وزارت دفاع امریکا:رژیم ایران به افغانستان رشوه میدهد-۲۰ دقیقه-۹دی

 وزارت دفاع امریکا:رژیم ایران به افغانستان رشوه میدهد-۲۰ دقیقه-۹دی


 

وزارت دفاع آمریکا در گزارشی به کنگره می گوید رژیم ایران برای گسترش نفوذش در افغانستان هم به سیاستمداران این کشور رشوه می دهد و هم از گروههای تروریستی حمایت مالی و تسلیحاتی می کند . ظاهرا با پایان یافتن دوره مماشات با این رژیم اینگونه پرونده ها دارند از آرشیو چندین ساله خارج می شوند.

گزارش

وزارت دفاع آمریکا:‌ رژیم ایران به افعانستان رشوه می دهد

وزارت دفاع آمریکا در گزارشی به کنگره گفت:‌ رژیم ایران به کاندیداهای سیاسی در افغانستان با هدف نفوذ در این کشور پول میدهد. در این گزارش آمده است نیروی قدس سپاه پاسداران با ارائه سلاح، مواد منفجره، آموزش، حمایت اقتصادی و سیاسی به شبه نظامیان طالبان تلاش می‌کند تا علیه حضور نیروهای آمریکایی و ائتلاف عمل کنند تا در گفتگوهای صلح خود را یک میانجی جا بزند.

پنتاگون وزارت دفاع آمریکا در گزارش 117صفحه‌یی ارسال شده به کنگره می‌گوید: رژیم ایران به کاندیداهای سیاسی در افغانستان برای نفوذ در این کشور پول میدهد.

بر اساس این گزارش ها رژیم ایران در تلاش است تا دولتی در افغانستان حاکم شود که پاسخگوی اهداف آخوندها باشد.

در این گزارش آمده است: ایران با پیگیری این اهداف به‌دنبال یک استراتژی چند جانبه است و با گسترش سرمایهگذاریهای تجاری و اقتصادی و حمایت از طالبان در تلاش است تا روابطش را با دولت افغانستان تقویت کند .

در گزارش آمده است که نیروی قدس سپاه پاسداران با ارائه سلاح، مواد منفجره، آموزش، حمایت اقتصادی و حمایت سیاسی به طالبان تلاش می‌کند تا علیه حضور نیروهای آمریکایی و ائتلاف عمل کنند و با داعش مبارزه کنند تا خودش را یک میانجی در گفتگو های صلح جا بزند.

 

 آدرس منبع

http://www.1tvnews.af/en/news/afghanistan/36872-iran-bribes-afghan-officials-to-advance-iranian-interests-
لطفا به اشتراک بگذارید: