت»است که تامین مالی آن را اتحادیه اروپا بر عهده دارد.

آمار و ارقام دقیق پناهندگان سوری دارای معلولیت در اردن مشخص نیسترقم کودکان پناهنده سوری حدودا ۱۵ هزار نفر برآورد می‌شود که سه درصد آنان از تحصیل محروم هستند. دلیل این موضوع نه تنها گنجایش و ظرفیت سیستم آموزش کشورها که شرای

اتحادیه اروپا از زمان آغاز بحران در سوریه نزدیک به ۱۱ میلیارد یورو هزینه کرده و بودجه آموزشی خود را نیز افزایش داده است.

اردن اخیرا قانون جدیدی را درباره افراد دارای کم توانی و معلولیت تصویب کرده و یک برنامه راهبردی ۱۰ ساله را برای ارتقای امکانات در دست دارد.

 

https://fa.euronews.com/2018/12/20/eu-assistance-for-the-education-of-syrian-children-with-disabilities-in-jordan

 

گزارش۶ـ اگر گوبلز دوباره زنده شود در مقابل دروغپراکنی های رژیم ایران خجالت می کشد

«اگر گوبلز دوباره زنده شود» عنوان مطلبی در مورد دروغ پراکنی های آشکار رژیم ایران است که نزار جاف نویسنده سرشناس کرد عراقی به رشته تحریر در آورده و در سایت ایلاف منتشر شده است .

گزارش

اگر گوبلز دوباره زنده شود در مقابل دروغپراکنی های رژیم ایران خجالت می کشد

نزار جاف نویسنده عراقی مطلبش را اینگونه شروع می کند :

کسی که یکبار دروغ بگوید، دردسری که در آن گرفتار شده را درک نمیکند زیرا باید بیست دروغ دیگر برای حفظ دروغش ابداع کند. سخن فوق برگرفته از گفته شاعر انگلیسی الکساندر باب است که آنرا برای شروع این مقاله، بعد از گزارشی منتشر شده از سوی روزنامه حکومتی «سیاست روز» بسیار مناسب یافتم. این روزنامه نوشته دولت فرانسه برای کنترل اعتراضات از مجاهدین خلق کمک خواسته است.

این تهمت از نظر نوع و گستردگی بسیار عجیب است. اما شگفتی آن وقتی برملا میشود که بدانیم اساسا از یک روزنامه جنجالی و بی ارزش منبعث میشود که هم و غمی جز حمد و ثنا برای این حکومت مذهبی و استبدادی ندارد.

نزار جاف ادامه می دهد : این اتهام برای تقویت اتهام گذشته علیه سازمان مجاهدین در جریان قیام علیه حزب بعث در ابتدای دهه نود حول شرکت در سرکوب و کشتار قیام کنندگان جنوب عراق و اقلیم کردستان سر هم شده بود. با این ملاحظه که سرکوب شدگان ادعایی مشخص نشده اند زیرا بیانیه صادره از سوی دفتر مطبوعاتی حزب دمکرات کردستان با امضای هوشیار زیباری مسئول دفتر سیاسی وقت بر آن خط بطلان کشید

 اما بنظر میرسد اوضاع بسیار بد رژیم دینی حاکم بر ایران ، آنرا به آن سمت هدایت می کند که تهمت ها را بیشتر کند یا به عبارت بهتر برای از تب و تاب نیفتادن دروغ قبلی و اصلی، آنرا با دروغ دیگری بپوشاند.

 

 نزار جاف در قسمت دیگری به دست و پا زدن های رژیم علیه سازمان مجاهدین خلق ایران می پردازد و می گوید : تمرکز تهران بر روی سازمان مجاهدین خلق بعد از نقش این سازمان نه در خارج بلکه در داخل ایران و بخصوص بعد از آنست که قیام اخیر را رهبری کرد و خود خامنه‌ای نیز به آن اعتراف نمود و این اقرار را بسیاری از مقامات ایرانی دیوانه وار و همچون کسیکه شیطان در پوست آنها رفته باشد نشخوار کرده اند . آری رژیم دینی حاکم بر ایران در چگونگی تعامل و مقابله با این سازمان، درمانده و به هم ریخته است.

و سر انجام نزار جاف مطلبش را با این جملات به پایان می برد : اگر با قدرتی بشود گوبلز را دوباره زنده کرد و او را نسبت به بخشی از دروغ های رژیم مذهبی حاکم بر ایران مطلع ساخت او از خودش و همه کارهایی که انجام داده وقتی بفهمد جز دانش آموزی مبتدی در این مدرسه بزرگ دروغسازی و تحریف نیست، خجالت میکشد.

 

 

 

پیام ورود ناو یو اس اس جان استنیس به خلیج فارس

 اکسپرس انگلستان درباره ورود ناو یو اس اس جان استنیس به خلیج فارس گزارش داد:‌ یک کارشناس مقابله با تروریسم گفته است که ناوهای هواپیمابر یک ”نمایش قدرت برای پیشگیری از هرگونه اقدام تجاوزکارانه رژیم ایران است.“ناوهای هواپیمابر همیشه به هر کجا که احتمال درگیری وجود دارد، جابجا میشوند

منبع: اکسپرس_ ۴/۱۰/۹۷

https://www.express.co.uk/news/world/1063532/world-war-3-us-iran-donald-trump-usa-gulf

 

 

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: