صادرات نفت ایران به آسیا بازهم کاهش پیدا میکند-۲۰ دقیقه

 صادرات نفت ایران به آسیا بازهم کاهش پیدا میکند-۲۰ دقیقه-۱۱دی


به گزارش خبرگزاری رویترز، کل صادرات نفت ایران به چین، هند، کره جنوبی و ژاپن در ماه نوامبر به ۶۶۴ هزار و ۸۰۰ بشکه در روز سقوط کرده و به کمترین میزان طی پنج سال گذشته رسیده . این در حالی است که متوسط صادرات نفت خام به این کشورها در سال ۹۶ تقریبا ۱.۷ میلیون بشکه در روز بود.

گزارش

زیرنویس: صادرات نفت رژیم به آسیا باز هم کاهش پیدا می کند

رویترز طی گزارشی که جمعه ۷ دی ماه بر اساس آمارهای گمرکی و ردیابی نفتکش‌ها منتشر کرد نوشت : خرید نفت ایران توسط خریداران آسیایی نسبت به ماه اکتبر نزدیک ۱۳ درصد کاهش را نشان می دهد.

رسانه های حکومتی نوشتند:‌

خبرگزاری رویترز از کاهش صادرات نفت خام ایران به آسیا به کمترین سطح در پنج سال گذشته خبر داده است که اگر صحت داشته باشد، به این معنا است که افت صادرات نفت خام ایران به این منطقه، نسبت به دور قبلی تحریم‌ها نیز بیشتر بوده است. این خبرگزاری تحریم‌های نفتی آمریکا را دلیل اصلی این اتفاق عنوان کرده است. با این حال انتشار این آمار نمی‌تواند نشانگر تمام واقعیت صادرات نفت خام ایران به آسیا باشد، زیرا در کنار معافیت‌ خریداران اصلی نفت خام ایران در این قاره، شرکت ملی نفت ایران روش‌های مختلفی برای رساندن نفت خود به بازار جهانی در دوران تحریم دارد .

کل صادرات نفت ایران در سال گذشته روزانه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه صادرات بود و بنا بر پیش بینی برخی نهادهای بین المللی مانند بانک جهانی و آژانس بین المللی انرژی، انتظار می رود در سال ۲۰۱۹ به حدود یک میلیون بشکه سقوط کند.

hit oil record as Iran feels squeeze Reuters.com
لطفا به اشتراک بگذارید: