تحولات ایران وجهان در۲۰ دقیقه-۹دی

تحولات ایران وجهان در۲۰ دقیقه-۹دی


 

1-پلیس هلند چهار مظنون به فعالیت تروریستی را دستگیر کرددستگیری ۴مظنون تروریستی در هلند

منبع سایت ار.تی.ئی ( رادیو تلویزیون ایرلند) ۲۹ دسامبر۲۰۱۸ ساعت ۱۲۰۲ 

2-سازمان ملل: خروج شبه نظامیان حوثی از حدیده آغاز شده است(شبه نظامیان حوثی و خروج از حدیده ـ  

3-دونالد ترامپ: پیشرفت بزرگی در مذاکرات تجاری با چین به‌دست آمده است پیشرفت در مذاکرات تجاری آمریکا و چین ـ

 

 وزارت دفاع آمریکا:‌ رژیم ایران به افعانستان رشوه می دهد

وزارت دفاع آمریکا در گزارشی به کنگره می گوید رژیم ایران برای گسترش نفوذش در افغانستان هم به سیاستمداران این کشور رشوه می دهد و هم از گروههای تروریستی حمایت مالی و تسلیحاتی می کند . ظاهرا با پایان یافتن دوره مماشات با این رژیم اینگونه پرونده ها دارند از آرشیو چندین ساله خارج می شوند.

گزارش

وزارت دفاع آمریکا:‌ رژیم ایران به افعانستان رشوه می دهد

وزارت دفاع آمریکا در گزارشی به کنگره گفت:‌ رژیم ایران به کاندیداهای سیاسی در افغانستان با هدف نفوذ در این کشور پول میدهد. در این گزارش آمده است نیروی قدس سپاه پاسداران با ارائه سلاح، مواد منفجره، آموزش، حمایت اقتصادی و سیاسی به شبه نظامیان طالبان تلاش می‌کند تا علیه حضور نیروهای آمریکایی و ائتلاف عمل کنند تا در گفتگوهای صلح خود را یک میانجی جا بزند.

پنتاگون وزارت دفاع آمریکا در گزارش 117صفحه‌یی ارسال شده به کنگره می‌گوید: رژیم ایران به کاندیداهای سیاسی در افغانستان برای نفوذ در این کشور پول میدهد.

بر اساس این گزارش ها رژیم ایران در تلاش است تا دولتی در افغانستان حاکم شود که پاسخگوی اهداف آخوندها باشد.

در این گزارش آمده است: ایران با پیگیری این اهداف به‌دنبال یک استراتژی چند جانبه است و با گسترش سرمایهگذاریهای تجاری و اقتصادی و حمایت از طالبان در تلاش است تا روابطش را با دولت افغانستان تقویت کند .

در گزارش آمده است که نیروی قدس سپاه پاسداران با ارائه سلاح، مواد منفجره، آموزش، حمایت اقتصادی و حمایت سیاسی به طالبان تلاش می‌کند تا علیه حضور نیروهای آمریکایی و ائتلاف عمل کنند و با داعش مبارزه کنند تا خودش را یک میانجی در گفتگو های صلح جا بزند.

 

http://www.1tvnews.af/en/news/afghanistan/36872-iran-bribes-afghan-officials-to-advance-iranian-interests- 

 اعتراف رژیم ایران به ورشکستگی اقتصادی

حسن روحانی اعتراف می کند که تحریم های آمریکا بر روی اقتصاد رژیم تاثیر گذاشته است. این گزارشی از تلویزیون اسکای نیوز است که رویدادهای ایران را بویژه بعد از تحریم های آمریکا علیه رژیم دنبال کرده است .

گزارش

اعتراف رژیم ایران به ورشکستگی اقتصادی

اسکای نیوز: روحانی اشاره کرد که تحریم های آمریکا بر تاثیر زیادی داشته

این بار روحانی هیچ راه گریزی پیدا نکرده و ناچار است که بگوید اقتصاد رژیمش تحت تاثیر تحریم های آمریکا قرار گرفته است

 روحانی همچنین اشاره کرده است که ذخایر ارز خارجی ایران در ماههای گذشته به صفر رسیده است.

در رابطه با تاثیرات تحریم ها که حسن روحانی به آن اعتراف کرده دکتر نبیل العتوم رئیس مرکز بررسی های ایران به اسکای نیوز گفت بی شک این اعتراف خیلی دیر است . در گذشته رژیم ایران خیلی لاف می زد که تحریم های اقتصادی آمریکا بشکل عمده ای بر روی آنها تاثیر ندارد ولی با دو مرحله تحریم بسیاری از امور بر ملا شد و مشکلات بزرگ اقتصادی تنها در اقتصاد ایران بر ملا نشد بلکه در توان اجتماعی و سیاسی این رژیم مشخص شد

چیزی که شما می دانید شروع موج اعتراضات از ماه دسامبر سال گذشته تا کنون ادامه داشته

 امروز ما از ۳۲۳ فقره اعتراض و تظاهرات صحبت می کنیم که هر روزه وجود داشته و این زندگی سیاسی در ایران را نشان می دهد

 این تظاهرات دلایل مختلفی هم داشته و تنها دلیل آنها اقتصادی نبوده بلکه دلایل سیاسی هم داشته است . بویژه شعارهایی که در این تظاهرات داده می شود مانند مرگ بر خامنه ای و مرگ بر روحانی و فراخوان به تغییر نظام

 نشانه های خطرناکی هم در اقتصاد رژیم وجود داشته است

۴۰ میلیون ایرانی در زیر خط فقر زندگی می کنند و ‍۱۲ میلیون در زیر خط بقا هستند

قیمت کالاهای پایه ای بین ۴۰ تا ۵۰ درصد گران شده اند و تمامی این مشکلات باعث شده که رژیم به فکر ایجاد کوپن الکترونیک بیفتد ولی هنوز اجرا نشده و چه بسا که نتیجه عکس هم بدهد

اسکای نیوز-گفتگو نبیل العتوم -رژیم ایران و هدر دادن پول ملت با حمایت از تروریسم

 

 نقش رژیم ایران در تهاجمات شیمیایی سوریه

یک شرکت آلمانی می گوید که دیگر قطعات موشکی اش را به ایران نخواهد فروخت . چرا ؟ چون موشک های اهدایی رژیم به بشار اسد در کشتار شیمیایی مردم سوریه استفاده شده اند .پرونده های جنایت یکی پس از دیگری بر ملا می شوند

 با هم به جزئیات این رویداد نگاهی بکنیم

 گزارش

نقش رژیم ایران در تهاجمات شیمیایی سوریه



 کمپانی آلمانی کرمپل می گوید که قطعات موشکی را به ایران نخواهد فروخت

دیلی وایر(آمریکا) در مطلبی به قلم هنک برین می نویسد ، در یک پیروزی دیگر برای دولت ترامپ، کرمپلKrempel شرکت آلمانی اعلام کرد دیگر تجهیزات خود را به ایران تحویل نخواهد داد.. این تجهیزات در موشکهای ایران بکار میرفت و نیروهای وفادار به بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه از آن برای مسموم کردن ۲۱ بزرگسال و کودک با گاز شیمیای استفاده کرده بودند.

ریچارد گرنل Richard Grenell سفیر آمریکا درآلمان در متقاعد کردن کمپانی های آلمانی برای پیروی از سیاست دونالد ترامپ بسیار موثر بوده است .

 او گفته است : ”کمپانی‌ها درک می‌کنند تجارت با ایران بهمعنای تامین مالی ‌ استراتژی تروریستی سپاه پاسداران است “.

رینر وسترمن Rainer Westermann سخنگوی کرمپل گفت، ”از چند ماه گذشته کرمپل دیگر کالایی به ایران تحویل نمیدهد“. کرمپل ورقههای فشرده الکترونیکی می‌سازد که در موتورهای موشک استفاده می‌شوند “.

این یک تغییر مهم در تصمیمگیری کرمپل است که گفته به تجارت با ایران ادامه خواهد داد.

 پیشتر یک عکاس سوری قطعات ساخت شرکت آلمانی کرمپل را در بقایای موشک های شیمیایی تولید شده ایران پیدا کردکه شهروندان سوری را در ژانویه و فوریه با گاز شمیایی کشته بود

 این شرکت هشدار های آمریکا در مورد خطر تجارت با رژیم ایران را رد کرده و گفته است شرکت کرمپل به معامله با رژیم ایران می دهد اما کاملاً از چارچوب های قانونی تبعیت می کند. ولی امروز این پرونده بسته می شود .

تاکنون دهها و صدها بار رسانه های عربی و غربی عکس و فیلم قربانیان حملات شیمیایی در سوریه که در معرض سلاحهای شیمیایی قرار گرفته، دهان‌هایشان کف کرده و از درد می‌میرند را منتشر کرده اند . ولی بخاطر سیاست مماشات بویژه بعد از توافق اتمی اوباما با رژیم ایران در سال 2015، چشم خود را بر این جنایات بستند

https://www.dailywire.com/news/39730/another-trump-win-german-company-says-it-wont-sell-hank-berrien

 

اشرف ۳ درد سرهای زیاد برای رژیم ایران

روزنامه السیاسه کویت مطلبی را در مورد تروریسم رژیم ایران و راه کارهای مقابله با آن از زبان اعضای مقاومت ایران منتشر کرده . به قسمتهایی از مطلب السیاسه می پردازیم

گزارش

اشرف ۳ درد سرهای زیاد برای رژیم ایران

اخراج سفیر رژیم ایران به همراه یک دیپلومات دیگر از کشور آلبانی بار دیگر پرده را از روی مبارزه پنهان و آشکاری که میان رژیم ایران و شورای ملی مقاومت ایران در جریان بوده و هست کنار زده و بنظر می‌رسد بی هیچ گفتگویی این دور از مبارزه به نفع شورای ملی مقاومت بوده است.

انتقال ساکان ”اشرف“ از عراق به آلبانی و به قرارگاه جدیدی که ”اشرف3“ نامگذاری شده است دردسرهای زیادی برای رژیم ایران بوجود آورده بخصوص بعد از قیام اخیر مقامهای رژیم ایران بارها بطور رسمی اعتراف کرده اند که قیام را سازمان مجاهدین خلق رهبری می‌کند و تهران تایید کرده است که ساکنان اشرف 3 در بسیج مردم ایران برای قیام علیه رژیم نقش داشته اند.

وقتی ساکنان ”اشرف“ در عراق بودند رژیم ایران تلاش کرد که علیه آنها فضا و زمینه مناسب ایجاد کرده تا وانمود کند آنها دشمن عراقیان هستند .(در آلبانی نیز) شروع به کپی برداری از همان روشها کرد

در رابطه با اخراج سفیر ایران و یک دیپلومات دیگر از آلبانی ”السیاسه“ با دو عضو شورای ملی مقاومت ایران مهدی عقبایی و حسین داعی الاسلام در قرارگاه ”اشرف 3“ دیدار کرد و با آنها در این زمینه گفتگو کرد.

سوال: اخراج سفیر ایران از تیرانا توسط دولت آلبانی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

مهدی عقبائی: اخراج سفیر رژیم آخوندی و رئیس ایستگاه اطلاعات رژیم در آلبانی اقدامی ضروری برای ریشه کن کردن تروریسم در جهان امروز است و باید به دولت آلبانی و نخست وزیر آن تبریک گفت

.سفارت آخوندها در آلبانی نقش بزرگی در گسترش طرحهای تروریستی و جاسوسی بر علیه مجاهدین خلق داشته است که منجمله آنها توطئه تروریستی در جریان عید نوروز در مارس گذشته بود که در مراحل آخر و قبل از عملی شدن خنثی و شکست خورد.

سوال: اخراج سفیر ایران از تیرانا چه تاثیر و انعکاسی در رابطه با دخالتهای ایران از طرفی و نقش و فعالیتهای شما (از طرف دیگر) داشته است؟

حسین داعی الاسلام: رژیم ضدبشری آخوندها هر زمان که راه را برای اجرای طرحهای تروریستی بسته دیده و با سرخوردگی نیروهای سرکوبگر و تروریست خود مواجه شده است تنها راه برون رفت از بحرانها و بن بستهای سخت خود در داخل و خارج ایران را در افزایش تروریسم و شیطان سازی مقاومت ایران یافته چراکه آنرا تنها خطری میداند که موجودیتش را تهدید می‌کند، بویژه اینکه حملات او از ایستگاه اطلاعات سفارت رژیم در آلبانی مدیریت می‌شد

 

 سران ارشد حزب الله هدف قرار گرفتند

شامگاه سه‌شنبه، مواضع سپاه پاسداران و حزب الله لبنان در حومه دمشق بمباران شد . رسانه های مختلف با انتشار این خبر گفتند علاوه بر انهدام انبار تسلیحات رژیم ایران سران حزب الله هم هدف قرار گرفته اند .

گزارش

سران ارشد حزب الله هدف قرار گرفتند

نیوزویک گزارش کرد چندین تن از سران ارشد گروه تروریستی حزبالله در سوریه سهشنبه شب ‌هنگام سفر با هواپیما به ایران هدف حملات هوایی اسراییل قرار گرفتند.

منابع در ایران گفتند در پی مرگ آخوند شاهرودی در دوشنبه سوم دیماه۹۷. قرار بود که تعدادی از سران حزب الله در مراسم او شرکت کنند .

 

 نیوز ویک ادامه می دهد : این حمله همچنین محل های تامین مهماتی را هدف قرار داده بود که شامل مهمات هدایت شونده توسط جی پی اس بودند.

بر اساس گزارش رویترز، رسانه دولتی سوریه نیز خبر دادند که حملات از لبنان به یک انبار تسلیحات مورد استفاده حزبالله صورت گرفت که 3سرباز در محل مجروح شدند.

گفته می شود این حمله بهدنبال گزارشاتی از فرود یک هواپیمای باربری رژیم ایران در دمشق بود. هواپیمای یاد شده تهران را سهشنبه ترک کرد

هواپیمای 747متعلق به شرکت مسافربری فارس ایر قشم و مرتبط به سپاه پاسداران است

 این شرکت بارها در گذشته متهم به قاچاق تسلیحات به حزبالله لبنان شده است.…

 https://www.breitbart.com/middle-east/2018/12/26/us-official-says-top-hezbollah-terror-leaders-hit-in-alleged-israeli-strikes-in-syria/

 

 حوادث به خاطر منواکسید کربن

در ادامه برنامه بیست دقیقه گزارشی داریم از اثار مخرب منواکسید کردن بر زندگی مردم.

گزارش

حوادث به خاطر منواکسید کربن

برای این خانواده که در سن سن دنی زندگی می کنند این نوئل هم مانند نوئل های پیشین بود ولی یک باره اتفاق عجیبی می افتد . صبح وقتی که بیدار شدند تمامی اعضای خانواده سرگیجه گرفته بودند .

 این مادر خانواده است که هشیار می شود .

 او می گوید: پسرم حالش خوب نبود، از حال رفت و یک دفعه بیهوش شد . رفتم پایین که ببینم همسرو دخترم را ببینم ولی دیدم که همه آنها بیهوش شده اند . مادرم هم بیهوش شده بود .

 قبل از اینکه خود او هم بیهوش شود اورژانس را خبر کرد .

 مامورین اورژانس آمدند و تمام افراد خانه را تخلیه کردند

کودک سه ساله آنها در حالی که چندین ساعت در کما بود در شرایط جسمی وخیمی به مرکز اورژانس آورده شد

 صبح روز بعد در صحت و سلامتی از بیمارستان مرخص شد و داستان بخوبی پایان یافت

در فرانسه هر سال بیش از ۲۰ نفر جان خود را از دست می دهند و ۴ هزار نفر در اثر منوکسید کربن مسموم می شوند . منوکسید کربن گازی غیر قابل رؤیت ، بی رنگ و بو است .

دلیل اصلی این مرگ و میر و مسمومیت این است که در فصل زمستان خانه ها اغلب بخوبی تهویه نمی شوند

این متخصص گرمایش می گوید کسانی هستند که می گویند ما سرما را به داخل خانه می آوریم بله این درست است ، باید از بیرون هوا وارد خانه کنیم .

تمامی وسایل گرمایشی گاز سوز هوا مصرف می کنند . برای سوختن گاز باید که هوا وجود داشته باشد

در صورتی که هوا نباشد اکسیژن کم می شود و در نتیجه منوکسید کربن تولید می شود

مقامات توصیه می کنند که سیستم گرمایش و تهویه خانه ها باید سالانه کنترل شود و هیچوقت دستگاههای حرارتی بصورت مداوم کار نکنند

حوادت بخاطر منوکسید کربن

https://www.francetvinfo.fr/societe/chauffage-des-accidents-a-cause-du-monoxyde-de-carbone_3117863.html

 

 وضعیت اقتصادی منطقه یورو

حالا در ادامه بیست دقیقه گزارشی اقتصادی داریم از حوزه پولی یورو

گزارش

وضعیت اقتصادی منطقه یورو

دفتر آمار اتحادیه اروپا با تایید پیش بینی قبلی خود در مورد چشم انداز رشد اقتصادی د ر ۱۸ کشور عضو این منطقه اعلام کرد بحران اوکراین و کاهش تقاضا از دلایل اصلی توقف رشد در فاصله زمانی آوریل تا ژوئن بوده اند

این در حالی است که بانک مرکزی اروپا هم در راستای سیاست های جدیدش نرخ بهره بانکی را یک دهم درصد کاهش داد

ولی نگاهی کنیم به پیشینه حوزه مالی منطقه یورو

در سال ۱۹۹۹ کشورهای فنلاند ، ایرلند، هلند، بلژیک ، آلمان ، لوکزامبورگ ، فرانسه ، اتریش، ایتالیا ، اسپانیا و پرتغال وارد حوزه مالی یورو شدند

در سال ۲۰۰۱ یونان هم به این حوزه پیوست و شمار اعضای کشورهای منطقه یورو به ۱۲ عضو رسید

در سال ۲۰۰۷ اسلوونی هم به این حوزه پیوست و منطقه یورو ۱۳ عضو داشت

در سال ۲۰۰۸ کشورهای مالت و قبرس نیز به این لیست اضافه شدند

در سال ۲۰۰۹ جمهوری چک به حوزه یورو پیوست در سال ۲۰۱۱ جمهوری استونی و در ۲۰۱۴ لیتونی و در ۲۰۱۵ با پیوستن لیتوانی به حوزه یورو شمار کشورهای عضو به ۱۸ کشور رسید

رشد اقتصادی منطقه یورو به صفر رسید

 

‌کنسولگری رژیم ایران پشت حملات تروریستی در هرات

مدیر بخش ضدتروریسم مرکز پلیس هرات فاش ساخت کنسولگری رژیم ایران پشت ترور برادرش قرار دارد. فاضل رحمان خادم گفت:‌ تمامی حملات هدفمند در هرات با هدایت محمود افخمی سرکنسول رژیم ایران در این استان انجام شده است.ترور شخصیتهای مهم با دستور سپاه پاسداران و نیروهای امنیتی رژیم ایران صورت گرفته است

 

 

 

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: