شروع شکارنهنگ درژاپن-۲۰ دقیقه-۱۰ دی

 شروع شکارنهنگ درژاپن-۲۰ دقیقه-۱۰ دی




ژاپن پس از سی سال از ژوئیه سال ۲۰۱۹ می خواهد شکار تجاری نهنگ و دلفین‌ را از سر بگیرد. این اعلام البته بعد از این بود که ژاپن اعلام کرد از کمیسیون بین‌المللی شکار نهنگ خارج می شود

گزارش

شروع شکار نهنگ در ژاپن





یوشیهیده سوگاyousheehideh sooga، سخنگوی دولت ژاپن در یک کنفرانس خبری گفت کشورش بر خلاف اینکه از کمیسیون بین المللی شکار نهنگ خارج شده ولی در آب های قطب جنوب و دیگر بسترهای آبی واقع در نیمکره جنوبی اقدام به شکار تجاری نهنگ نخواهد کرد.

 او در ادامه تاکید کرد که شکار نهنگ تنها به محدوده آب های سرزمینی و برخی مناطق اقتصادی انحصاری در این کشور محدود می شود و برای این کار به سهمیه های محاسبه شده بر اساس دستورالعمل خاص کمیسیون بین المللی شکار نهنگ توجه ویژه خواهد شد.

مقامات ژاپن، که از سال ۱۹۵۱ عضو کمیسیون بین‌المللی شکار نهنگ است، می‌گویند خوردن گوشت نهنگ بخشی از فرهنگ آن کشور است.

ژاپن سال‌هاست برای آن چه تحقیقات علمی می‌نامد، نهنگ شکار می‌کند و گوشت آن را می‌فروشد. این برنامه انتقاد گسترده فعالان حفاظت از نهنگ را به دنبال داشته است.

کشورهای پشتیبان شکار نهنگ، مانند ژاپن، خواهان آن هستند که ممنوعیت اعمال شده از روی بعضی ذخایری که به باور آن‌ها به حد جمعیتی مناسبی رسیده‌اند، برداشته شود تا بتوان به شکار پرداخت. کشورهای مخالف و گروه‌های پشتیبان محیط‌زیست اما بر این باورند که نهنگ‌ها در وضعیت آسیب‌پذیر هستند و شکار نهنگ کاری غیراخلاقی است که باید متوقف شود.

بزرگترین نهنگ‌ها نهنگ آبی هستند که بین ً ۳۰ تا ۳۵ متر طول و در حدود ۲۰۰ تن وزن دارند. بزرگترین نهنگ آبی بالغی که تا به امروز مشاهده شده، نزدیک به ۳۷ متر طول داشته. این نهنگ حدود ۲۰۸ تن وزن داشته. حدود ۷۰ انسان می‌توانند تنها روی زبانش بایستند، همچنین سرخرگهای این نهنگ به اندازه‌ای بزرگند که یک انسان میتواند به راحتی در آن شنا کند.

 

 منبع

Illegal Japanese whaling شکار نهنگ در ژاپن

Illegal Japanese whaling filmed by the Australian Government in Antarctica

http://fortune.com/2018/12/27/japan-whale-hunting-plan
لطفا به اشتراک بگذارید: