تحولات ایران وجهان در۲۰ دقیقه-۸دی

تحولات ایران وجهان در۲۰ دقیقه-۸دی


 

وزارت دفاع آمریکا:‌ رژیم ایران به کاندیداهای انتخابات افغانستان پول می دهددخالت رژیم ایران در افغانستان

خبرگزاری رویترز: صادرات نفت ایران به یک سوم سال گذشته سقوط کرده است سقوط صادرات نفت ایران

استرون استیونسون هماهنگ کننده کارزار برای تغییر در ایران: سپاه پاسداران در حال دامن زدن به یک جنگ سایبری است. این رژیم از حملات سایبری استفاده می کند تا مردم را سرکوب کند حملات سایبری رژیم ایران برای سرکوب مردم ایران

 

گزارش 1ـ کشورهای بالکان ایستگاه شبکه‌های جنایتکارایرانی

شبکه های تروریستی رژیم ایران هر چه بیشتر افشا می شوند . در پی اخراج سفیر رژیم از آلبانی رسانه های مختلف به این موضوع نگاه تیز بینانه تری می کنند . گزارشی از العرب لندن

 گزارش

کشورهای بالکان ایستگاه شبکه‌های جنایتکارایرانی



رژیم ایران که بیشتر شبکه های جنایتکار و اطلاعاتیش در قلب اروپا کشف شده، تلاش میکند بواسطه تبدیل کشورهای بالکان به حیات خلوت و ایستگاه اصلی برای آماده سازی فعالیتهایش در قلب این قاره، تجدید سازماندهی کند.

 در تیرانا وزارت خارجه آلبانی اعلام کرد دو دیپلومات ایرانی را بدلایل امنیتی اخراج کرده است. در همین حال مقامات آمریکایی خاطرنشان ساختند که یکی از این دو دیپلومات سفیر ایران بوده و آنها برای انجام حملات تروریستی در این کشور و بالکان طراحی میکرده‌اند.

سخنگوی وزرات خارجه آلبانی در تیرانا به خبرنگاران گفت:‌ این دو دیپلومات مظنون به دست داشتن در فعالیتهایی بودند که به امنیت کشور صدمه میزده است. وی خاطرنشان ساخت که بعد از مشورت با کشورهای همپیمان آلبانی و پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) این دو فرد، نا مطلوب قلمداد شدند.

سخنگو نام آنها را فاش نکرد و توضیحی در مورد فعالیتهای آنها نداد ولی مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای ضمن استقبال از این اقدام، دو دیپلمات فوق را مزدوران ایران توصیف کرد که برای انجام حملات تروریستی در آلبانی طراحی میکرده اند.

جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا هم خاطرنشان ساخت که سفیر ایران یکی از دیپلماتهای اخراج شده است.

بولتون در توئیتر خود نوشت: نخست وزیر آلبانی ادی راما سفیر رژیم ایران را اخراج کرد و پیامی به رهبران ایران داد که با حمایت آنها از تروریسم مماشات نخواهد شد. وی افزود: ما از نخست وزیر راما و مردم آلبانی در ایستادگی آنها در مقابل رفتار خودسرانه ایران در اروپا و جهان حمایت میکنیم.

آلبانی در سال 2013 میزبان حدود سه هزار مخالف ایرانی از اعضای سازمان مجاهدین خلق شد.

عملیات انتقال در سال 2016 به آلبانی به پایان رسید و آنها اکنون در مجتمعی در شمال غربی کشور زندگی میکنند.

 

گزارش 2ـ دستپاچگی رژیم از حضور ناوگان آمریکا در خلیج فارس

هیل نشریه کنگره آمریکا در ارتباط با حضور ناوگان دریایی این کشور در آبهای خلیج فارس می نویسد حرفهای رژیم ایران زبان حال کسی است که از ترس در تاریکی سوت می زند ؟

گزارش

دستپاچگی رژیم از حضور ناوگان آمریکا در خلیج فارس

سایت هیل در مطلبی به قلم مایکل بورک(MICHAEL BURKE) می نویسد

رژیم ایران روز دوشنبه حضور ناو هواپیمابر آمریکا در خلیج فارس را”کم اهمیت“ خواند.

خبرگزاری رویترز می گوید ”حبیب الله سیاری ، فرمانده نیروی دریایی رژیم ایران گفته ، ”حضور این کشتی جنگی برای ما کم اهمیت است. "ما اجازه نخواهیم داد که این کشتی جنگی به آبهای کشور ما در خلیج فارس نزدیک شود .

خبرگزاری رویترز گزارش داد که ناو هواپیمابر، یو اس اس جان سی ا سنتینس (USS John C. Stennis)، روز جمعه وارد خلیج فارس شد.

سیاری همچنین گفت رژیم ایران برای هر تهدید احتمالی که ایالات متحده آمریکا ایجاد کند آماده است.

وی مدعی شد:‌ ما توانایی های کافی برای ایستادن در برابر اقدامات آنها را داریم و به طور کامل برای آن تمرین کرده ایم.“

 هیل ادامه می دهد

آمریکا و رژیم ایران از زمانیکه ترامپ از توافق هسته‌ای خارج شد، تهدید به اقدام نظامی می کنند

حسن روحانی، در ماه ژوئیه خطاب به ایالات متحده مدعی شد جنگ با رژیم ایران ”مادر تمام جنگ ها است“...

سپس رئیس جمهور ترامپ در پاسخ به او با حروف بزرگ توئیت کرد و به رژیم ایران هشدار داد که آمریکا را تهدید نکند...

 

https://thehill.com/policy/international/422703-iran-presence-of-us-carrier-in-gulf-insignificant

 

گزارش3 ـ پیگرد قضایی رئیس جمهور سابق آرژانتین به دلیل رشوه و فساد مالی

آرژانتین حکم برگزاری دادگاهی را برای بررسی رشوه و فساد مالی کریستینا فرناندز رئیس جمهور سابق این کشور صادر کرد. وی متهم است که در کانون پرونده فسادی بوده که طی آن میلیون‌ها دلار رشوه از سوی بخش خصوصی به مقام‌های دولتی پرداخت شده است.

گزارش

پیگرد قضایی رئیس جمهور سابق آرژانتین به دلیل رشوه و فساد مالی

یک دادگاه فدرال آرژانتین حکم برگزاری دادگاهی را برای بررسی اتهامات فساد کریستینا فرناندز صادر کرده است.

وی متهم است که در دولت او میلیون‌ها دلار رشوه را در طول ۱۲ سال رد و بدل شده است.

او که در حال حاضر سناتور است هرگونه اتهامی را رد می‌کند و مدعی است اتهامات علیه او با انگیزه سیاسی مطرح شده است.

رئیس جمهور سابق آرژانتین به دلیل دوره ریاست جمهوری‌اش از زندانی شدن مصونیت دارد اما دادگاه می‌تواند او را محاکمه کند.

ماه اوت سه خانه متعلق به رئیس جمهور سابق آرژانتین در چارچوب این تحقیقات مورد بازرسی قرار گرفتند.

اتهامات وی از مجموعه یادداشت‌هایی است که راننده یک مقام دولتی بین ساله‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۵ ثبت کرده است.

در این مجموعه که به "دفتر یادداشت" معروف شده است سنتنو راننده مقام دولتی نوشته کیسه‌های پول نقد را از روسای شرکت‌های ساخت و ساز می‌گرفته و به مقام‌های دولتی تحویل می‌داده است.

دادستان‌های می‌گویند این کیسه‌ها در مجموع بالغ بر ۱۶۰ میلیون دلار پول را منتقل کرده‌اند.

در این یادداشت‌ها از جمله به رد و بدل پول در یکی از خانه‌های کریستینا فرناندز و نیز در محل اقامت رئیس جمهوری و مراکز دولتی اشاره شده است.

بیش از ده نفر از جمله صاحبان تجارت و مقام‌های سابق دولتی در پی تحویل این "دفتریادداشت" دستگیر شده‌اند. قرار است دستگیر شدگان دربرابر دادگاه حاضر شوند.

خاطرنشان می شود جرایم کریستینا فرناندز تنها محدود به پرونده‌های مالی نیست. او در پرونده جنایت تروریستی بوئنوس‌آیرس نیز متهم است که با رژیم ایران زدوبند کرده است تا آن را رفع و رجوع کند.

منبع:‌ بی بی سی30آذر

http://www.bbc.com/persian/world-46643854

 

گزارش4 ـ استراون استیونسون : اتحادیه اروپا باید سفارتخانه های تروریستی ایران را ببندد

تازه ترین اقدام علیه تروریسم رژیم ایران اخراج سفیر رژیم از آلبانی است. مقامات آلبانی می گویند فعالیت های بظاهر دیپلماتیک رژیم در کشورشان امنیت این کشور را به خطر می اندازد . در این رابطه استراون استیونسون هماهنگ کننده کارزار برای تغییر در ایران مطلبی نوشته که در اغلب رسانه های آلبانی منعکس شده است .

گزارش

استراون استیونسون : اتحادیه اروپا باید سفارتخانه های تروریستی ایران را ببندد

 ادی راما به اروپا نشان داد که چطور باید با تروریست های رژیم ایران رفتار کرد

 تصمیم آلبانی برای اخراج سفیر رژیم ایران و یک دیپلمات دیگر بخاطر توطئه برای عمل تروریستی در داخل کشور به طور گسترده ای مورد ستایش قرار گرفته است. دونالد ترامپ شخصا به نخست وزیر ادی راما نامه ای نوشته و بخاطر مبارزه با "فعالیت های بی ثبات کننده و تلاش رژیم ایران برای ساکت کردن مخالفان در سراسر جهان تبریک می گوید. نامه وی با پیام هایی از جان بولتون مشاور امنیت ملی ایالات متحده و مایک پومپئو وزیر امور خارجه پشتیبانی شده است. این اخراجها مجددا توجه جهان را روی این مسئله که چطور رژیم آخوندی از سفارتخانه هایش به عنوان شبکه های ترور استفاده می کند جلب کرد.

رژیم ایران زمانی که آلبانی موافقت کرد تا بیش از 2500 پناهنده ایرانی را در کمپ هایی در عراق زندانی و مورد آزار و اذیت قرار گرفته بودند را بپذیرد، خشمگین شد. آنها تحت حمله مداوم نظامی و موشکی قرار داشتند.

 در ماه مارس 2018، وزارت اطلاعات رژیم ایران، تحت هدایت محمدی نیا، توطئه انفجار یک بمب در مراسم نوروز در تجمع اعضا مجاهدین در تیرانا را داشت. خوشبختانه این اقدامات جنایتکارانه در آخرین لحظه کشف و خنثی شد و سپس توسط نخست وزیر ادی راما در تاریخ 19 آوریل 2018 افشا شد و دو مامور وزارت اطلاعات به خاطر این توطئه تروریستی اخراج شدند.

با این وجود، سفارت رژیم ایران در تیرانا در حال گسترش به لانه 25 افسر اطلاعاتی و جاسوسان بود، از جمله مصطفی رودکی، یکی دیگر از مقامات ارشد اطلاعاتی که به عنوان دبیر اول وارد شده بود. او فردی است که قبلا سرپرست ایستگاه اطلاعاتی رژیم ایران در اتریش بوده و فعالیت های مخالف مجاهدین را در اروپا هماهنگ میکرد. اگرچه نام دومین دیپلمات اخراج شده از آلبانی هنوز اعلام نشده ، ولی احتمالا نفر دوم این متخصص ارشد ترور و ارعاب شیطانی است.

استراون استیونسون پس از این قسمت به دستگیری اسدالله اسدی در ژوئیه 2018 در آلمان اشاره می کند و می گوید او الان منتظر محاکمه است و سپس دوباره به آلبانی بر می گردد و می گوید

 ادی راما، نخست وزیر آلبانی، به جهان نشان داد که کشورش توسط ستمگران تهران مورد گردنکشی قرار گرفته نخواهد شد.

 

http://www.gazetatema.net/2018/12/24/edi-rama-i-ka-treguar-europes-menyren-se-si-duhet-te-sillemi-me-banditet-e-terroristet-iraniane/

 

 

گزارش5 ـ سقوط قیمت نفت وکسری بودجه رژیم همچنان ادامه دارد

روزها ، هفته ها و ماههای سال ۹۷ برای رژیم یک پیام مشترک داشت. ناقوس های سقوط از هر طرف به صدا در آمده . از یک طرف قیام مردم که سر باز ایستادن ندارد و از طرف دیگر افلاس اقتصادی و کسری بودجه بخاطر تحریم های نفتی و تجاری و بانکی و علاوه بر آن کاهش ادامه دار قیمت نفت . در این گزارش به پرونده نفت رژیم نگاه کنیم

گزارش

سقوط قیمت نفت وکسری بودجه رژیم همچنان ادامه دارد

در جریان داد و ستدهای روز جمعه اخیر در بازار نفت قیمت هر بشکه نفت خام پایه برنت بیش از ۱ دلار کاهش یافت و به ۵۳ دلار و ۵۵ سنت رسید.

این پایین‌ترین سطح قیمت نفت در ۱۵ ماه گذشته است .

در همین حال قیمت هر بشکه نفت خام سنگین ایران روز جمعه به کمتر از ۵۰ دلار رسید.

در بیستم ژوئن سال ۲۰۱۴ هر بشکه نفت سنگین ایران رکورد ۱۱۱ دلار و ۵۶ سنت را ثبت کرده بود . و پس از افت و خیز های مختلف در خرید و فروش های ۸ اکتبر ۲۰۱۸ یعنی بیشتر از دو ماه پیش از مرز ۷۹ دلار هم گذشت.

طی ۷۴روز گذشته بار دیگر سیر نزولی قیمت نفت آغاز شد و با وجود تلاش‌های وزرای نفت کشورهای عضو اوپک برای کاهش تولید نفت ولی این روند ادامه داشت  به طوری که در جریان معاملات روز جمعه بهای هر بشکه نفت سنگین ایران به ۴۹ دلار نزدیک شد.

 این در شرایطی است که عایدی پیش‌بینی شده برای هر بشکه نفت خام صادراتی ایران در قانون بودجه سال جاری ۵۵ دلار و در لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ رژیم نزدیک به ۵۴ دلار در نظر گرفته شده .

بانک مرکزی رژیم در گزارشی می گوید ، عملکرد هفت ماهه سال ۱۳۹۷ نشان دهنده کسری بودجه بی‌سابقه ۳۹ هزارمیلیارد تومانی است.

اقتصاد رژیم ایران از اردیبهشت گذشته و در پی خروج آمریکا از توافق اتمی با رژیم ایران با معضلی بنام تحریم های بین المللی روبرو شده و دامنه این تحریم‌ها از ۱۳ آبان ماه گذشته یعنی مرحله دوم تحریم ها که هدف اصلی اش بخش نفت و تبادلات بانکی رژیم بوده به تمامی بخش های دیگر هم گسترش یافته است.

 کارشناسان می گویند در ماه‌های پایانی سال ۹۷ و با ادامه افت قیمت جهانی نفت، کسری بودجه رژیم ابعاد بزرگ‌تری را هم تجربه خواهد کرد

 منبع :

 آرشیو فیلم های نفت و نفت کشها و بانک جهانی

 

https://fa.euronews.com/2018/12/21/oil-price-falling-increase-iran-government-deficit

 

گزارش 6ـ دومینوی تعقیب دیپلماتهای ایران به اتهام تروریسم

تهدید تروریسم رژیم ایران که سالها موضوع هشدار مقاومت ایران به جامعه جهانی بود امروز بر زبان اغلب کشورهای جهان بویژه کشورهایی که بیشتر قربانی آن بوده و هستند جاری شده است . روزنامه الشرق الاوسط در مطلبی با عنوان دومینوی تعقیب دیپلماتهای ایران به اتهام تروریسم به این موضوع پرداخته است:

گزارش

دومینوی تعقیب دیپلماتهای ایران به اتهام تروریسم

منابع اروپائی در ابتدای نوامبر گذشته به الشرق الاوسط گفتند دستگاههای اطلاعاتی اروپائی ده تلاش برای ترور افراد اپوزیسیون ایران را در طول ماههای گذشته خنثی کرده اند.

رژیم ایران دوضربه بزرگ دریافت کرد اول هنگامی که تلاش برای هدف قرار دادن گردهمایی اپوزیسیون ایران در حومه پاریس در آخر ماه ژوئن سال گذشته خنثی شد و دومی در اکتبر گذشته وقتی که دانمارک اعلام کرد، یک طرح ترور را خنثی کرده است.

در ابتدای تیرماه گذشته دستگاههای امنیتی اروپائی سلسله ای از دستگیریها را در بلژیک و فرانسه و آلمان علیه کسانی انجام دادند که دررابطه با طرح انفجار گردهمایی سالانه اپوزیسیون ایران بود. دراین گردهمایی شخصیتهای امریکائی و از جمله رودی جولیانی شرکت داشتند . منابع امنیتی فرانسه گفتند که جزئیات این طرح ایران را در هماهنگی بین دستگاههای اطلاعاتی بلژیک و فرانسه و آلمان وامریکا خنثی کرده اند.

آلمان اعلام کرد که مغز متفکر این عملیات یک دیپلمات درسفارت ایران دروین بنام اسدالله اسدی بوده است

 او از سوی دادستانی آلمان و بلژیک متهم شده است که یک زوج را برای اجرای طرح تروریستی در پایتخت فرانسه مامور کرده است و سپس نیروهای بلژیکی از آنها 500 گرم مواد منفجره کشف کرده اند.

در پایان اکتبر گذشته دانمار ک اعلام کرد،سلسله ای از ترورها علیه رهبران عرب را خنثی کرده اند

 وزیر خارجه دانمارک از دستگیری یک شهروند نروژی- ایرانی خبر داد و در ادامه، سفیرش را از تهران فراخواند .....

منبع

 

 

گزارش۷- وسایل یک بار مصرف پلاستیکی باید در اتحادیه اروپا متوقف شوند

تلاش برای پایان دادن به آلودگی پلاستیکی در آبهای اروپا یکی از موضوعات محوری سال ۲۰۱۸ قانونگذاران اروپایی بوده است . آنها توافق کرده اند که تا سال ۲۰۲۱ بعضی وسایل پلاستیکی یک بار مصرف می باید ممنوع اعلام شوند

 

گزارش

وسایل یک بار مصرف پلاستیکی باید در اتحادیه اروپا متوقف شوند

 

فدریک ریسrees سیاستمدار بلژیکی و عضو پارلمان اروپا در پشت طرح ممنوع کردن مصرف مواد پلاستیکی است . او می گوید بطری های پلاستیکی ، همزن های پلاستیکی ، گوش پاک کن ها و بشقابهای یک بار مصرف در آبهای ما ممنوع خواهند شد .

 چرا ما آنها را ممنوع می کنیم ؟ زیرا موادی هستند که شما آنها را در سواحل ما می بینید . آنها در آبهای ما وجود دارند و ما به این دلیل آنها را متوقف می کنیم که جایگزین دارند.

 ولی تنها موضوع در ممنوع کردن وسایل یک بار مصرف این است که چه کسی باید هزینه این کار را بپردازد بجای ماهیگیرها ، تولید کنندگان صنایع ماهیگیری عمده هزینه جمع آوری تورهای ماهیگیری رها شده در دریاها را خواهند پرداخت.

میکروپلاستیک ها می توانند میکرب های بسیار ریزی را تولید کنند که باز تولید هم می شوند

 دکتر مت کول دانشمند دریاشناس در آزمایشگاه پلیموت در این رابطه می گوید

هشت میلیون تن زباله پلاستیکی هر ساله به اقیانوس ها سرازیر می شود. سیاست جلوگیری از مواد یک بار مصرف پلاستیکی اتحادیه اروپا خوب است ولی این سیاست دریاها را تغییر چندانی نمی دهد چونکه بیش از ۹۰ درصد از آلودگی های پلاستیکی از ده رود خانه به اقیانوس ها سرازیر می شوند هشت رود از آسیا و دو رود از افریقا

پلاستیک ها در اقیانوس ها به میکروپلاستیک تبدیل می شوند و توسط جانوران دریایی خورده می شوند . دکتر مت کول دانشمند دریا شناس در آزمایشگاه پلیموت می گوید تمامی حیوانات ریز و درشت دریایی تحت تاثیر زباله های پلاستیکی قرار دارند

به موازات ممنوعیت وسایل یک بار مصرف پلاستیکی تلاشهای دیگری هم برای حل این مشکل انجام میشود

امسال برای پاکسازی اقیانوس ها ابتدا از جمع آوری زباله های بزرگتر پلاستیکی در اقیانوس آرام شروع کردند

ممنوعیت وسایل پلاستیکی در اروپا

 

 

 

 

روزهای رژیم ایران به شمارش افتاده است

بروس مک کولم رئیس انستیتوی استراتژیهای دمکراتیک در امریکا از کنگره و دولت آمریکا خواست علیه رژیم ایران اقدام کنند. وی در تان هال نوشت:‌‌ سالگرد قیام نزدیک است. روزهای حکومت مذهبی در ایران به شمارش افتاده است و مردم ایران خواهان تغییر رژیم هستند.
لطفا به اشتراک بگذارید: