دو روی سکه وحشت از سال۹۸ – ۱۱دی۱۳۹۷

دو روی سکه وحشت از سال۹۸ – ۱۱دی۱۳۹۷

گزارش و گفتگو با میثم ناهید


وحشت از آینده و مشخصاً وحشت از سال98 به کابوس خواب و بیداری نظام و همة سردمداران و مهره‌های آن تبدیل شده و هشدار به نیروهای ولایت و تهدید مردم برای خودداری از پیوستن به دشمن یکی از محورهای عمدة دستگاه تبلیغاتی رژیم شده است. ابتدا توجهتون رو به گزارشی در این باره جلب می‌کنم:

گزارش


«امروز دشمن هم ابزارهای متعدد و گوناگون و بیشتری دارد و هم در وسعت بیشتری عمل می‌کند و هم هزینه‌های کلان‌تری را به میدان آورده به دلیل این که طی آزمایشات متعدد دیده که با آن ابزار نمی‌تواند جمهوری اسلامی را از پا دربیاره، حالا کارهای جدید می‌کند. حالا در وسعت بسیار گسترده‌تری و امروز هم ما نیاز داریم به این که هم دشمن را بشناسیم، فتنه را بشناسیم و بدانیم که کی وارد عمل شد، بزنگاهها را تشخیص بدیم و چشم فتنه را در موقع خودش دربیاریم. این نقطة مهم و عبرت جریان88 و جریان حماسة نهم دیماه است.

رئیس قوة قضاییة خامنه‌ای در همین سخنرانی حرفهای وحشت‌آلود بیشتری هم زده که در سایر رسانه‌های حکومتی منعکس شده است؛ از جمله گفته است: «فتنه ۸۸ قابل تکرار است زیرا... عده ای فریب می خورند یا تعمدا با دشمن همراهی می کنند و به این ترتیب ظرفیت تکرار چنین حوادثی همچنان وجود دارد.

آملی لاریجانی با ابراز وحشت از گرایش روزافزون جوانان و اقشار مختلف مردم به مجاهدین و مقاومت سازمان‌یافته افزود: «متاسفانه امروز هم برخی در داخل... دشمن را به تحقق رویاهایش امیدوار می سازند... اقشار مختلف مردم از جمله کارگران، دانشجویان و غیره مطالبات بر حقی دارند... اما باید هوشیار باشند که خدای ناکرده غافلانه نردبان دشمن نشوند و دشمن حس نکند که با استفاده از بستر مطالبات آنان می تواند به ساحت نظام ورود کند».

ابراز وحشت از چشم‌انداز تیرة نظام و مشخصاً از سال98 بردستگاه تبلیغاتی رژیم سایه افکنده است. دو سه شب پیش تلویزیون رژیم آخوند مصلحی وزیر سابق اطلاعات و کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان ارتجاع را به صحنه آورد تا از زبان آنها به نیروهای رژیم هشدار بدهد.

مجری: شما عنوان فرمودید که امریکایی ها برای فتنه در سال 97 و یا سال 98 برنامه دارند و اشاره داشتید محور فتنه سال 88 بحث تقلب در انتخابات بود مهمترین بحثی که الان می فرمائید که در فتنه حالا احتمالی پیش رو مد نظر دارند چیه آقای مصلحی؟
مصلحی : در فتنه پیش رو دقیقا دشمن آن چه من بر اساس مطالعاتی که داشتم و اطلاعاتی که دارم طراحی دشمن دقیقا این است که بتواند تجربیاتش را چون ببینید سی آی ای و ام آی سیکس و موساد این سه ضلع قابل توجه طراحی دارند که از تجربیات گذشته شون استفاده کنند برای برنامه های جدیدشون ... در فتنه جدید نکته قابل توجه این هستش که طراحی کردند یکی از طراحی های ویژه و قابل توجه شون این است که اشتباه محاسباتی در بین نخبگان مسئولین و مردم بوجود بیاورند این بسیار قابل توجه هست من بر اساس یک کار مطالعاتی که کردمحالا اینجا وقتش نیست که من بهش بپردازم

آنچه هم در اظهارات آخوند مصلحی و هم در اظهارات کدخدایی که در ادامه می‌آید موج می‌زند، وحشت از دشمن و گرایش مردم ناراضی به دشمن است. دشمنی که از ذکر نامش وحشت دارند. یکی از بحثهای جدی دشمن بحث این هست که عدم رضایتمندی در مردم بوجود بیاره . ... دشمنی های دشمن ادامه داره آشکار و پنهان ما باید مراقب باشیم، مردم ما باید هوشیار باشند که خوشبختانه هستند مردم ما باید آگاهی شون بالا بره مسئولین ما باید متوجه باشند که در هر موقعی دشمن از این فرصت ضربه زدن استفاده خواهد کرد.

کدخدایی: طبیعتا در روزهای آینده در سالهای آینده در سال آینده مشخصا که ما سال انتخابات را داریم قطعا دشمن میخواهد یک ضربه دیگری بزند این تهدید تهدید جدی است ما باید هوشیار باشیم ما باید برنامه هایی را داشته باشیم که بتوانیم تهدیدات دشمن را ناکام بگذاریم. از تمام تریبونهای نظام فریاد وحشت از آینده به گوش می‌رسد، از جمله امروز در جلسة علنی مجلس ارتجاع، پزشکیان نسبت به سگ دعواهای درون نظام و غفلت از دشمن به همکاران خود هشدار داد:

«آبروی نماینده، مدیر و مسؤول در صدا و سیمای جمهوری اسلامی و از پشت تریبون‌ها به اسم اسلام ریخته می‌شود و اسم مسلمان هم بر خود می‌گذاریم. به اسم شفافیت و تبیین شفافیت آبرو می‌ریزیم در حالی که آبروی یک انسان از حرمت کعبه بالاتر است. از پشت تریبون‌ها از کسانی که برادران‌مان هستند، بدگویی می‌کنیم. چه کسی گفته من یا شما بهتر از دیگرانیم؟ مسلمانان با هم برادرند،

اگر در حق هم برادری نکنیم، خدا عذاب نازل می‌کند. بروید توبه کنید شاید خدا به همه رحم کند. در اوضاع و احوالی که آمریکا با تمام قدرتش در مقابل ما ایستاده، ما همدیگر را تخریب می‌کنیم، برای همدیگر پرونده‌سازی می‌کنیم، از بالا تا پایین آبروریزی می‌کنیم، صدا و سیما یک روحانی را دعوت می‌کند و می‌گوید «از مجلس شرم می‌کنم» و همه نمایندگان را زیر سوال می‌برد. آیا دین، مذهب و قرآن چنین اجازه و دستوری به این آقایان می‌دهد؟».

و یکی از اعضای شورای شهر تهران به نام آذر منصوری نسبت به آتش زیر خاکستر نهفته در جامعه هشدار می‌دهد وبا بیان این که دلایل شکل گیری قیام دی ماه متعدد است می‌گوید: « اقتصاد کشور غیرمولد، ضد توسعه و بشدت رانتی است... این وضعیت آتش زیرخاکستر است و هر لحظه ممکن است اعتراضات دی ماه سال گذشته تکرار شود».

گفتگوی سیاسی


همون طور که در این گزارش دیدیم، وحشت از آینده و مشخصاً وحشت از تحولاتی که قراره در سال 98 اتفاق بیفته مثل موجی تمام رژیم رو فرا گرفته و به دنبال خامنه‌ای که در این مورد اعلام خطر کرد و هشدار داد الان می‌بینیم که همة سردمداران و مهره‌های رژیم هم به همین ترتیب اظهار نگرانی می‌کنند و هشدار می‌دن؛

از جمله آخوند آملی لاریجانی رئیس قضاییه خامنه‌ای که به عنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو فقهای شورای نگهبان هم معرفی شده، صحبتهایی کرد که در رسانه‌های حکومتی ه بازتاب زیادی هم داشته. در گفتگوی امروز می‌خوایم ببینیم چرا موضوع سال98 و ابراز وحشت از اون تا این اندازه مطرحه؟ حرف اصلی آخوند صادق لاریجانی در صحبتهای دیروز چی بود؟ و رژیم برای مقابله با این خطر و این چشم‌انداز، چه امکانات و راهکاری داره؟ برای پاسخ، همراه می‌شیم با میثم ناهید.

س: از صحبتهای آملی لاریجانی رئیس دستگاه قضایی خامنه‌ای شروع کنیم، حرف اصلی او در اظهارات دیروزش چی بود؟


ج: آخوند آملی لاریجانی انگشت گذاشت روی تضاد و بحران پایه‌ای رژیم که وحشت از قیام است و گفت: «جریان فتنه ۸۸ قابل تکرار است زیرا امروز هم دشمن به میدان آمده، ابزار درونی کشور را به کار می‌گیرد، عده ای فریب می‌خورند یا تعمدا با دشمن همراهی می‌کنند».

این هم که می‌گیم بحران و مساله اصلی رژیم، به این علته که خود خامنه‌ای در این زمینه وارد شد و به طور خیلی صریحی نسبت به این که دشمن می‌خواد مردم رو به خیابون بکشه، به نیروهای رژیم هشدار داد: «همه حواسشان را جمع کنند؛ ممکن است (دشمن) برای سال ۹۸ نقشه کشیده باشند! توصیه‌ی من به همه‌ی جوان‌ها و مجموعه‌های گوناگون و جریان‌های سیاسی این است که مراقب باشند به دشمن پهلو ندهند و میدان را برای دشمن آماده نکنند!»

حتی امروز خبری خوندم که رژیم می‌خواد تو شهرها رزمایش مقابله با اغتشاشات راه بندازه. مثلا سرکرده بسیج شوشتر علت این رزمایش رو اینطور عنوان می‌کنه: «آشنایی با چگونگی برخورد با نا آرامی وجنگ شهری!». اینجا هم خودشون اعتراف می‌کنن دشمن اصلی‌شون مردم ایرانه و تهدید اصلی‌شون هم قیامه. آذر منصوری که از اعضای شورای شهر تهرانه خیلی روشن هشدار داد که: «وضعیت آتش زیرخاکستر است و هر لحظه ممکن است اعتراضات دی ماه سال گذشته تکرار شود».

س: آخوند آملی لاریجانی در صحبت دیروز خودش از کارگران و دانشجویان نام برد و در حالی که حرفهاش رنگ تهدید داشت به اونها هشدار داد که باصطلاح نردبان دشمن نشن! چرا آملی لاریجانی چرا با این لحن حرف می‌زنه و تهدید می‌کنه؟ آیا به این دلیل نیست که رژیم می‌خواد سطح سرکوب رو بالاتر ببره؟


ج: در مورد سرکوب شک نکنید، اگه دست رژیم برسه تا جاییکه بتونه سرکوب رو بالاتر می‌بره. چون اصلا ماهیت رژیم ولایت فقیه بر پایه سرکوب و صدور ارتجاعه. اما بین خواسته و واقعیت فرق هست. واقعیت اینه که همین الان رژیم در نقطه ماکزیمم سرکوبگری خودشه. اگه بیشتر نمی‌کنه، چون توانش رو نداره. البته در لفظ و تبلیغات خیلی تهدیدات می‌کنند، اما هدفشون پر کردن خلا ضعف در سرکوبه. می‌خوان با ایجاد ترس، جلوی خیزشهای مردم رو بگیرن.

س: چرا می‌گید بیشتر نمی‌تونه؟


ج: به دو علت عمده: اول: مجموعه بحرانهایی که رژیم با اونها دست به گریبانه، به شدت رژیم رو ضعیف و فرسوده کرده و این فرسایش هم با شدت ادامه داره. چرا؟ چون رژیم توان حل هیچ کدوم از بحرانهاش رو نداره. به همین جامعه جوشان نگاه کنید! از دیماه گذشته تا امروز، آیا روزی بوده که خیزشی، اعتراضی، اعتصابی و... نباشه؟ روزی بوده آتش زدن بنرهای خامنه‌ای و خمینی و روحانی در شهرها توسط کانونهای شورشی نباشه؟ پس رژیم نتونسته مهار کنه.

به بحران بین‌المللی رژیم نگاه کنید! این همه برای نجات برجام دست و پا می‌زنن. به کجا رسید؟ الان خودشون می‌گن ساز و کار اروپایی هم بی‌ثمر بود. حتی دست به دامان روسیه شدن که بهشون سوخو بده، آمریکا جلوش رو گرفت. پس اینجا هم راهی ندارن. به درون رژیم نگاه کنید!‌ جنگ و دعوا و شقه و پاره پاره شدن! محسن رضایی یک توئیت درباره عملیات کربلای ۴ می‌کنه، انگار بنزینی روی آتش ریخته باشن. جنایات همدیگه رو رو می‌کنن،...

تا جاییکه امروز پزشکیان نایب رئیس مجلس ارتجاع هشدار می‌داد: «همدیگر را تخریب می‌کنیم، برای همدیگر پرونده‌سازی می‌کنیم، از بالا تا پایین آبروریزی می‌کنیم!». مثل یک کالبد پیر حیوانی می‌مونه که هم از بیرون پیاپی بهش ضربه می‌خوره، هم از درون درحال پوسیدگی و فاسد شدنه. خب شما انتظار دارین چنین کالبدی، مثل قبل که حیوان سالم و جوانی بود، بتونه به دیگران حمله کنه یا در برابر حمله دیگران مقاومت کنه؟ خب این رژیم هم که در چرخدنده این بحرانهای مرگبار در حال له شدنه، روشنه که قدرت سرکوبش هم پیاپی در حال تضعیفه. پس این علت اول.

علت دوم: می‌دونه اگه در سرکوب هم بخواد شدت عمل رو بیشتر کنه، خود همین سرکوب می‌تونه جرقه قیام بشه. به این دو علت، رژیم در سرکوب هم در بن‌بسته. خود این وضعیت هم یک تغییر در تعادل قوا نسبت به قیام ۸۸ رو نشون میده که هر کدوم از سرمداران و ایادی رژیم که حرف می‌زنند، به نوعی بهش اعتراف می‌کنند.

س: منظورتون از تغییر تعادل قوا دقیقا چیه؟


ج: تفاوت عمده بین قیام ۸۸ و قیامی که از دی۹۶ شروع شد و تا الان هم ادامه داره. قیام۸۸ حاصل شکاف در بالای رژیم و جنگ قدرت بود و... در این شکاف تراکم تضادهای انباشته و انفجاری جامعه امکان بروز پیدا کرد. در واقع مدار در اون قیام بین باندهای رژیم بسته شده بود و مردم از شکاف استفاده کردند.

اما در قیام دی ماه مدار بین مردم و مقاومت ایران با تمامیت رژیم بسته شده. ضمن این که به لحاظ طبقاتی هم قیام دی ماه از محرومترین اقشار جامعه نیرو می گرفت و به همین جهت از پتانسیل فوق‌العاده بالایی برخوردار بود و برخوردار هست و به همین دلیله که می‌بینیم همچنان و در اشکال مختلف ادامه داره و هر روز از یک جا شعله می‌کشه. دو شعار شاخص این قیام این بود: آخوند باید گم بشه-مرگ بر خامنه‌ای-روحانی (نفی تمامیت رژیم) اصلاح‌طلب-اصول‌گرا دیگه تمومه ماجرا (پایان مانورهای فریب رژیم)

از طرف دیگه، به گفتة سردمداران، مهره‌ها و رسانه‌های رژیم از خامنه‌ای که اولین بار مثلث قیام رو مطرح کرد تا سایرین، نقش مجاهدین در این میان بسیار بارزه. اتاق فکر استراتژیک رژیم آخوندی موسوم به «اندیشکده راهبردی تبیین» چند روز پیش در گزارشی به بیت خامنه‌ای میگه: «نقش مجاهدین در تحقق راهبرد براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ارتقاء یافته است!

باید علیه مجاهدین اقدام جدی‌تر صورت گیرد. چرا که تحرکات آنها در ماه‌های اخیر به‌شدت عینیت یافته است!». سایت حکومتی قابوسنامه هم روز ۲۱ آذر گفت: «دشمن درصدد است که با پشتیبانی و بزرگنمایی حرکات اعتراضی و تجمعات صنفی اقشار مردم، فضای کشور را ملتهب نشان دهد! مجاهدین نیز در چنین فضایی نقش اصلی را ایفا می‌کنند». پس اینجا یک عنصر سمت‌دهنده به قیام وارد صحنه شده،‌ که تماما خواهان سرنگونی این رژیمه.

آخوند منتظری دادستان کل رژیم چندی پیش گفت که قبلا چند روز طول می‌کشید که اعتراضات از صنفی به سیاسی تغییر ماهیت بده، الان در عرض چند دقیقه یا ماکزیمم چند ساعت اعتراضات صنفی تبدیل به اعتراضات ساختارشکنانه میشه. آملی لاریجانی هم در صحبتش و البته با فرهنگ دجالگرانة‌خودش به ۴مولفه اشاره می‌کنه که در ارتباط تنگانگ با هم بحران پایه‌ای نظام رو شکل میدن. فتنه (قیام) دشمن (نیروی سمت و جهت دهنده قیام به سمت سرنگونی)

ابزار درونی کشور (یعنی پتانسیل انفجاری جامعه-همون که سران رژیم بارها ازش با این عبارت نام می‌برن که دشمن اعتراضات صنفی را به سرعت تبدیل به اعتراضات سیاسی و براندازانه می‌کند) عده‌ای که فریب دشمن را می‌خورند (گرایش جامعه به سمت همین دشمن‌ برانداز یعنی مجاهدین) بعد هم به طور روشن میگه: «متاسفانه امروز هم برخی در داخل... دشمن را به تحقق رویاهایش امیدوار می سازند...!» خب همین وضعیت هست که باعث شده حسن خمینی هشدار بده که فکر نکنید ما رفتنی نیستیم!

پیش‌بینی وضعیت بحرانی در سال ۹۸ متفاوت با ۹۷ توسط روزنامه‌ها

ابراز نگرانی‌های مستمر در مورد سال ۹۸ بر چه مبانی است؟!
لطفا به اشتراک بگذارید: