بازتاب وحشت خامنه‌ای از ولایت زدایی در نمایش‌های جمعه

بازتاب وحشت خامنه‌ای از ولایت زدایی در نمایش‌های جمعه

گزارش و گفتگو با علیرضا معدنچی – ۸دی۱۳۹۷

بینندگان عزیز سلام بر شما، گرمترین درودهای خودم و همکارانم رو تقدیمتون میکنم . امیدوارم در هر جا که هستید سری بلند و دلی پر امید داشته باشید. در برنامة تیک تاک امروز، به ابراز وحشت فزایندة ایادی و مهره‌های رژیم از سال آینده.
روز 21آذر خامنه‌ای در دیدار با خانواده قربانیان جنگ نسبت به آنچه خودش «نقشه» می نامید ابراز وحشت کرد و گفت: «اینکه اینها گفتند در سال ۹۷ ما چنین میکنیم، چنان میکنیم... این ممکن است فریب باشد؛ ممکن است جنجال را برای سال ۹۷ بکنند، نقشه را برای سال ۹۸ بکشند».

این ابراز وحشت ولی فقیه ارتجاع از شعله ور شدن آتش قیام از همان روز در تمام تریبونهای حکومتی طنین افکن شده است. روز 28 آذر آخوند علم الهدی گفت: «ماهیت فتنه‌های امروز، رهبری زدایی و ولایت زدایی از جامعه است». روز ۷دی هم تریبونهای نمایش جمعه بازتاب همین ابراز وحشت‌ها بود. برخی به زبان معکوس و برخی مستقیم. گزارشی کوتاهی را در این زمینه ببینیم:

گزارش


در نمایش جمعة تهران پاسدار صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام که سخنران پیش از خطبه‌ها بود، با یادآوری قیام ۸۸ و هدف آن یعنی نفی نظام ولایت این وحشت را یادآوری کرد و از جمله گفت: «درشعارهایشان گفتند انتخابات بهانه است اصل نظام نشانه است» و افزود « شعار ضدیت با اصل انقلاب و نظام را دست گرفتند». وی در وحشت از مردمی شدن شعار مرگ براصل ولایت فقیه و مرگ بر خامنه‌ای گفت: «پنجه به چهرة خمینی و خامنه‌ای کشیدند. شعار های انقلاب را مخدوش کردند به ساحت های مقدس متعرض شدند».

وی سپس به دشمن اصلی نظام اشاره کرده و گفت: «توی شرایط پس از نهم دی ماه بود که تدریجاً با جلوه های عریان تری از حضور منافقانی که تا آن روز خودشان را پنهان پشت شعارهای ظاهر فریب کرده بودند آنجا بود که شما با باطن اینها بیشتر آشنا شدید شما کسانی را سراغ دارید در آن ایام آمدند شعار ضدیت با اصل انقلاب و امام و اسلام را سر دست گرفتند».

پاسدار صفار هرندی در ادامه از فضای داده خواهی مردم برای کشتار زندانیان سیاسی در جریان قیام ۸۸ ابراز نگرانی کرد و گفت: «کسانی امکان پیدا کردند در فضای فتنه که جای جلاد و مظلوم را عوض کنند این که آقا فرمودند که شعار نبود واقعیت پیدا کرده بود امام شده بود جلاد از نگاه آنها و جریان نفاق و جریان توطئه گر و جریانی که یک عمری حداقل در کارنامه جریان نفاق است که ۱۷ هزار شهید از مردم کوچه و بازار گرفته، اینها شدن در جایگاه مظلوم».

آخوند مهدی قریشی هم در نمایش جمعه ارومیه به کارگزاران نظام هشدار داد: «نباید اجازه بدهیم جای ظالم و مظلوم عوض شود». در مشهد آخوند علم الهدی با یادآوری اینکه قیام سال ۸۸ اولین ویژگی‌اش این بود که ولایت فقیه را هدف گرفت در وحشت از ایجاد زمینة جدید در اثر مخاصمات درونی رژیم بر سر FATF گفت: جریان‌های لائیک بیایند رهبری هدف قرار بگیرد خواص بی تدبیر بصیرت هم در در استخدام دشمن این زمینه را فراهم کنند و نتیجتا ما در سال ۹۸ با یک فتنه نظیر فتنه ۸۸ روبرو بشویم.

آخوند علم الهدی که به درستی از خشم انفجاری مردم مطلع است برای در بردن ولی فقیه‌اش افزود:« در فتنه ۹۸ نقشه دشمن این هست مشکلات معیشتی مشکلات اقتصادی ناتوانی مردم استیصال قشر آسیب پذیر در عرصه زندگی اینها را وسیله کند که هیچکدام اینها مربوط به رهبری نیست مربوط به سوء‌مدیریت مسئولین است».

آخوند فاطمی ارفع هم در مشهد با اشاره به استمرار قیامهای مردمی علیه نظام گفت: کماکان در حال توطئه هستند که مقام معظم رهبری برای اولین بار خطاب به مردم چند روز پیش هشدار دادند که همه باید مراقب باشند ممکن است دشمن درصدد باشد اتفاقاتی را برای سال ۹۸ رقم بزنند همانطور که در ۷۸ فتنه ایجاد کردند ۱۰ سال بعد در ۸۸ به امروز نزدیک به ده سال در سال ۹۸ و فرمودند البته ممکن است در همین چند ماه پایان سال هم اتفاقاتی رقم بخورد این که حضرت آقا می آیند مستقیم با مردم و بگویند همه باید مراقب باشید معنایش این است که دشمن دست از دشمنی بر نداشته.

فتنه امروز و چند روز پیش نماینده معزز ولی فقیه در استان امام جمعه بصیر و هوشمند ما و امام هدایت ما در شهر فرمودند فتنه امروز فتنه رهبر زدایی است فتنه ولایت زدایی است. طنین وحشت از «ولایت زدایی» در سایرنمایشهای جمعة شهرهای بزرگ و کوچک نیز با بیان شکر گزاری از اینکه در قیام ۹۷ نظام سرنگون نشده شنیده می شد. و اغلب مثل آخوند پورهاشم که در نمایش جمعة تبریز «ولایت فقیه» را «اعتقادات جمهوری اسلامی» می نامید هشدار دادند که دشمن همواره در کمین برای از بین بردن اعتقادات جمهوری اسلامی است».

آخوند حسین قدوسی در نمایش جمعه ورامین گفت دشمن « تلاش دارد تا اصل نظام با خطر مواجه شود». وی در ادامه، خشم فزاینده مردم از ناکارآمدی‌های نظام را هم به دشمن نسبت داد و در حالی که نظام آخوندی را «ملت ایران» می نامید افزود: «دشمن امروز نیز گرانی و مشکلات اقتصادی را به عنوان فتنه ای جدید، علیه ملت ایران تدارک دیده است». در نمایش جمعة شیراز هم آخوند دژکام رکن اصلی نظام را «ولایت فقیه» دانست و در ادامه گفت: «اگر بنا باشد که ما غفلت کنیم دشمن وارد می شود».

گفتگوی سیاسی


این گزارش رو دیدیم، البته ابراز نگرانی و وحشت از آینده و مشخصاً از سال 98، محدود به امام جمه‌های خامنه‌ای نیست، این نگرانی اگر در باند اصلاح طلب شدیدتر نباشه، حتماً کمتر نیست؛ اما ترجیح دادیم که این گزارش متمرکز باشه روی امام جمعه‌ها. اما سؤال اینه که منظور اینها وقتی از خطر در سال98 صحبت می‌کنند و نسبت به اون هشدار می‌دن، مشخصاً چیه؟

آیا جنگ و حملة نظامی یا خطر داخلی؟ چرا رژیم این قدر هراسانه؟ منظور از ولایت زدایی که امام جمعه‌های خامنه‌ای در حرفهاشون تکرار می‌کنند چیه؟ چه عواملی موجب می‌شه که رژیم این قدر نگران و سرآسیمه باشد؟ اینها از جمله سؤالاتی است که امیدواریم در گفتگو با علیرضا معدنچی بتونیم به اونها جواب بدیم. با ما در این گفتگو همراه باشید.

س: منظور امام جمعه‌های خامنه‌ای از فتنة 98 و همچنین منظورشون از ولایت زدایی چیه؟


ج: اینها همه به دنبال حرف خامنه‌ای است که در 21آذر گذشته گفت: « اینکه آمریکایی‌ها گفتند سال ۹۷ چنین و چنان می‌کنیم، ممکن است فریب باشد؛ ممکن است سال ۹۷ جنجال کنند و نقشه را برای سال ۹۸ کشیده باشند. همه، حواس‌شان را جمع کنند». «هدف آنها این بود که به وسیله تحریم و اقدامات ضد امنیتی، در کشور دو دستگی، اختلاف و جنگ گروهها به‌وجود آورند و عده ای را به خیابانها بکشانند و نام آن را هم «تابستان داغ» گذاشته بودند».

اصل موضوع این است که رژیم به شدت تضعیف شده و در همة زمینه‌ها دچار بحران و در بن‌بست است. خامنه ای در روز 12مهر97 گفت: «خوب ما البته مشکل داریم، بله ما مشکل اقتصادی داریم... اقتصاد نفتی داریم که این خودش یک عیب بزرگ است، فرهنگ صرفه جویی نداریم، این عیب است... این عیوب را ما داریم، ولی عیب واقعی اینها نیست، عیب واقعی بن بست است که بحمدالله نداریم، ما بن بست نداریم».

اگر بن بست ندارند پس چرا این همه ترسان و لرزان هستند. واقعیت همان است که فائزة‌ هاشمی گفت: « از لحاط محتوایی این فروپاشی اتفاق افتاده چرا که هر جا را می‌بینی فشل است!هر جا دست می گذاری خالی از مدیریت و تدبیر است! همه چیز رها است، فکری برای حل مشکلات نمی شود یا اگر می شود به جای بهتر شدن بدتر می شود، آثار بهبود دیده نمی شود، روزمرگی حاکم شده است، مشکلات اقتصادی و اجتماعی روز به روز افزایش می یابد، برای دریافت حق اولیه بایستی کلی هزینه پرداخت کرد، تلاش، خشم، افسردگی، ناامیدی، بی تفاوتی و رها کردن».

این که دولت روحانی همه چیز را رها کرده آن قدر در رژیم شایع است که روحانی در سخنرانی خود در مجلس ناچار شد به صراحت آن را به زبان بیاورد و بگوید این که می‌گویند دولت همه چیز را رها کرده درست نیست.
روشن است که منظور اینها از فتنه قیام است. کمااین که به قیام88 هم فتنة88 می‌گویند.

در مورد ولایت زدایی این مترادف براندازی و سرنگونی است، چون همه می‌دانند که این رژیم بدون ولایت فقیه یک روز هم دوام نمی‌اورد. از طرف دیگر این همه تأکید بر خامنه‌ای و اصل ولایت فقیه به خاطر این است که خامنه‌ای در درون رژیم هم هیمنه و اتوریتة خود را به میزان زیادی از دست داده است. میخواهند رژیم را حول او منسجم کنند که نمی‌توانند.

س: خب باند ولی فقیه خیلی اوقات از فتنه که حرف می‌زنه، یا از سران فتنه، وقتی که رفسنجانی زنده بود، رفسنجانی و دار و دستة او بود، آیا منظورشون اون باند نیست؟


ج: جواب این حرف را دیروز صفار هرندی در نماز جمعه داد و از قول خامنه‌ای گفت: « اینها که راس فتنه نیستند اینها را مردم از باب مسامحه می گویند که اینها راس فتنه هستند، راس فتنه که بیرون هست و اینها کوچکتر و حقیرتر از آن هستند که بتوانند در راس یک همچنین جدال بزرگی باشند اینها بازی خورده های آنها هستند ولی اینکه بازی خورده هستند». و بعد با اشاره تلویحی به موسوی و کروبی اضافه کرد: اگر مصالحی اقتضا کرده که با آنها برخوردی از موضع مسامحه و مماشات و اینها صورت بگیرد آنها حکمت‌های دقیقی است برای مصالح عمومی

س: خب رژیم که در تبلیغات خودش این روزها خیلی در مورد 9دی و سرکوب قیام 88 سر و صدا می کنه و همین طور درباره قیام 78 و قیام دی ماه می‌گه که جمع کردم؛ خب چه دلیلی داره که این بار این قدر سرآسیمه است.


ج: اولاً قیام دی ماه ادامه دارد. این اعتصابها و حرکتهای اعتراضی ادامه دار، از کازرون تا هفت تپه و اهواز و غیره... همه گویای این است که قیام دی ماه آتشی است که خاموش نشده و هر روز از جایی شعله می‌کشد. در مورد سرکوب قیام های 78 و 88، الان شرایط به کلی با آن وقتها متفاوت است. تمام عوامل و پارامترهایی که در آن سالها به نفع رژیم بود، الان به زیان رژیم است و بخصوص از دی ماه و قیام دی همه چیز تغییر کرده و تعادل قوا به زیان رژیم و به نفع مردم و مقاومت ایران تغییر کرده است.

در مرداد ماه گذشته، آخوند روحانی رئیس جمهور رژیم اعتراف کرد که مشکلات داخلی و بین‌المللی رژیم از قیام دی ماه بالا گرفته. او گفت:‌ «اغتشاش ... پیامی به خارجی‌ها داد که فهمیدند با فشار بیشتر می‌توانند تأثیر بگذارند». دقیقا از همین جا تعادل درونی و بیرونی حکومت به‌هم خورد. تنش‌ها علیه رژیم بالا گرفت و بی‌ثباتی بنیادی‌اش نمایان شد. در طرف رژیم حامیان آخوند روحانی می‌گویند:«وضعیت دولت روحانی تعلیق در تعلیق است» و «دولت کرخت و گیج است».

سرکرده سپاه خامنه‌ای با توجه به ریزش و انفعال پاسداران گفت: «وضعیت درونی سپاه یکی از دغدغه‌های رهبری است». و در طرف مقاومت درست به عکس شاهد رشد و ارتقای مستمر مقاومت هستیم. در یکسال گذشته، رژیم بارها و بارها تلاش کرد راه قیام‌ها را ببندد، اما هر بار آتش‌ها از زیر خاکسترها زبانه کشیدند. تلاش کرد جلوی کانون‌های شورشی را بگیرد، ولی نتوانست.

الان هم تمام ترس رژیم از شعله کشیدن قیام در داخل کشور است. خود خامنه‌ای که گفت جنگ نمی‌شود ولی شرایطی سخت تر از جنگ ممکن است به وجود بیاید، منظورش همین بود. به هر حال منظور از سال98، بلوغ شرایط سیاسی و اقتصادی و اجتماعی است و به قول برادر مسعود دقیقاً‌ اینجاست که کانونهای شورشی بعنوان جرقه و آتشزنة قیامها وارد کار می‌شوند. این نوک هرم قیامها و معین عمل سمت‌دهنده و راهنماست. عامل استمرار و تضمین پیشرفت و پیروزی است. از تثبیت و تکثیر و ترکیب آنها با یکدیگر در شهرهای شورشی یکانهای ارتش آزادی پدید می‌آید.

ترس و وحشت خامنه ای از اوج گرفتن اعتراضات اعتصابات کارگران

آخوند علم‌الهدی هشدار داد در سال ۹۸ می‌خواهند قیامی مثل قیام عاشورای ۸۸ برپا کنند
لطفا به اشتراک بگذارید: