تحولات ایران وجهان در۲۰دقیقه-۷دی

تحولات ایران وجهان در۲۰دقیقه-۷دی


 

1-شرکت آلمانی کرمپل سازنده بوردهای الکترونیکی اعلام کرد: صادرات قطعات موشک به ایران را متوقف خواهد کرد توقف صادرات شرکت کرمپل آلمان به ایران 

2-دویچه وله المان: هند پول نفت ایران را به روپیه می‌پردازد. ۵۰ درصد از این پول برای صادرات کالاهای هندی به ایران استهند پول نفت ایران را به روپیه می پردازد ـ

3- ادامه اعتصاب سراسری کامیونداران ایران، بیش از 50شهر در 25استان در اعتصاب شرکت کردند اعتصاب سراسری کامیونداران ایران

 

گزارش1 ـ استراتژی ملی مقابله با تأمین مالی تروریسم

سایت وزارت خزانه داری آمریکا اخیرا گزارشی مفصل از استراتژی دولت ترامپ برای مقابله با تروریسم را منتشر کرده است . این گزارش ۱۲۰ صفحه ای نیروی تروریستی قدس و حزب الله لبنان را درکنار داعش و القاعده بعنوان تهدیدهای جدی تعریف می کند . به گوشه ای از این گزارش نگاه کنیم :

گزارش

استراتژی ملی مقابله با تأمین مالی تروریسم

آمریکا بعنوان دارنده بزرگترین نظام های مالی جهان روزانه تریلیون ها دلار تبادلات مالی داخلی و خارجی ، را پردازش میکند. این سیستم میتواند در معرض تهدید باشد. باجمع آوری کمک مالی توسط گروههای تروریستی و پشتیبانان و تسهیل کنندگانشان؛ پولشویی توسط گروههای قاچاق مواد مخدر، گروههای جرائم سازمانیافته و عاملان کلاه برداری

 دولت آمریکا برای مقابله با ریسک چنین فعالیتهایی یک چارچوب ضد پولشویی و مقابله با تأمین مالی تروریسم تدوین کرده است

این استراتژی ملی مقابله با تأمین مالی تروریسم در مشورت با بسیاری آژانسها، دفاتر و وزارت خانه های دولت فدرال که نقشهایی در مقابله با تأمین مالی غیر قانونی دارند، آماده شده است.  

 

سایت وزارت خزانه داری آمریکا دربررسی تهدیدات تامین مالی غیر قانونی پس از اشاره به داعش و القاعده و گروه تروریستی شباب در ساحل افریقا به حزب الله و نیروی تروریستی قدس سپاه پاسداران بعنوان تهدیدهای اصلی نگاه می کند و می نویسد

 در رابطه با تهدیدات تأمین مالی تروریسم در سطح جهان، نیروی قدس سپاه پاسداران کماکان صدها میلیون دلار در سال برای نیروهای نیابتی تروریست مانند حزب الله و همچنین رژیم اسد در سوریه فراهم میکند. فعالیت مالی در آمریکا مربوط به این گروهها در درجه اول جمع آوری کمک مالی و انتقال آن به طرفداران این گروه مستقر در خارج ایالات متحده را در بر میگیرد.

سایت وزارت خزانه داری آمریکا در بخش تروریسم گزارش خود می نویسد .

حزب الله کماکان یک تهدید تروریستی قابل توجه برای ایالات متحده و منافع آمریکا در سطح جهان است.

 

 آدرس منبع

https://home.treasury.gov/system/files/136/nationalstrategyforcombatingterroristandotherillicitfinancing.pdf

 

گزارش۲ ـ ۳۰سال بعد از حادثه لاکربی

سی سال پیش پرواز شماره ۱۰۳ خطوط هوایی پان‌امریکن با ۲۴۳ مسافر و ۱۶ نفر خدمه در آسمان منفجر شد . ابتدا مشخص نبود که چه کسی در پشت انفجار بوده ولی در مارس ۲۰۱۴ شبکه تلویزیونی الجزیره فیلم مستندی پخش کرد که در آن اعلام شد دولت ایران در این بمب گذاری نقش داشته است. مجله آبزرور گزارشی در این رابطه دارد:

گزارش

۳۰سال بعد از حادثه لاکربی

 یک دستگاه ضبط صوت توشیبا که ماده انفجاری( سمتکس ) Semtex در آن قرار داده شده بود هواپیمای پان آمریکن پرواز 103بر فراز لاکربی را منفجر کرد

سی سال پیش ، پرواز 103پان آمریکن 38دقیقه بعد از ترک فرودگاه هیترو لندن،هنگام پرواز در سی ویک‌هزارپایی بر فرازاسکاتلند منفجر شد.

 بوئینگ 747، عازم نیویورک هرگز به مقصد نرسید، و تکهتکه و آتش گرفته در اطراف شهرک لاکربی افتاد.

در این فاجعه تمام سرنشینان کشته شدند. این فاجعه موجب کشته شدن 270نفر شامل 243مسافر، 16خدمه، و 11شهروند لاکربی شد .

در میان کشته شدگان 190 آمریکایی شامل 35دانشجوی دانشگاه سیراکیوز Syracuse بودند که بعد از گذراندن دروه تحصیلی در اروپا، برای کریسمس عازم خانهشان بودند.…

سقوط هواپیمای 747 پان امریکن تنها توسط یک بمب صورت گرفت. تحقیقات اف بیآی فاش ساخت که هواپیمای غول‌پیکر پان آمریکن با کمتر از یک پوند مواد منفجره‌ پلاستیکی ویژه یعنی ماده سمتکس Semtex نابود شد که در یک کیف سامسونیت جاسازی و در محل چمدانها ی هواپیما گذاشته شده بود.

دولت آلمان یک هسته تروریستی را در نزدیکی فرانکفورت محل ساخت بمب، و نقطه شروع سفر اقیانوس پیمای پان آمریکن ، دستگیر کرد.…

مروان خریسات Marwan Khreesat، بمب ساز حرفه‌یی اردنی در سال 1988دستگیر شد.

در سال 1980تروریستیهای تحت حمایت رژیم ایران اقدام به یکسری بمب‌گذاری‌ در خاورمیانه و جاهای دیگر کردند که منجر به کشته شدن شماری آمریکایی شد

مروان خریسات در سال 2014، آزادانه در اردن زندگی می‌کرد، و عکس هواپیمای منهدم شده‌ پان آمریکن 103، همراه با بمب مشابه منجر به سقوط هواپیما را در فیس‌بوک گذاشته بود. وی 2سال بعد درگذشت، و اخیراً دختر وی به مطبوعات گفت که پدرش از خود شواهدی بر جای گذاشته که در ”معامله با ایران“ دست به این عمل زده است.…

 https://observer.com/2018/12/bomb-pan-am-103-lockerbie-iran-remains-a-30-year-mystery/

 

 

گزارش۳ ـ اعتراف روحانی به فروپاشی اقتصاد ایران

آخوند حسن روحانی اخیرا به تاثیر تحریمهای آمریکا بر نظام اعتراف کرد. گزارشی از اسکای نیوز:

گزارش

اعتراف روحانی به فروپاشی اقتصاد ایران

روحانی این بار راه گریزی پیدا نکرد جز اینکه به تأثیرپذیری اقتصاد نظام از تحریمها بپردازد

روحانی اعتراف کرد ذخیره ارزی در کشور طی ماههای گذشته به صفر رسیده است

طبق معمولباز هم روحانی در حرفهایش دم از پایداری زد و تاکید کرد تحریمهای آمریکا نمیتواند نظام را به زانو در بیاورد

روحانی بطور کامل آگاهی و یقین دارد که فساد گسترش یابنده در تمام اجزای نظامش، عامل بزرگ و تأثیر گذار اصلی بر روی زندگی مردم ایران است

بهترین دلیل آن هم، اعتراضات شعله‌ور مردمی رو در روی نظام است که طی امسال حتی یک روز نیز متوقف نشد

زیرا مردم ایران که روحانی از آنها صحبت میکند، در تظاهرات خود فساد بزرگترین عناصر رژیم را فریاد کردند

قبضه کردن قدرت و انحصار آن در دست گروهی از آخوندها و فرزندانشان باعث شد که مردم اعتماد را از دست بدهند

سیاستهای رژیم آخوندی که اموال مردم را با تامین مالی شبه نظامیانی که در منطقه و جهان فساد را گسترش داده اند، به هدر داده، بر روی زندگی و معیشت مردم ایران تاثیر گذاشته است. تمامی این عوامل باعث شده که اقتصاد در برابر تحریمهای آمریکا فرو بپاشد. تحریمهایی که نتیجه طبیعی فساد و تروریسم رژیم آخوندی در داخل و خارج ایران است.

اسکای نیوز-اقتصاد رژیم ایران

 

گزارش ۴ـ رژیم ولایت فقیه یک کیان متحد تروریستی است

روزنامه الشرق الاوسط(لندن) مقاله یی به قلم سید احمد غزالی نخست وزیر پشین الجزایر درج کرده است با عنوان « رژیم ولایت فقیه یک کیان متحد تروریستی است» . بخشهایی از آن را باهم می بینیم:

گزارش

رژیم ولایت فقیه یک کیان متحد تروریستی است

رئیس جمهور پیشین الجزایر و رئیس کمیته همبستگی عربی اسلامی با مقاومت ایران مقاله خود را اینگونه آغاز می کند:

بعد از دوره‌ای تقریبا آرام، دوباره عملیات تروریستی در خارج از ایران، علیه مخالفین ایرانی از سرگرفته شد. این رژیم قبل از سقوط رژیم سابق عراق و طی سالهای اخیر دهها عملیات علیه «مجاهدین خلق» و علیه کردها در کردستان عراق و همچنین در کشورهای دیگر انجام داده است.

اما پدیده جدید در تروریسم حکومت ایران رو آوردن مجدد به عملیات تروریستی در اروپا در ماه مارس امسال است که برای انجام انفجاری در پایتخت آلبانی علیه «مجاهدین خلق» در جریان مراسم جشن سال نو طراحی نمود. بعد از افشای این طرح و به شکست کشانده شدن آن که طرح «الف» برای ضربه زدن به مقاومت ایران بود، رژیم طرح «ب» را برای انجام انفجار در «گردهمایی سالیانه مقاومت ایران» در پاریس در 30 ژوئن امسال آماده کرد. اما این طرح نیز به همت همکاری مقامات کشورهای مختلف اروپایی به شکست انجامید و 4 تن از دست اندرکاران آن دستگیر شدند. همچنین بطور رسمی در پایتخت آلمان اعلام شد که گرداننده اصلی این طرح یک دیپلومات رسمی ایران در اتریش بنام اسدالله اسدی بوده است که در آلمان دستگیر شد و سپس به مقامات قضایی بلژیک مسترد گردید.

دلیل بازگشت تروریسم، وخامت خطرناک اوضاع معیشتی (مردم ایران) است که خشم مردمی در دهها شهر ایران و شعارهای سیاسی علیه پایه‌های این رژیم نتیجه آن میباشد. قابل توجه اینکه رژیم علیرغم بکارگیری انواع شیوه‌های سرکوب طی این مدت نتوانسته وضعیت را به کنترل در بیاورد .. و اعتراضات تا همین روزهای اخیر نیز ادامه دارد. همچینن رژیم راهی برای تعامل با این خشم مردمی نمی یابد جز اینکه جنگ روانی و تبلیغاتی علیه سازمان مجاهدین خلق که پشت این اعتراضات و قیامها قرار دارد را افزایش دهد.

طی سالهای گذشته وقتی رژیم با قیامها و مشکلات لاینحل در داخل روبرو بود، همچون قیام 2009 جام خشم خود را بر روی مجاهدین خلق در شهر اشرف یا کمپ لیبرتی در عراق میریخت. اما بعد از خروج امن آنها از عراق این رژیم راه گریزی جز رو آوردن به تروریسم در خارج و بطور خاص در اروپا نمی یابد.

 https://bit.ly/2PHKGWy

 

گزارش۵ ـ به کارگیری کودکان در جنگ توسط شبه نظامیان حوثی یمن

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارشی از به کارگیری کودکان در جنگ یمن توسط شبه نظامیان حوثی تحت حمایت رژیم ایران مخابره کرد.

گزارش

به کارگیری کودکان در جنگ توسط شبه نظامیان حوثی یمن

شبه نظامیان حوثی ( در یک توطئه) ( این نوجوان ) را با این وعده که برای پشتیبانی و نه برای جنگیدن (کار خواهد کرد )، از خانه اش بیرون کشیدند.

ولی زیاد طول نکشید که این نوجوان سیزده ساله خودش را در خط مقدم در جنگ داخلی یمن یافت.

 نوجوان یمنی : ”من با یک جماعتی به اینجا آمدم ...بچه های اینجا بودند ، بچه هایی که من میشناختم و من ترسیده بودم“ .

مقامات حوثی به آسوشیتدپرس گفتند که 18000 کودک از زمانی که آنان قسمتهای شمالی یمن را در 2014 اشغال کرده اند در خدمت این شبه نظامیان قرار گرفتند و در محافظت از زندانها و خط مقدم از آنها استفاده میشود.

صدها نفر از آنها تابحال کشته شده اند .

اما عقیده بر این است که شبه نظامیان حوثی تعداد زیادی از کودکان را برای استفاده در جنگ عضوگیری کرده اند .

بعضی از این کودکان برای پول ، انتقام و یا فقط برای شلیک با تیربار به این شبه نظامیان ملحق شده اند.

اما بسیاری از این کودکان سرباز تمایلی به جنگیدن ندارند.

یک نوجوان : یک کامیون پیکاپ ، جلوی مدرسه آمد ، و به ما گفتند که با آنها برویم.

ما از آنها سوال کردیم به کجا؟

آنها گفتند ، ” با ما بیایید ، ما به شما یک کیسه و چیزهای ( دیگری ) خواهیم داد“ .

مقامات حوثی که نیروهایشان ، کنترل مناطقی را دارند که 70 درصد از جمعیت یمن را در خود جای داده است ، مذاکره در رابطه با موضوع کودکان سرباز را رد کرده اند .

پسربچه هایی مانند ”خالد“ کوچکتر از آن هستند که بتوانند از اهداف این جنگ سر در بیاورند

نوجوان یمنی :” سرانجام ما به صنعا رسیدیم، جایی که آنها ما را به یک مدرسه بردند و از ما آمار گرفتند.

”ناقیب البساتی“ میگوید که حوثی ها تخم جنگی ابدی را کاشته اند.

یک روانشناس : ”یک پسر پیش من میآید و میگوید که کشتن ساده ترین کار برای وی است“.

”وی به این نقطه رسیده است“.

https://twitter.com/AP/status/1075360128713588736

 

گزارش ۶ـ زغال‌سنگ، طلای سیاه یا بلای جان لهستان؟

لهستان امسال میزبان بیست و چهارمین کنفرانس سالانه تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد بود. کشوری که بزرگترین تولید کننده زغال سنگ در سراسر اروپا است. ۶۰ درصد کل انرژی و ۸۰ درصد برق در لهستان از زغال سنگ تامین می‌شود. از سوی دیگر آلودگی هوا سالانه جان ۵۰هزار نفر را در کشوری که ۳۸ میلیون نفر جمعیت دارد،‌ می‌گیرد.

گزارش

زغال‌سنگ، طلای سیاه یا بلای جان لهستان؟

روستای زیبای «ویکتوف» در مرز جمهوری چک و لهستان قرار دارد. به نظر می‌رسد یکصد ساکن این روستا زندگی آرامی دارند. اما مدتی است که اضطراب بر این روستا سایه افکنده است.

یکی از ساکنان این روستا می‌گوید:‌ «عمق آب قبلا در اینجا به یک متر می‌رسید، اما از سال گذشته عمق این نهر بسیار کم شده و نهر تقریباً خشک شده است.»

گرمایش جهانی و معادن زغال سنگ موسوم به «تورو» TOUROV که در آن سوی تپه در لهستان قرار دارد، علت خشکی رودخانه است.

ساکنان ویکتوف نگرانند. زیرا مصرف سنگین آب در این معدن، آب‌های زیرزمینی تمام این ناحیه را در معرض تهدید قرار داده است.

بوگاتینیا درغرب لهستان شهرتش را مدیون معادن زغال سنگ است.

اما این شهرت بهایی هم دارد:‌ نیروگاه توروو از نظر آلوده کردن محیط زیست یکی از پنج نیروگاه اول در اروپاست که در آنها با زغال‌سنگ برق تولید می‌شود.

یکی از ساکنان بوگاتینا می‌گوید:‌ «سوزاندن و استخراج زغال سنگ برای سلامتی ضرر دارد. گرد و غبار ناشی از زغال سنگ و ذرات ریز آن باعث خفگی می‌شود. به طور مرتب استانداردها نقض می‌شود. ذرات را در دهان و بینی و چشمهایمان حس می‌کنیم. گرد و غبار روی همه چیزهایی که در اطرافمان هست، دیده می‌شود.»

دیوان دادگستری اروپا می‌گوید لهستان قوانین جلوگیری از آلودگی هوا را نقص و استاندارهای مربوط به کیفیت آب و هوا را رعایت نمی‌کند. اما ۴۰ درصد خانوارها در این کشور برای گرمایش و پخت‌وپز از زغال سنگ استفاده می‌کنند.

پاتریک یکی از فعالان محیط زیست در کاتویتس می‌گوید: «از ۵۰ شهری که جزء آلوده ترین شهرهای اروپا به شمار می روند، ۳۳ شهر در لهستان قرار دارند. زغال سنگ یکی از دلایل گرمایش جهانی است به همین دلیل هم باید استفاده از این سوخت را متوقف کنیم.»

اما ایده توقف استفاده از زغال‌سنگ چالشی واقعی برای منطقه سیلزی به شمار می رود. ۸۵ هزار شغل در این منطقه به طور مستقیم و چهار برابر این میزان هم به طور غیر مستقیم به صنعت زغال سنگ وابسته هستند.

https://fa.euronews.com/2018/12/21/charbon-est-black-gold-in-poland-or-nightmare-for-pollution

 

45میلیون نفر در ایران از تلگرام استفاده می‌کنند

حمیدرضا ضیایی پور از گردانندگان وزارت ارشاد دولت روحانی: در حوزه‌ی رسانه‌های مجازی بالغ بر 60درصد از مردم به اینترنت دسترسی دارند؛ یعنی حدود 55میلیون نفر که از این تعداد، بین 40میلیون تا 45میلیون نفر از تلگرام استفاده می‌کنند. اینستاگرام رسانه‌ی دوم و توییتر رسانه‌ی سوم مجازی ایران است با دَه‌میلیون نفر.

منبع خبر: ‌راه ترقی(رژیم) رسانه های رژیم _ ۶/۱۰/۹۷

 
لطفا به اشتراک بگذارید: