مخاطب پیام و تجربه ۹دی – ۹دی۱۳۹۷

مخاطب پیام و تجربه ۹دی – ۹دی۱۳۹۷

گزارش و گفتگو با احمد گل افشار

هم‌میهنان عزیز، دوستان و بینندگان گرامی سیمای آزادی، از طرف خودم و همکارانم بهترین سلامها و درودها رو تقدیم شما می‌کنم. خوشحالم که در برنامة امروز تیک تاک در خدمت شما هستم. موضوعی که امروز اون رو مورد بررسی و بحث قرار می‌دیم، برگزاری سالگرد 9دی 88 یعنی روزی است که رژیم مدعی است در آن روز توسط پاسدارها و بسیجیان خود قیام 88 را سرکوب کرده و قیام دی ماه سال گذشته را هم پشت سر گذاشته و در حال حاضر مسلط بر اوضاع است، اما واقعیت چیست؟ گزارشی در این باره:

گزارش


سخنران اصلی نمایش امروز پاسدار سلامی جانشین سرکردة‌ کل سپاه پاسداران و مقلب به گوبلز نظام بود و به صحنه آمده بود تا رژیم را ابرقدرت پیروز جهان وانمود کند: «اما امروز، نفوذ منطقه‌یی ما بخشهای مهمی از سیارة زمین را فرا گرفته است. نفوذی که نه حضور مستقیم نظامی، نفوذ آرمانها، اهداف، آرزوها، نفوذ روح عدالت خواهی، نفوذ روح استکبارستیزی، نفوذ اندیشه‌های تابناک رهبر این انقلاب بزرگ که توانسته است بخشهای مهمی از جهان اسلام را از سیطره سیاسی قدرتهای بزرگ نجات دهد و مشعلهای فروزان جهاد را در آن سرزمین‌ها بیفروزد».

«به شما عرض می‌کنم قدرت انباشتة ما نه برای شکست نخوردن است، بلکه برای پیروز شدن است؛ آنچه امریکا از شما آموخته است و شما آموخته‌اید او را به آن عادت دهید، شکست خوردن است. آمریکا هنر شکست خوردن است و این چیزی جز شآن او نیست».

درست همزمان با پاسدار سلامی که در یک میدان تهران این چنین در مورد قدرت و ابرقدرتی نظام گرد و خاک می‌کرد، در میدان بهارستان تهران، مجلس ارتجاع، صحنة نمایش اوج جنگ قدرت و از هم‌گسیختگی بود و کریمی قدوسی از اعضای باند خامنه‌ای در مجلس ارتجاع، سه رئیس جمهور نظام، رفسنجانی و خاتمی و روحانی را به عنوان سران 3 فتنه‌‌‌یی که رژیم را تا لبة پرتگاه سرنگونی برده، به شدت مورد حمله قرار داد:«فتنة دوم فتنة امنیتی در سال 1388 بود...« و فراهم کردن بازگشت آمریکا به کشور بود». «فتنة‌ سوم فتنة اقتصادی با اسم رمز مذاکره از سال92 شروع می‌شود...«به زانو درآوردن نظام اسلامی و ولایی می‌باشد».

«یک بار دیگر اسناد فتنة 88 رو تقدیم رئیس محترم جلسه می‌کنم تا انشاالله با مطالعه ایشان و سایران، اون کسانی که شبهه دارند در مورد فتنة اقتصادی شبهه‌شون رفع بشه». علی مطهری: «البته یک مشکلی هست که خود جنابعالی بنده را فتنه‌گر می‌دانید». اما واقعیت مهم نه جنگ پایان ناپذیر گرگهای ولایت، بلکه از هم پاشیدگی کل نظام ولایت فقیه است.

این واقعیتی است که اغلب کارشناسان و تحلیلگران سیاسی رژیم بر آن اتفاق نظر دارند. یکی از این کارشناسان به نام تقی آزاد ارمکی طی تحلیلی دربارة قیام دی ماه که در سایت حکومتی بهار درج شده، اعتراف کرد که: « اصولگرایی و اصلاح‌طلبی دچار میرایی شده‌اند». وی در پاسخ به این سؤال که ایا قیام دی ماه باعث شدکه حوزه سیاسی به این مسائل توجه کند؟

پاسخ داد: اصلاً. هیچ رفتاری را تغییر نداد. چه چیز را تغییر داد؟ آیا نگاه به جامعه را تغییر داد؟ آیا از خود انتقاد کرد؟ به کدام گروه اجتماعی اهمیت داد؟ برخی تصور می‌کنند حوزه امنیت و انتظامی انرژی زیادی دارد و می‌تواند جامعه را کنترل کند، درحالی که این بخش‌ها هزینه کرده و خسته و افسرده شده‌اند، به همین دلیل سطح امنیتی انتظامی جامعه پر تغییر و پرهزینه شده است. غیر از این، چه بخش‌هایی تغییر کرده است؟ در مدیریت کشور هیچ تغییری دیده نمی‌شود. تغییر نگاه به جامعه هم صورت نگرفت».

ارمکی هشدار داد:‌ اعتراضات دی ماه سال گذشته بیشتر طبقه پایینی بود، اما فردای ایران، بازی همراهی طبقه متوسط با طبقه پایین است... آنچه من پیش‌بینی می‌کنم همراه شدن طبقه متوسط با طبقه پایین جامعه در آینده نزدیک است. در این صورت می‌تواند اتفاقات فراگیر بزرگ رخ بدهد».

نه تنها کارشناسان و تحلیلگران بلکه حتی حسن خمینی نوة خمینی هم دیروز دریک سخنرانی نسبت به سقوط رژیم هشدار داد و گفت: «هیچ تضمینی وجود ندارد که ما بمانیم و دیگران بروند». خبرگزاری نیروی تروریستی قدس، روز گذشته تیتر یک تحلیل مفصلش دربارة جامعة‌ کنونی ایران این بود: «اگر ساختار‌ها اصلاح نشود، فروپاشی حتمی است».

گفتگوی سیاسی


امروز 9دی، سالگرد 9دی 88 و روزی است که رژیم مدعی است در آن توسط پاسدارها و بسیجیان خود قیام 88 را سرکوب کرده و قیام دی ماه سال گذشته را هم پشت سر گذاشته و در حال حاضر مسلط بر اوضاع است، اما واقعیت چیست؟ گزارشی در این باره:

س: رژیم اعلام کرده که در 500 نقطه و شهر در سراسر کشور مراسم نهم دی یا را برگزار کرده و تبلیغات زیادی هم حول آن کرده، لطفا توضیح دهید که کم و کیف این مراسم از چه قرار بوده؟


ج: رژیم طبق معمول این 40 سال حاکمیتش اتفاقا هر جائی که تلاش میکنه که دود و دم راه بیاندازد دقیقا میتوانید نقطه آسیب پذیری اش و نیاز به پوشاندن آنرا مشاهده کنید. این موضوع را درهمین مراسم مربوط به 9 دی که جشن سرنگون نشدنش را در سال 88 گرفته است میتوانید مشاهده کنید که با راه اندازی یکسری نمایشات فرمایشی که شرکت کنندگانش نیز همان مزدوران و جیره خوران خود این رژیم هستند، میخواهد بطرز مسخره ای قدرت نمائی کند.

در تهران که نقطه ثقل این نمایش بود، تلویزیون رژیم تنها در کادر بسته‌یی این تظاهرات را نشان می‌داد و خودش گفت که هزاران نفر در این نمایش شرکت داشتند. معنی هزاران نفر برای رژیمی که همیشه هزاران نفر را میلیونها نفر اعلام می‌کند، روشن است و از روی آن می‌توان فهمید که اوضاع از چه قرار بوده است.

حرفهایی هم که زده شد، قدرت نمایی به مبتذل‌ترین و خنده‌دار ترین وجه، مثلاً همون طور که در این گزارش هم پاسدار سلامی در نمایشی که امروز به همین خاطر در میدان امام حسین تهران برگزار شده بود چه حرف های مسخره‌یی برای دلگرم کردن ایادی رژیم سرهم میکند.

اما خود همین حرفها برای کسی که از حداقل شعور برخوردار باشد، نشانة ضعف و ناتوانی رژیم است، فراموش نکرده‌ایم که همین پاسدار سلامی در نماز جمعه 6مهر ماه گذشته با چه عجز و لابه‌یی خطاب به نیروهای رژیم می‌گفت خواهش می‌کنم بایستید و فریب عملیات رسانه‌ای و فریب دشمنان را نخورید، آرام باشید هیچ اتفاقی نیفتاده و آن کسی که باید بترسد دشمن ماست و با اطمینان زندگی می‌کنیم». گرد و خاک کردن امروزش در واقع تکرار همان حرفها به زبان معکوس است.

س: الان بعد از 9 سال چرا رژیم روی موضوعی این قدر سرمایه گذاری میکند که بیشتر ضعف و ناتوانی اش در آن آشکار می، شود


ج: به دلیل استمرار قیام، به دلیل وضعیت انقلابی موجود، به دلیل وضعیت به شدت وخیم اقتصادی و اجتماعی و سیاسی، و این که رژیم به هر لحاظ در پایین ترین نقطه اش قرار دارد. به لحاظ اقتصادی که روشن است و مردم آن را با پوست و گوشت خود احساس می‌کنند، به لحاظ اجتماعی و سیاسی هم کافی است به حرفهایی که همین امروز و دیروز سردمداران رژیم امثال حسن خمینی و کارشناسان رژیم گفته‌اند نگاه کنید به خوبی می‌بینید که مسأله رژیم الان مساله بود و نبود است و به این دلیل به این قبیل نمایشهای قدرت نمایانه نیازمند است.

می‌خواهد نان سرکوب قیام88 را اینجا بخودر و بگوید که همچنان که آن بحران و آن قیام را پشت سر گذاشت و سرنگون نشد، این دفعه هم می‌تواند جان سالم به در ببرد. در حالی که الان واقعیتها و تعادل قوا از زمین تا آسمان با آن موقع متفاوت است.
حسن خمینی دیروز در یک سخنرانی گفته: هیچ تضمینی وجود ندارد که ما بمانیم و دیگران (از بین) بروند. باید از روزی ترسید که جایگاه ها به هم بریزد و نقشها دگرگون شود. یا در نمایش جمعة این هفته محور اصلی خطبة اکثر امام جمعه‌های خامنه‌ای مسأله ولایت زدایی بود.

فائزه هاشمی گفته است:‌ « از دیدگاه من فروپاشی محتوایی اتفاق افتاده است و تنها فروپاشی ظاهری و فیزیکی اتفاق نیفتاده است». این حرفها، حرفهای مجاهدین و مخالفان نظام نیست. حرفهای درون نظام است و به این جهت است که همان طور که گفتم رژیم به شدت نیازمند این است که با این قبیل نمایشها روی ضعف و بیچارگی خودش سرپوش بگذارد، اما خب واقعیت سرسخت چنان است که در همین حرفها شدت بحران رژیم بیرون می‌زند و نمایان می‌شود.

س: شما در صحبت هایتان به تشدید بحرانها در این جریان اشاره کردید، منظورتان چیست؟


ج: از قضا در همین نمایشها هم خودش را نمایان می کند مثلا همان طور که در این گزارش هم آمده بود دیدیم که درست همزمان با پاسدار سلامی که در یک نقطه تهران آن گرد و خاکها را می‌کرد، در مجلس رژیم یک عضو مجلس ارتجاع، کریمی قدوسی از سه فتنه‌یی که به قول خودش براندازی نظام را مد نظر داشت، یاد می‌کرد و جالب این است که رأس این سه فتنه را رفسنجانی و خاتمی وروحانی ذکر کرد.

و روحانی را رأس فتنة اقتصادی ذکر کرد که هدفش باز گرداندن آمریکاست. و جالب است که وقتی اسناد فتنه را تحویل ریاست مجلس که امروز با علی مطهری نایب رئیس مجلس بود تحویل میداد، مطهری گفت مساله این جاست که شما خود مرا هم به عنوان فتنه‌گر می‌شناسید. این واقعیت درون رژیم است و نشانة ابعاد بحران درونی رژیم است چون این تازه آن مقداری است که علنی می‌شود، ببینید پشت پرده چه خبر است!

س: رژیم چه پیامی را میخواست با این نمایش برسونه، مخاطبش کی بود؟ و آیا توانست پیامش را برسونه؟


جواب: مخاطب این قبیل نمایشها در وهلة اول نیروهای خودش هستند. مثلاً حرفهای پاسدار سلامی جز نیروهای عقب مانده پاسدار و بسیجی چه کسی را می‌تواند تحت تاثیر قرار دهد. چون واقعاً رژیم مسالة نیرویی و ریزش نیروهایش را دارد. در حالی که چنان که گفتم این مراسم ورشکسته و حرفهایی که زده شد، بیشتر پیام معکوس داد و بحران زدگی و بن‌بست و بی‌راه حلی را برای مردم هر چه بیشتر نمایان کرد.

به این ترتیب نمایش امروز مخاطب جدیدی پیدا کرد و آن هم مردم بودند که یک بار دیگر دیدند که رژیم در آستانة سقوط است و به قول حسن خمینی هیچ تضمینی وجود ندارد که ما بمانیم و دیگران از بین بروند و او اضافه کرد: «از علائم فروپاشی، مشکل دار بودن و بداقبالی است». چیزی که الان رژیم گرفتار آن است و پشت سر هم بداقبالی و بدبیاری می‌آورد که البته قانونمند است و از نشانه‌های سرنگونی نزدیک است.

ابراز وحشت از وقوع قیام دیگر در رژیم آخوندی – ۸دی۱۳۹۷

این‌ همه وحشت از سال ۹۸، چرا؟
لطفا به اشتراک بگذارید: