استراتژی ملی مقابله با تأمین مالی تروریسم -۲۰دقیقه-۷دی

 استراتژی ملی مقابله با تأمین مالی تروریسم -۲۰دقیقه-۷دی




سایت وزارت خزانه داری آمریکا اخیرا گزارشی مفصل از استراتژی دولت ترامپ برای مقابله با تروریسم را منتشر کرده است . این گزارش ۱۲۰ صفحه ای نیروی تروریستی قدس و حزب الله لبنان را درکنار داعش و القاعده بعنوان تهدیدهای جدی تعریف می کند . به گوشه ای از این گزارش نگاه کنیم :

گزارش

استراتژی ملی مقابله با تأمین مالی تروریسم





آمریکا بعنوان دارنده بزرگترین نظام های مالی جهان روزانه تریلیون ها دلار تبادلات مالی داخلی و خارجی ، را پردازش میکند. این سیستم میتواند در معرض تهدید باشد. باجمع آوری کمک مالی توسط گروههای تروریستی و پشتیبانان و تسهیل کنندگانشان؛ پولشویی توسط گروههای قاچاق مواد مخدر، گروههای جرائم سازمانیافته و عاملان کلاه برداری

 دولت آمریکا برای مقابله با ریسک چنین فعالیتهایی یک چارچوب ضد پولشویی و مقابله با تأمین مالی تروریسم تدوین کرده است

این استراتژی ملی مقابله با تأمین مالی تروریسم در مشورت با بسیاری آژانسها، دفاتر و وزارت خانه های دولت فدرال که نقشهایی در مقابله با تأمین مالی غیر قانونی دارند، آماده شده است.  

 

سایت وزارت خزانه داری آمریکا دربررسی تهدیدات تامین مالی غیر قانونی پس از اشاره به داعش و القاعده و گروه تروریستی شباب در ساحل افریقا به حزب الله و نیروی تروریستی قدس سپاه پاسداران بعنوان تهدیدهای اصلی نگاه می کند و می نویسد

 در رابطه با تهدیدات تأمین مالی تروریسم در سطح جهان، نیروی قدس سپاه پاسداران کماکان صدها میلیون دلار در سال برای نیروهای نیابتی تروریست مانند حزب الله و همچنین رژیم اسد در سوریه فراهم میکند. فعالیت مالی در آمریکا مربوط به این گروهها در درجه اول جمع آوری کمک مالی و انتقال آن به طرفداران این گروه مستقر در خارج ایالات متحده را در بر میگیرد.

سایت وزارت خزانه داری آمریکا در بخش تروریسم گزارش خود می نویسد .

حزب الله کماکان یک تهدید تروریستی قابل توجه برای ایالات متحده و منافع آمریکا در سطح جهان است.

 

 

 آدرس منبع

https://home.treasury.gov/system/files/136/nationalstrategyforcombatingterroristandotherillicitfinancing.pdf
لطفا به اشتراک بگذارید: